31 درصد صید ماهی و میگو کل کشور در چابهار و کنارک


31 درصد صید ماهی و میگو کل کشور در چابهار و کنارک

چابهار- ایرنا- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 31 درصد صید ماهی و میگو کل کشور در 11 بندر ماهیگیری چابهار و کنارک در جنوب استان توسط 24 هزار صیاد فصلی و دائمی انجام می شود.

مهرداد میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 2 هزار و 330 شناور صیادی شامل 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی در چابهار و کنارک فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه صیادان در قالب 34 تعاونی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته صید بیش از 250 هزار تن ماهی و میگو را شاهد بوده ایم.
وی تصریح کرد: هشت شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از 100 واحد تولیدی صنایع شیلاتی در آب های ساحلی سیستان و بلوچستان فعال هستند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در چابهار و کنارک وجود دارد.
وی افزود: بیشتر بنادر صیادی در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک با قدمت بیش از 20 سال برای رونق صید و صیادی و فعالیت بهتر نیاز به لایروبی، ساخت ایستگاه آتش نشانی، بهسازی و زیباسازی، روشنایی محوطه و آسفالت راه ورودی و خروجی دارند.
میرزایی گفت: 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی در چابهار و کنارک وجود دارد و این مناطق از ایران اسلامی تامین کننده بیش از 70 درصد تن ماهیان کشور هستند.
وی سرمایه گذاری صیادان در خصوص پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو در سایت های گواتر و رودیک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط کشور برای آبزی پروری است و می تواند سودآوری خوبی برای سرمایه گذار داخلی و خارجی داشته باشد.
به گزارش ایرنا سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس