جو آرام کرمان در اغتشاشات حاکی از منش فرهنگی و اجتماعی پلیس دارد


جو آرام کرمان در اغتشاشات حاکی از منش فرهنگی و اجتماعی پلیس دارد

کرمان - مدیر کل حوزه استاندار کرمان گفت: جو آرام استان کرمان در اغتشاشات اخیر حاکی از منش فرهنگی و اجتماعی پلیس و تلاش و مدیریت صحنه توسط مسئولان امر امنیت بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام محمد محمودآبادی در دیدار با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان عنوان داشت: فعالیت پلیس در استان کرمان به علت انتخاب نیروهای فرهنگ محور، علاوه بر پوشش مسایل امنیتی رویکردی پیشگیرانه و فرهنگی دارد.

وی عدم آگاهی به قانون و حقوق شهروندی را از مشکلات مردم دانست و از فعالیت های معاونت اجتماعی که در راستای حل این مشکل و رسیدن به اهداف فرهنگی و پژوهشی گام برمی دارد تشکر کرد.

حجت الاسلام محمود آبادی گفت: جو آرام استان کرمان در اغتشاشات اخیر حاکی از منش فرهنگی و اجتماعی پلیس و تلاش و مدیریت صحنه توسط مسئولان امر امنیت بود.

وی ضمن تشکر از خدمات ارزنده و خستگی ناپذیر پلیس در حوزه های مختلف، خواستار همکاری تمامی سازمان ها با پلیس به جهت انجام ماموریت های مهم از جمله ایجاد امنیت در کشور شد.

مدیر کل حوزه استاندار کرمان با اشاره به برخی ناامنی ها عنوان کرد: به لطف الهی، تدابیر مقام معظم رهبری، هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح به خصوص نیروهای مومن و جان بر کف نیروی انتظامی استان و انسجام مردمی شاهد امنیت مطلوبی در کشور هستیم که ان شاءالله این امنیت روزافزون خواهد بود.

حجت الاسلام محمود آبادی بخش مهمی از امنیت استان را مدیون دیدگاه فرهنگی و اجتماعی سردار بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان برشمرد و گفت: انتخاب مسئولان انتظامی با دیدگاه اجتماعی در استان توسط وی نشان از دلسوزی و مردمی بودن پلیس ما دارد.

وی با بیان اینکه انتظارات اجتماعی از پلیس در حال افزایش است، گفت: این موضوع مهم بیانگر مسئولیت خطیر نیروی انتظامی است.

در ابتدای این دیدار، احمد یوسفی هم ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام محمود آبادی به این سمت، با تشریح ماموریت حوزه اجتماعی پلیس، عنوان داشت: با اقدامات اجتماعی و فرهنگی توانسته ایم نقش مهمی در ارتقاء آگاهی شهروندان در حوزه قانون گام برداریم.

وی افزود: چنانچه در حوزه پژوهش و سلامت روان، کار اثر بخشی صورت گیرد بسیاری از جرائم قابل پیشگیری بوده و آمار ۸۵ درصدی سازش پرونده های کلانتری های ما مؤید این امر است که مشکلات جامعه قابل حل و درمان است.

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان تصریح کرد: اجرای طرح دیده بان حقوق همسایه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و طرح اجتماعی کردن نظم و امنیت در راستای کمک به توسعه استان در دستور کار قرار دارد.

یوسفی گفت: ترسیم چشم اندازی شفاف و درست از فعالیت های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی، حضور و اشراف همه جانبه و قوی برفضاهای مجازی و فیزیکی دارد که ضرورت رصد و پایش اطلاعات در سایت ها، شبکه ها و کانال های اجتماعی، سیستم های چندرسانه ای را می طلبد.

وی بیان کرد: پرهیز از موازی کاری و اقدامات جزیره ای در واکنش به اتقاقات جامعه به خصوص در مواردی که احتمال ایجاد بحران و حساسیت های اجتماعی بالاست امری بدیهی است بنابراین معاونت اجتماعی به عنوان متولی امر در پوشش حوادث و جریانات و ایجاد وحدت رویه برای مهندسی و مدیریت افکار عمومی نقش کلیدی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!