مجموعه شعر طنز «کلمن راز» نقد می‌شود


مجموعه شعر طنز «کلمن راز» نقد می‌شود

پنجمین نشست «رصد صبح» با رونمایی و نقد مجموعه شعر طنز «کلمن راز» نوشته عباس احمدی سه‌شنبه نوزدهم دی ماه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست که با همکاری موسسه فرهنگی «صبح قریب» و با حضور شاعرانی همچون ناصر فیض، سعید بیابانکی و امیدمهدی نژاد برگزار می‌شود و میلاد عرفان‌پور بعنوان کارشناس مجری در آن حضور خواهد یافت و به بررسی این اثر می‌پردازند.

عنوان کتاب «کلمن راز» که برگرفته از نام «گلشن راز» نوشته شیخ محمود شبستری است که توسط دکتر عباس احمدی به رشته تحریر درآمده است و همانند گلشن راز به طرح سوالاتی در موضوعات روز و پاسخ های طنز به آن می پردازد.

«کلمن راز»، هشت باب دارد. باب اول: در سبب نظم این منظومه؛ باب دوم: سؤال در ریشه و چیستی فرق ضاله بابیّت و بهائیت و علل ظهور بابِ ناباب؛ باب سوم: پرسش از علل، ریشه‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، چالش‌ها، مزایا، معایب، بایدها، نبایدها و همه‌چیزِ جریان ضالّه‌ی وهّابیت بی‌همه‌چیز؛ باب چهارم: سؤال از کیفیت دولت شیطانی شام و عراق (داعش) هدمهم‌الله اجمعین؛ باب پنجم: پرسشی چند در ریشه‌های اسلام‌هراسیِ برخی غربی‌های ملعونِ دونِ نادون؛ باب ششم: در باب تاریخچه و ریشه‌ی جنبش زن‌مداری المسمّی به «فمینیسم» و پاسخ دین مبین اسلام در قالب مشت محکم بر دهان یاوه‌گویان؛ باب هفتم: پرسش از چیستی نحله‌ی منحرف شیطان‌پرستی و عادات زشت و ادا و اطوار و قر و قمبیل نوچگان ابلیس ملعون؛ و باب هشتم: پرسشی چند در باب عرفان‌های کاذب و معنویت‌های نوظهور و شیوه‌ی شستشوی مغزی مریدان بتوسط ایشان.

سراینده درباره‌ی کتاب نوشته است: نام این منظومه‌ی گران‌سنگ را که سرشار از حکمت و حقیقت و مشحون از سؤال و جواب، کلمن راز نهاده‌ایم. نخست از این‌رو که نمی‌خواسته‌ایم این منظومه بر گلشن راز، همان گلشن اصلی راز، سایه افکند و آن را از رونق بیاندازد، و دوم از آنجا که کلمن به صندوقچه اسرار می‌ماند. از بیرون چیزی نشان نمی‌دهد، اما درونش جگر را حال می‌آورد. گوارایتان باد.

این نشست از ساعت ۱۶ امروز برقرار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق