با ویژگی های نوزادان بیشتر آشنا شوید


با ویژگی های نوزادان بیشتر آشنا شوید

با ویژگی های نوزادان بیشتر آشنا شوید تمام نوزادان به نور درخشان حساسیت دارند و این امر ممکن است وقتی که چشمشان را باز می کنند باعث عطسه زدن آنها شود. عطسه زدن همچنین باعث پاک شدن راه عبور هوا  در بینی خواهد شد و از وارد شدن گرد و غبار به داخل ریه ها جلوگیری می کند. بعد از تولد، بند ناف بریده می شود و یک گیره پلاستیگی در فاصیله یک...

با ویژگی های نوزادان بیشتر آشنا شوید

تمام نوزادان به نور درخشان حساسیت دارند و این امر ممکن است وقتی که چشمشان را باز می کنند باعث عطسه زدن آنها شود. عطسه زدن همچنین باعث پاک شدن راه عبور هوا در بینی خواهد شد و از وارد شدن گرد و غبار به داخل ریه ها جلوگیری می کند.

بعد از تولد، بند ناف بریده می شود و یک گیره پلاستیگی در فاصیله یک یا دو سانتیمتری انتهای آن قرار داده می شود. بعد از حدود یک هفته این قسمت اضافی هم خودبخود خواهد افتاد. در طی این مدت، اطراف ناف باید تمیز و خشک نگه داشته شود تا از بروز عفونت جلوگیری شود. بعضی مواقع اجازه دهید که به این منطقه هوا بخورد تا رطوبت ایجاد شده توسط پزشک خشک گردد.

در بالای سر نوزادتان، منطقه ای نرم وجود دارد که به فونتانل یا ملاج معروف است. در قسمت جلوی سر یک منطقه بزرگ و در قسمت عقب سر یک منطقه کوچکتر وجود دارد.

این ملاجها به علت عدم جوش خوردن استخوانهای سر ایجاد می شوند و وقتی استخوانهای سر رشدشان کامل شد این استخوانها به یکدیگر متصل شده و یک دیگر منطقه خالی بین آنها وجود نخواهد داشت. این جوش خوردن استخوانها تا دو سالگی طول می کشد.

بعضی نوزادتان با موهای زیادی بر روی سرشان به دنیا می آیند و بعضی هم با موهای خیلی کم متولد می شوند. به هرحال هر مویی که کودک داشته باشد بعد از چند ماه ریخته و جای آنها موهای جدید در خواهند آمد. رنگ موهای جدید ممکن است با موهای اولیه فرق داشته باشد.

اکثر کودکان سفید پوست با چشمان به رنگ آبی متولد می شوند، اما بعد از چند هفته رنگ چشمشان تغییر می کند. نوزادان اگر چه در طی چند هفته اول زیاد گریه می کنند اما هیچگونه اشکی از چشم آنها خارج نخواهد شد. حتی بعضی کودکان ممکن است تا سن شش ماهگی اشک تولید نکنند.

با ویژگی های نوزادان بیشتر آشنا شوید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط