ورود آرایشگاه های زنانه به حیطه پزشکی با مخاطراتی همراه است


ورود آرایشگاه های زنانه به حیطه پزشکی با مخاطراتی همراه است

کرج-ایرنا-مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: ورود برخی آرایشگاه های بانوان به فعالیت های حوزه پزشکی با مخاطراتی برای مراجعه کنندگان همراه است.

به گزارش ایرنا، ویدا آزاد روز سه شنبه در همایش توجیهی آرایشگران زن شهرستان فردیس استان البرز افزود:
یکی از دلایلی که منجر به افزایش تخلف در صنف آرایشگران است ناآگاهی برخی از واحدهای صنفی از مجموعه خدمات مجازو غیرمجاز دراین صنف است.
وی اظهار داشت : براین اساس ساماندهی آرایشگران زنانه از سال 94 در سازمان تعزیرات حکومتی کلید خورد و این موضوع بخاطر ورود پرونده های تخلفاتی زیاد مورد توجه قرار گرفته است.
آزاد ادامه داد: وقتی با افزایش پرونده های تخلفاتی در این صنف مواجه شدیم به این نتیجه رسیدیم که با پژوهش و آسیب شناسی علت گسترش تخلفات را بررسی کنیم.
مشاور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان داشت: 22 ماه روی این پروژه تحقیقاتی کار شد و مصاحبه های عمیق میدانی با پزشکان متخصص پوست و مو و همچنین دپارتمان تخصصی بیمارستان رازی برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این زمینه 80 نشست با مسئولان دستگاه های نظارتی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برگزار شد که این مجموعه ها از افزایش تخلفات در برخی اصناف مربوط به بانوان مانند آرایشگران ابراز نگرانی کردند.
آزاد گفت: رسیدگی به تخلفات صنفی در حیطه وظایف سازمان تعزیرات حکومتی است اما به منظور بهبود وضعیت صنف آرایشگاه های زنانه اقدامات پیشگیرانه ، برگزاری کارگاه های آموزشی با همکاری اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی،وزارت بهداشت، سازمان صنعت و معدن، نیروی انتظامی و اتحادیه های صنفی اجرایی شده است.
مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: وظیفه اصلی آرایشگران آرایش و پیرایش است و نیاز به یکسری فعالیت دیگر نیست .
آزاد بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی، بنا به ضرورت، اقدام به انجام طرح «ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه» که مستقیماً با بهداشت جسمی و روحی بانوان ارتباط دارد، کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از تخلفاتی که آسیب جدی روحی و جسمی بر مصرف کنندگان گذاشته است ، افزود: ورود به حیطه وظایف پزشکی و درمانی است.
مشاور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ، از جمله اقدامات غیر مجاز برخی آرایشگاه‌های زنانه را انجام بوتاکس و دستگاه سولاریوم عنوان کرد و گفت: این در حالی است که وزارت بهداشت ورود چنین دستگاهی در سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه را ممنوع کرده است ولی از این دستگاه‌ها همچنان در این اماکن استفاده می‌شود که آسیب وارد می‌کند.
آزاد گفت: تعزیرات حکومتی بر اساس رسالت ذاتی برای «کنترل بازار و مبارزه با تخلفات اقتصادی» و به منظور احیا حقوق مصرف کننده و تأمین بهداشت و سلامت به ویژه در صنوف سلامت محور، گام های اساسی و ماندگار نسبت به سلامت فردی و گروهی جامعه برداشته است.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس