بخش خصوصی یتیم اقتصاد ایران است


بخش خصوصی یتیم اقتصاد ایران است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه سال آینده در جهت حمایت از تولیدکنندگان و برای تامین کسری بودجه، فروش کالاهای قاچاق با نظارت مستقیم تولیدکننده داخلی پیش بینی شده است.

به گزارش فانوس، معصومه آقاپور علیشاهی در نشست مشترک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران و اصفهان که در اتاق اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه اقتصاد ایران در 10 سال گذشته دچار شعارزدگی شده و از اقدام و عمل خبری نیست.

وی با بیان اینکه دولت به جای سیاست گذاری، قیمت گذاری کرده است، افزود: بخش خصوصی یتیم اقتصاد ایران شده و باید کار اساسی برای آن انجام داد، دولت پس از 40 سال فربه و بخش خصوصی نحیف شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال 1391، کشور حدود 460 هزار میلیارد تومان نقدینگی داشت اما این رقم در حال حاضر حدود 172 درصد رشد داشته است.
آقاپور اضافه کرد: در سال 1391، حدود 740 هزار میلیارد تومان تولید در کشور وجود داشت و در سال گذشته این عدد به 1320 میلیارد تومان رسید که با رشد 87 درصدی روبرو بوده؛ البته این درصد واقعی نیست، چراکه رشد نرخ ارز وجود داشته و بیشتر به دلیل تورم بوده است و اگر بخواهیم به صورت واقعی محاسبه کنیم با رشد 28 درصدی در میزان تولید طی چهار سال اخیر مواجه بوده ایم. هم چنین 148 درصد رشد نرخ مالیات از سال 1391 تا 1395 وجود داشته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این آمار و ارقام نشان می دهد که خفگی اقتصاد به خصوص در بخش خصوصی وجود داشته است.

آقاپور به خطر پایان قراردادهای سپرده گذاری در یک سال آینده اشاره کرد و گفت: از سال 1391 سپرده گذاری ها شروع شده و در سال 96 و 97 پایان می یابند و پول ها وارد بازار کشور می شود و نقدینگی به شدت افزایش خواهد یافت و در نتیجه افزایش نرخ دلار بی برو برگشت وجود خواهد داشت و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

وی با بیان اینکه کمیسون اقتصادی مجلس حاضر در تخصص گرایی خوب پیش رفته است، اضافه کرد: اتاق های بازرگانی روی مدل های موفق مانند مدل های اقتصادی کشور ترکیه و آلمان کار کنند چرا که اتاق بازرگانی باید سیاست گذار باشد نه قیمت پذیر.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: از آقای لاریجانی رییس مجلس خواستم که برای یک بار که شده با شجاعت تمام، تمام حلقه ها را در بحث مالیات بر ارزش افزوده حذف کند و باعث شود تا مالیات از حلقه آخر دریافت شود اما مالیات بر ارزش افزوده ماشین پولسازی دولت شده و زیربار حرف ها نرفته است.


آقاپور پیرامون نظام بانکی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که تا وارد شبکه FATF نشویم و شفافیت نداشته باشیم مشکل حل نخواهد شد. در حال حاضر بزرگترین مشکلمان بحث FATF است نه برجام.

وی گفت: مشکلات چند روز گذشته در کشور از مردمی که در کف خیابان ها خواستار حق خود از موسسه های کاسپین و آرمان بودند، شروع شد و باید فکری به حال آن کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زلزله در سرمایه های اجتماعی وجود داشته که خیلی شدیدتر از زلزله کرمانشاه بوده است و آن را در سه هفته اخیر دیدیم.

آقاپور اضافه کرد: در بودجه 97 پیش بینی شده تا 6.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود و اتاق بازرگانی باید تلاش کند تا بیشترین سهم از این میزان برداشت را از آن خود کند.


وی تاکید کرد: در بودجه سال 97 در جهت حمایت از تولیدکنندگان و برای تامین کسری بودجه، فروش کالاهای قاچاق با نظارت مستقیم تولیدکننده داخلی پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد