آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و مجلسی در منزل


آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و مجلسی در منزل طرز تهیه فالوده کرمانی-دانلود فیلم طرز تهیه فالوده شیرازی قیف مخصوص فالوده-رشته فالوده چیست-خواص فالوده آموزش تهیه دسر و دستور تهیه فالوده مجلسی و خوشمزه در منزل مواد لازم فالوده نشاسته :•: 250 گرم آب :•: 2 لیوان گلاب :•: یک سوم لیوان آبلیمو :•: به... نوشته آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و...

آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه فالوده کرمانی-دانلود فیلم طرز تهیه فالوده شیرازی

آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و مجلسی در منزل

قیف مخصوص فالوده-رشته فالوده چیست-خواص فالوده

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه فالوده مجلسی و خوشمزه در منزل

مواد لازم فالوده

نشاسته :•: 250 گرم

آب :•: 2 لیوان

گلاب :•: یک سوم لیوان

آبلیمو :•: به میزان کافی

آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه فالوده یزدی-خرید رشته فالوده-طرز تهیه فالوده طالبی

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه فالوده مجلسی و خوشمزه در منزل

طرز تهیه فالوده

برای تهیه فالوده خانگی ابتدا در کاسه ای بزرگ آب و نشاسته را با هم مخلوط کنید و در قابلمه ای که نچسب باشد بریزید و زیر شعله را روشن و حرارت آن را ملایم کنید و مرتبا آن را هم بزنید تا مایع شما بجوشد.

بهتر است از قاشقی چوبی برای هم زدن استفاده کنید. پس از جوشیدن مواد گلاب را نیز بیفزایید و 20 دقیقه مجددا مواد را هم بزنید تا جایکه مواد کشدار،غلیظ و سفت شود.

سپس مواد را بشکل یک توپ در وسط قابلمه جمع کنید. در کاسه ای بزرگ آب و یخ ریز دانه ای اما تعداد زیاد بریزید و جلو پنجره چرخ گوشت قرار دهید(جایکه گوشت فرم گرفته و چرخ شده از آن بیرون میآید) و چرخ گوشت را روشن کنید

و مایع در قابلمه را درون صفحه قیفی (گوشت خرد شده را درون آن میریزید) بریزید و کاسه یخ را جلو پنجره چرخ قرار دهید تا رشته های فالوده در کاسه یخ بریزید و آرام با دستکش رشته ها را در یخ زیر و رو کنید.

آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و مجلسی در منزل

در آخر کمی یخ دانه ای کوچک و گلاب و شربت آبلیمو (آبلیمو و شکر و آب را با هم مخلوط کنید) به آن اضافه کنید و با لیمو ترش فالوده را تزئین کنید و نوش جان کنید.

در کنار فالوده می توانید مقداری بستنی سنتی هم تهیه نمایید.

و همچنین بخوانید:

طرز تهیه فالوده شیرازی خانگی با نشاسته

فالوده یا پالوده یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. در واقع فالوده نوعی دسر یخی است که از قرارگرفتن رشته‌های باریک نشاسته در محلول آب، یخ و شکر تهیه می‌شود. پالوده شیراز، کرمان و یزد معروف‌ترین نوع فالوده هستند که نوع شیرازی آن را معمولا با یک چاشنی مانند آب لیمو، عرق نسترن و یا شربت آلبالو میل می‌کنند اما پالوده کرمانی را با گلاب و نعناع مخلوط کرده و مصرف می‌کنند.
فالوده شیرازی از دو نوع دیگر شناخته‌شده‌تر و مشهورتر است و در بسیاری از بستنی فروشی‌های سرتاسر کشور و حتی بستنی فروشی‌های ایرانی خارج از کشور نیز همراه با بستنی سنتی و یا تنها فروخته می‌شود.
رشته‌های نازک فالوده در گذشته به روش سنتی و کمی سخت و وقت‌گیر تهیه می‌شد اما امروزه، با استفاده از ماشین‌های صنعتی، این رشته‌ها با سرعت و در مقدار بسیار زیاد تهیه می‌شوند. البته گاهی به دلیل راحتی کار برخی افراد برای تهیه فالوده شیرازی از رشته‌های نودل برنج یا نودل چینی استفاده می‌کنند که این روش با روش سنتی بسیار متفاوت بوده و این فالوده کیفیت و اصالت فالوده شیرازی اصیل را نخواهد داشت.
در اینجا قصد داریم طرز تهیه فالوده شیرازی خانگی به روش سنتی را به شما آموزش دهیم پس با ادامه مطلب همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه فالوده شیرازی خانگی:
نشاسته 250 گرم
آب 2 لیوان
گلاب 1/3 لیوان
آبلیمو به میزان دل‌خواه
آموزش طرز تهیه فالوده خوشمزه و مجلسی در منزل
طرز تهیه فالوده شیرازی خانگی:
طرز تهیه فالوده شیرازی به روش سنتی به این ترتیب است که ابتدا باید آب و نشاسته را مخلوط کنید. مخلوط را داخل قابلمه نچسب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و با قاشق چوبی مرتب هم بزنید تا مایه فالوده بجوشد. حالا گلاب را اضافه کرده و آن را به هم بزنید تا غلیظ، کشدار و سفت بشود. این کار حداقل 20 دقیقه زمان نیاز دارد. وقتی مایه به شکل توپ در وسط قابلمه قرار گرفت، یک دمکنی روی قابلمه قرار دهید و شعله را تا حد ممکن کم کنید تا خامی نشاسته گرفته شود. حالا در ظرف بزرگی، مقداری آب و یخ فراوان ریخته و ظرف را نزدیک چرخ‌گوشت قرار دهید. ریزترین پنجره چرخ گوشت را به آن وصل کرده و مایه فالوده را داخل چرخ گوشت بریزید. ظرف یخ را طوری قرار دهید که رشته‌های فالوده به محض بیرون آمدن از چرخ گوشت، داخل آن بریزند. به صورت مداوم و به آرامی، رشته‌ها را با دست زیرورو کنید. بهتر است برای این کار، دستکش دست کنید تا دستتان یخ نکند. پس از پایان کار، مقداری یخ را خرد کرده و کمی گلاب و شربت آبلیمو به آن اضافه کنید. موقع سرو، کمی شربت آبلیمو روی فالوده بریزید و با یک حلقه لیمو ترش، آن را تزیین کنید.
فالوده شیرازی خانگی و سنتی شما آماده است. می‌توانید این فالوده را با شربت آلبالو نیز سرو کنید. امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را ببرید و بتوانید در منرل، یک فالوده خوشمزه و اصیل تهیه کنید.
گردآوری و بازنشر: مجله بانوان
مطالب مرتبط:
طرز تهیه و آموززش فالوده شیرازی

طرز تهیه و آموزش شکلات و فالوده طالبی

طرز تهیه و آموزش ژله فالوده ای

ژله فالوده ای

طرز تهیه فالوده با رشته فالوده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا