تاریخچه برند جیوردانو؛ پیشتاز در خاورمیانه


تاریخچه برند جیوردانو؛ پیشتاز در خاورمیانه

برند جیوردانو (Giordano) در سال 1980 توسط جیمی لای در هنگ کنگ تاسیس شد. این نام با در نظر گرفتن گسترش بین المللی برند در آینده انتخاب گردید و در خاورمیانه بسیار موفق عمل کرده است. در حال حاضر جیوردانو 258 شعبه در خاورمیانه دارد.

جیوردانو (Giordano) یکی از نام‌های شناخته‌شده‌ پوشاک است که در بسیاری از کشورهای منطقه‌ی خاورمیانه و در دنیا حضور فعال دارد. این برند به‌عنوان یک‌خرده فروش لباس‌های راحتی، محصولاتی باکیفیت باقیمت‌های مقرون‌به‌صرفه برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد.

جیوردانو در سال 1980 توسط جیمی لای (Jimmy Lai) در هنگ‌کنگ تأسیس شد. این نام با در نظر گرفتن گسترش بین‌المللی برند در آینده انتخاب شد.

تاریخچه برند جیوردانو؛ پیشتاز در خاورمیانه

جیوردانوی خاورمیانه

در اوایل دهه‌ی نود در منطقه‌ی خاورمیانه، نام‌های باکیفیت کمی بودند که محصولات ساده و ابتدایی به را برای استفاده‌ روزمره مشتریان خود تولید می‌کردند. همیشه جای خالی یک تولیدکننده‌ لباس‌های باکیفیت مانند تی‌شرت و شلوار جین در این منطقه از دنیا احساس می‌شد.

جیوردانو شعبه خاورمیانه در ماه مارس سال 1993 بازگشایی شد. آن‌ها اولین فروشگاه خود را در عمان و عربستان سعودی افتتاح کردندو اردن چهارمین کشور عربی بود که حق امتیاز تأسیس نمایندگی فروشگاه جیوردینو در آن صادر شد.

در سال 1998 این برند اولین نمایندگی خود را در کشور بحرین نیز بازگشایی کرد. در سال 2002 تعداد فروشگاه‌های این برند به 60 فروشگاه در دنیای عرب رسید. در این زمان جیوردانو کتاب "سادگی" را منتشر کرد که راهنمای مشتریان خاورمیانه در انتخاب لباس بود. در همین سال این برند نامزد جایزهEast Economic Digest شد و جایزه خدمت رسانی به مشتریان را از آن خود کرد.

حتما بخوانید: برند لویی ویتون (Louis Vuitton)؛ ارزشمندترین برند لوکس در دنیا

در سال 2003 این برند فروشگاه هایی در ایران و گرجستان بازگشایی کرد. جیوردانو رسما برند تولید پوشاک کودک خود را در سال 2004 در بازار امارات متحده عربی راه اندازی کرد و به تولید لباس برای کودکان 3 تا 14 ساله می پرداخت.

جیوردانو نسخه دوم کتاب "سادگی"- راهنمای شیوه ی لباس پوشیدن را به چاپ رساند. در سال 2006 این برند محصولات خود را وارد بازار جدیدی کرد و فروشگاه هایی در کشورهای روسیه، بلغارستان، ارمنستان و الجزایر راه اندازی کرد. جیوردانو در سال 2007 شعبه جدید دیگری در دبی راه اندازی کرد و با این فروشگاه تعداد فروشگاه های این برند مشهور آسیایی به 135 فروشگاه رسید. جیوردانو در این سال نام تجاری جدید BSX خود را در عربستان سعودی راه‌اندازی کرد.

جیوردانو خاورمیانه در حال حاضر 258 فروشگاه در سراسر منطقه داشته و سهم بزرگی از بازار پوشاک خاورمیانه را در اختیار دارد.


تاریخچه برند جیوردانو؛ پیشتاز در خاورمیانه

فلسفه‌ برندینگ جیوردانو

فلسفه‌ی برندینگ جیوردانو بر محور ارائه‌ خدمات عالی به مشتریان، تولید کالای مرغوب و باکیفیت، نوآوری و قیمت‌گذاری بر اساس ارزش پول بیان نهاده شده است.

رقبای جیوردانو

اگرچه جیوردانو اولین برند فعال تولیدکننده پوشاک در آسیاست اما بسیاری از رقبا موقعیت این برند را به چالش کشیده و همپای با آن به رقابت می‌پردازند. ازآنجاکه جیوردانو در بخش‌های متنوعی فعالیت می‌کند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با نام های بزرگی در حال رقابت است. بوسینی، هنگ تن، اسریت و گپ ازجمله رقبای نامدار واصلی این برند هستند.

مطالب مرتبط: برند گوچی از ابتدای تاسیس تا به امروز

چالش‌های پیش روی برند

یکی از مزایای اصلی جیوردانو درک عمیق آن از پویایی بازار آسیا و ذهنیت مشتری است. همان‌گونه که این شرکت برنامه دارد تا در هند، روسیه، آمریکای شمالی و بازارهای اروپایی گسترش یابد، حفظ ثبات امری دشوار است چراکه هر یک از این بازارها به لحاظ فرهنگی منحصربه‌فرد هستند و چالش‌های متمایز را ایجاد می‌کنند. جیوردانو بایستی با برقراری روابط قوی با شبکه‌های توزیع محلی و استخدام افراد محلی که تسلط خوبی بر روی بازار محلی دارند با این امر مقابله کند.

گروه مد و پوشاک ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید