فروشنده اصغر فرهادی رقیب آنجلینا جولی شد+عکس


فیلم سینمایی فروشنده ساخته جدید اصغر فرهادی با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی که سال گذشته توانسته بود جایزه اسکار را از آن خود کند ، امسال هم نامزد دریافت یک جایزه دیگر شد. «فروشنده» پس از موفقیت در اسکار هشتاد و نهم این بار نامزد جایزه بنیاد فیلم بریتانیا (بفتا) شد. این فیلم برای رسیدن به این جایزه با آثاری از...

فیلم سینمایی فروشنده ساخته جدید اصغر فرهادی با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی که سال گذشته توانسته بود جایزه اسکار را از آن خود کند ، امسال هم نامزد دریافت یک جایزه دیگر شد.فروشنده اصغر فرهادی رقیب آنجلینا جولی شد+عکس

«فروشنده» پس از موفقیت در اسکار هشتاد و نهم این بار نامزد جایزه بنیاد فیلم بریتانیا (بفتا) شد. این فیلم برای رسیدن به این جایزه با آثاری از فرانسه، کامبوج، روسیه و کره جنوبی رقابت می کند.

فیلم های «او» (Elle) به کارگردانی پل ورهوفن که سال ۲۰۱۷ برنده جایزه گلدن گلوب شد در کنار فیلم «کنیز» به کارگردانی پارک چان ووک از کره جنوبی نیز در این شاخه نامزد جایزه هستند.

فروشنده اصغر فرهادی رقیب آنجلینا جولی شد+عکس

فیلم فروشنده اصغر فرهادی رقیب فیلم آنجلینا جولی شد

دیگر نامزد سرشناس این شاخه آنجلینا جولی است که با فیلم «نخست پدرم را کشتند» نامزد این جایزه شده است. آنجلینا جولی با این فیلم نامزد گلدن گلوب سال ۲۰۱۸ شد اما رقابت را به فاتح آکین واگذار کرد و گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به «در محاق» از کشور آلمان اهدا شد.

«بی عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف از روسیه دیگر نامزد این جایزه است.

اصغر فرهادی سال گذشته در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار با فیلم «فروشنده» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد. «فروشنده» با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نخست در شصت ونهمین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد و برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شد.

مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز بفتا، ۲۹ بهمن (۱۸ فوریه) در رویال آلبرت هال شهر لندن برگزار خواهد شد.

فروشنده اصغر فرهادی رقیب آنجلینا جولی شد+عکس

اصغر فرهادی و شهاب حسینی

فیلم فروشنده فیلمی به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی است که ساخت آن در آبان ماه سال ۱۳۹۴ کلید خورد. فروشنده هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است. این فیلم با استقبال بسیار خوب بینندگان و منتقدان خارجی و ایرانی حاضر در جشنواره فیلم کن مواجه شده است . فیلم فروشنده روایتگر داستان زوج جوانی است که در حال اجرای نمایشنامه مرگ فروشنده آرتور میلر هستند. رابطه آنها پس از نقل مکان به خانه ای که پیشتر زنی به نام آهو در آن ساکن بود، به خشونت کشیده می شود.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مارال بنی آدم، نیوشا جعفریان، عماد امامی، مجتبی پیرزاده، سام ولی پور، محمد امامی، فرشته الماسیان، کامران محسنی، حشمت خواجه زارع بازیگران فیلم فروشنده را تشکیل دادند.

در جریان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶، جایزه بهترین فیلم نامه به فیلم فروشنده به نویسندگی اصغر فرهادی رسید و شهاب حسینی هم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره شد.

مجله اینترنتی آسمانیها۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟