آمریکا در فکر «گوشمالی دادن» پیونگ‌یانگ


آمریکا در فکر «گوشمالی دادن» پیونگ‌یانگ

براساس گزارشی جدید، دولت ترامپ در حال بررسی مزایا و معایب یک حمله احتمالی محدود به کره‌شمالی است و این هدف به معنای تلافی آزمایش‌های تسلیحاتی آتی این کشور است.

خبرگزاری ایسنا: وال استریت ژورنال با افشای چنین طرح احتمالی گزارش داد، برخی مقام‌ها معتقدند که استراتژی "گوشمالی دادن" به واسطه یک حمله محدود معایبش بیش از مزایای آن است. هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مایل به اجرای این حمله است در حالی که رکس تیلرسون و جیمز ماتیس، وزرای خارجه و دفاع آمریکا مخالف آن هستند.

این روزنامه در ادامه آورده است، این استراتژی پاسخی به برخی آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی به واسطه وارد کردن ضربه‌ای هدفمند و دقیق به تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی برای به "گوشمالی دادن" پیونگ‌یانگ است تا متنبه شود که به دلیل عملکردش احتمالا بهای سنگینی می‌پردازد.

با وجود آن ناظران معتقدند، احتمال زیادی وجود دارد که کره‌شمالی به هرگونه تحریک یا حمله با همه توان نظامی‌اش پاسخ دهد.

ژنرال مک‌مستر شنبه در مصاحبه با نیویورک تایمز اذعان کرد، توسعه برنامه‌های تسلیحاتی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی شتاب بیشتری گرفته است و زمان فشرده‌تر از آن چیزی است که مردم گمان می‌کنند. او گفت: هر آنچه انجام می‌دهیم باید با اضطرار بیشتری باشد و باید به تلاش‌هایمان برای حل این مساله به دور از درگیری شتاب دهیم.

با این حال سخنگوی مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت، جامعه اطلاعاتی از شتاب گرفتن اقدامات رهبر کره‌شمالی شگفت‌زده نشد.

او افزود: هر اشاره‌ای مبنی بر اینکه ما متوجه این آزمایش‌ها نشدیم کاملا اشتباه است. جامعه اطلاعاتی همواره بر این عقیده است که کیم جونگ اون قاطعانه به توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود متعهد است. بنابراین ما از شتاب گرفتن این روند طی سال‌های گذشته متعجب نشدیم. زمانی که ترامپ بر سر کار آمد، آژانس‌های اطلاعاتی به دولت جدید گفتند که آنها حداقل چهار سال برای رسیدن به یک طرح و یا متوقف کردن برنامه اتمی کره‌شمالی که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، فاصله دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !