تزیین لباس با هویه کاری دانتل


نوشته تزیین لباس با هویه کاری دانتل اولین بار در مجله تصویر زندگی ارسال شده است   هویه کاری دانتل روی لباس ( دانتل دوزی لباس)     لوازم مورد نیاز :   1 ـ هویه ( تفنگی یا ساده ) 2ـ قیچی 3 ـ نخ 4 ـ سوزن ملیله (...

تزیین لباس با هویه کاری دانتل

هویه کاری دانتل روی لباس ( دانتل دوزی لباس)

لوازم مورد نیاز :

1 ـ هویه ( تفنگی یا ساده )

2ـ قیچی

3 ـ نخ

4 ـ سوزن ملیله ( بلند )

5 ـ سوزن ته مروارید

6 ـ دانتل فرانسه ی کار شده ، کمتر از نیم متر

7 ـ دانه مورب ، 10 مثقال

8 ـ مداد گچی ( رنگ مداد نباید هم رنگ و یا نزدیک به پارچه ی زمینه باشد )


تزیین لباس با هویه کاری دانتل

دستور کار:

مرحله ی 1 :

اول باید هویه را به برق زده و بگذاری کاملا داغ شود به طوری که به محض این که روی قسمت تور دانتل گذاشتید آن راسوزانده ( آب کرده ) سپس زیر دانتل یک سینی فلزی و یا یک تکه شیشه ی صاف بگذارید و پس از آن هویه را خیلی سریع دور تا دور گل های دانتل بکشید تا جایی که بدانید دور تا دور گل های دانتل را از تور جدا کرده اید .


تزیین لباس با هویه کاری دانتل


توجه :

1 ـ هویه را باید به صورت عمود به دانتل نگه دارید .

2 ـ هویه را نباید بیشتر از یک ثانیه یک جا نگه دارید زیرا گل ها را هم می سوزاند .

مرحله ی 2 :

پس از اتمام کار با هویه گل های دانتل را از روی تور جدا کنید ( اگر بعضی قسمت ها هنوز به تور وصل است می توانید آن را قیچی جدا کنید. در نهایت شکل شماره ی 2 را به ما می دهید.

مرحله ی 3 :

در این مرحله شما می توانید به صورت سلیقه ای هر قسمت از پیراهن، کت، بلوز و یا دامن، دانتل کار کنید؛ اما در این قسمت بر روی گوشه ی پایین کت به صورت اشعه ی کار شده است.

تکه های دانتل را روی کت با سوزن وصل کنید و هر جا احساس کردید طبق طرح، دانتل باید به صورت تکه های کوچک تری کار شود، آن را با قیچی از هم جدا کنید ؛ باید توجه داشته باشید که اگر طرحی را انتخاب گردید که در دو طرف لباس شما قرار است به صورت قرینه کار شود. مرحله به مرحله ، هر کاری در یک طرف انجام دهید در طرف دیگر تکرار کنید . ( معمولا در مدل اشعه ی اول یک تکه بزرگ را در گوشه می گذاریم که پر کند سپس تکه های مثل شاخه و برگ که بلندتر هستند را به صورت اشعه ای کار کنید).

توجه:

شما می توانید طرحی که می خواهید کار کنید به صورت غیر قرینه، یکی در گوشه ی پایین کت و دیگری در روی سرشانه کار کنید. در هنگام سوزن زدن سعی کنید استر لباس را نگیرید و بیشتر جاهای دانتل را سوزن بزنید زیرا در هنگام دوخت جمع می شود ( اصطلاحا کیس می شود ) .


تزیین لباس با هویه کاری دانتل
مرحله ی 4 :

در این مرحله با مداد گچی که رنگ آن با زمینه پارچه تضاد دارد از قسمت های مختلف دانتل ها به صورت اشعه ای به سمت بالا و مورب بکشید و بعضی قسمت های آن را می توانید برای دوختن برگ های کوچک محلی تعبیه کنید ( توجه داشته باشید که این طرح ها باید شاخه های بلند و کوتاه باشد زیرا زیباتر می شود .

مرحله ی 5 :

در این مرحله داخل سوزن که نخ هم رنگ دانتل ها را دارد یک دانه مورب بیاندازید ؛ و به صورت یک خط در میان روی طرح هایی که با مداد گچی کشیده ایم را بدوزید . برگ های کوچک دانتل را در بعضی قسمت های طرح با مداد گچی با سوزن ته مروارید وصل کنید و دور آن را بدوزید .
تزیین لباس با هویه کاری دانتل

تزیین لباس با هویه کاری دانتل
مرحله 6 :

در این مرحله دور تا دور تمامی دانتل هایی که با سوزن ته مرواریدی وصل کرده اید را با نخ سوزن بدوزید و در نهایت سوزن ته مروارید آن را بردارید .

نکته :

1 ـ شما می توانید از دانتل و یا گیپورهای ساده تر یا گل های پارچه ای کار شده هم استفاده کنید .

2 ـ سعی کنید رنگ هایی که برای دانتل انتخاب می کنید متضاد رنگ لباسی باشد که روی آن می خواهید کار کنید.
تزیین لباس با هویه کاری دانتل

تزیین لباس با هویه کاری دانتل
منبع:بانو، شماره 23

تزیین لباس با هویه کاری دانتل

اگه به هنر هویه کاری علاقمندین لینکای زیر رو هم ببینین

آموزش هویه کاری

تزیین رومیزی با هنر هویه کاری

آموزش هویه کاری رومیزی ساتن و حریر

نمونه آثار هنر هویه کاری
کلیه آموزش های هویه کاری

www.rasekhoon.net


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیسنما اشتراک گذاری در لاین اشتراک گذاری در تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هویه کاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...