تسهیلات بانکی به واحدهای دامی خسارت دیده زلزله اخیر به 100 میلیون افزایش یافت


قصرشیرین- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به هر واحد دامی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر تا سقف 100 میلیون ریال خبرداد.

کشاورزی و دامپروری | ایرنا | 13 دقیقه پیش | 80 بازدید

تسهیلات بانکی به واحدهای دامی خسارت دیده زلزله اخیر به 100 میلیون افزایش یافت خسرو شهبازی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با مردم سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان زلزل اخیر به هشت هزار و 875 واحد دامی استان کرمانشاه خسارت جدی وارد شد و افزایش سقف تسهیلات بانکی ارزان قیمت، گامی برای جبران خسارت وارده در این بخش است.
وی با اشاره به تلف شدن 30 هزار راس دام در جریان زلزله اخیر در سرپل ذهاب بیان کرد: از این تعداد تلفات، یک هزار راس دام سبک تلف شد و درصددیم با تایید نهایی شمار دام های تلف شده، میزان خسارت سریع و کامل پرداخت شود.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی بر حسب اقدام و امکانات موجود، توانست تاکنون آواربرداری های لازم را در مناطق زلزله زده به طور مستمر انجام و به پایان برساند و با توجه به جلسات مداوم با بنیاد مسکن، مقرر شد که نحوه ساخت و ساز واحدهای مربوطه اصلاح و طراحی شود.
رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ارتباط با خسارت وارده به بخش کانال های آبرسانی مناطق زلزله زده هم گفت: کارگروه لازم در این زمینه تشکیل و مقرر شد که کانالهایی که نیاز به لایروبی دارند، تا اواخر ماه جاری لایروبی شوند.
به گفته شهبازی، در جریان زلزله اخیر به 185 کیلومتر از کانال های آبرسانی استان کرمانشاه خسارت وارد شد که از این مقدار، 90 کیلومتر مربوط به سرپل ذهاب است که آب مورد نیاز 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی و یک هزار و 650 هکتار از باغ های این شهرستان را تامین می کند.
وی اظهار کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، مبلغ 350 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و احداث کانال های جدید آبرسانی در سرپل ذهاب و دیگر مناطق زلزله زده اختصاص یافت که این مبلغ نیز با هماهنگی های لازم بین شوراهای روستا، دهیاران و دیگر نهادهای مربوطه در کمترین زمان پرداخت خواهد شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی**انتشار دهنده:علی مولوی
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا