نهمین جشنواره «نخستین واژه آب» در بندرلنگه برگزار شد


نهمین جشنواره «نخستین واژه آب» در بندرلنگه برگزار شد

بندرلنگه - نهمین جشنواره «نخستین واژه آب» در راستای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب با حضور بیش از 600دانش آموز کلاس اولی از سیزده مدرسه مقطع ابتدائی در شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آب و فاضلاب شهری هرمزگان، معاون منابع انسانی آبفای هرمزگان، در این جشنواره با اشاره به این که واژه آب اولین واژه ایست که دانش آموزان خواندن و نوشتن آن را فرا می گیرند، اظهار داشت: ضروری است دانش آموزان هم زمان با آموختن واژه ی آب ، فرهنگ صحیح صرفه جویی را نیز آموزش ببینند تا این فرهنگ از کودکی در آن ها نهادینه شود .

ابراهیم خادمی پور با اشاره به مشکل کم آبی در استان هرمزگان، حفظ منابع آب برای نسل های آینده را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: فراگیری ارزش و اهمیت مصرف بهینه آب توسط نسل جدید گام مهمی در نهادینه سازی این فرهنگ در جامعه است.

وی تصریح کرد: آب نه تنها مایه حیات و باعث تداوم زندگی است بلکه توسعه اقتصادی، اجتماعی هم بستگی به دسترسی پایدار به آب دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا آبفای هرمزگان به منظور جلوگیری از هدررفت و توزیع عادلانه آب علاوه بر اقدامات فرهنگی - آموزشی در بین خانواده ها نظیر توزیع و نصب ابزار کاهنده، کنترل فشار شبکه، کاهش مدت زمان رسیدگی به حوادث، اصلاح شبکه های فرسوده و ... را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

این جشنواره با حضور معاون فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرلنگه و برخی مدیران و معاونین آبفای استان در سالن شهید اسدپور اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

همچنین در این مراسم ، با اجرای تئاتر کودکانه راه های صرفه جویی در مصرف آب به کودکان آموزش داده شد و بسته های آموزشی - فرهنگی و هدایای دیگر به آن ها اهدا شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در