آشنایی با «مرتضی سعیدی» از حافظان کل قرآن مهد قرآن


آشنایی با «مرتضی سعیدی» از حافظان کل قرآن مهد قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد: «مرتضی سعیدی» از حافظان کل قرآن ممتاز مؤسسه مهد قرآن استان مرکزی است که از سال 76 با این مؤسسه آشنا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن، مرتضی سعیدی، حافظ کل قرآن مهد قرآن استان مرکزی است. وی متولد دهم اردیبهشت سال 1371 شهر اراک است.

انس با قرآن بخش مهمی از زندگی روزانه خانواده سعیدی آنها به شمار می‌آید. وی در خانواده‌ای بزرگ می‌شود که پدر هر روز صبح قرآن را با صدای خوش می‌خواند، خواهرش مشغول حفظ قرآن است، به همراه برادرانش در کلاس‌های مهد قرآن شرکت می‌کند.
‌سعیدی نشان این خانواده سعادتمند قرآنی است که نه تنها در شهرستان اراک بلکه در استان مرکزی به خاطر همت در امر توسعه و فعالیت‌های آموزشی حفظ و یا کسب مقامات ممتاز در عرصه‌های مختلف قرآنی شهره هستند.
مرتضی سعیدی حافظ کل قرآن مهد قرآن استان مرکزی، شهرستان اراک چهارمین عضو این خانواده موفق است. وی در آزمون سراسری حفظ کل قرآن به‌ همراه ترجمه و تدبر «ترنم وحی» ویژه حافظان کل عضو مؤسسه مهد قرآن سراسر کشور از جمله حافظ کل ممتاز بخش برادران معرفی شد.
وی دارای مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث بوده و در آموزش و پرورش به عنوان معلم قرآن مشغول به کار است.
درخصوص آشنایی با مهد قرآن بگویید؟
برادر بنده از سال ۷۶ دفتر مهد قرآن در شهر اراک را تأسیس کرد و از همان سال‌های اول در کلاس آموزشی ایشان مشغول فراگیری حفظ قرآن شدم.
فعالیت‌های قرآنی که تا‌کنون داشتید را بفرمایید؟
از سال ۸۷ آموزش جامع قرآن شامل قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن را برای عموم علاقه‌مندان در مراکز دولتی(مدارس) مراکز مردم‌نهاد(مساجد و مؤسسات) تدریس می‌کنم‌.
موفقیت‌های شاخص در مسابقات قرآنی داشته‌اید؟
بحمدلله از سال ۸۰ وارد مقوله مسابقات قرآن شدم و در اوایل رتبه‌های دوم و سوم شهرستان را کسب می‌کردم و در ادامه از سال ۸۶ رتبه ممتاز در مسابقات کشوری که از جمله در سال ۸۷ رتبه سوم مسابقات ترتیل سازمان اوقاف را کسب کردم و بعد از آن چندین رتبه در مسابقات مختلف کشوری در رشته حفظ قرآن کریم کسب کرده‌ام مانند:
مقام اول مسابقات بسیج
مقام اول مسابقات مدهامتان
مقام اول مسابقات کارکنان دولت
مقام اول مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
مقام اول مسابقات دانش‌آموزی
نظرتان در مورد برگزاری آزمون «ترنم وحی» بیان کنید و از چه روش‌هایی می‌توان برای ایجاد انگیزه و تشویق برای ترویج حفظ قرآن کریم استفاده کرد؟
آزمون «ترنم وحی» بسیار خوب و عالی و یک عامل انگیزشی مؤثر برای حافظان قرآن عضو مؤسسه مهد قرآن است.
از دیگر امتیازات این است که حافظان کل با تسلط نسبی و تمرین جرأت می‌کنند در آزمون کتبی و شفاهی ترنم وحی» شرکت کنند و با کسب حدنصاب نمره گواهینامه قبولی و هدیه خود را دریافت می‌کنند‌. اما در مسابقات تنها افرادی انگیزه شرکت دارند که دارای تسلط بالا در امر محفوظات، صوت و لحن باشند و بقیه که از تسلط کمتر برخوردار هستند معمولاً در مسابقات شرکت نمی‌کنند و پس از چند بار که مقام نیاوردند و تشویق نشوند دلسرد شده و بعضاً همان تسلط نسبی آنها هم در حفظ قرآن از بین می‌رود.
از برکات و زیبایی‌های حفظ قرآن بگویید؟
حفظ قرآن برکات بسیاری دارد که قطعاً هر کسی که پا در این عرصه گذاشته باشد برکات آن را در زندگی خود دیده است و بنده نیز بحمدالله به همین شکل برکات زیادی در زندگی از حفظ قرآن نصیبم شده و از این باب خدا را بسیار شاکرم که بر من منت نهاد و حفظ قرآن را به من عطا کرد. از جمله کار اشتغال، ازدواج، تحصیل، روابط اجتماعی و ذره ذره زندگی بنده که زیر سایه لطف و تفضل خدای متعال و برکات قرآن کریم بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی