گریپ فروت و لاغری یک رژیم لاغری ماندگار


گریپ فروت و لاغری مصرف گریپ فروت می تواند به کاهش وزن کمک کند, ترکیبات شیمیایی موجود در این میوه سطح انسولین را کاهش داده و باعث لاغری ماندگار می شود در مقاله زیر به این میوه و استفاده آن برای لاغری اشاره شده است گریپ فروت و یک رژیم لاغری استثنائی گریپ فروت، میوه … The post گریپ فروت و لاغری یک رژیم لاغری ماندگار...

+-


گریپ فروت و لاغری یک رژیم لاغری ماندگار

گریپ فروت و لاغری مصرف گریپ فروت می تواند به کاهش وزن کمک کند, ترکیبات شیمیایی موجود در این میوه سطح انسولین را کاهش داده و باعث لاغری ماندگار می شود در مقاله زیر به این میوه و استفاده آن برای لاغری اشاره شده است

گریپ فروت و یک رژیم لاغری استثنائی

گریپ فروت، میوه ای توپر، خوش طعم و مغذی است که اگرچه در تمام طول سال در بازار وجود دارد ولی فصل آن از دی ماه تا اردیبهشت است. گریپ فروت رسیده ترش و شیرین و کمی تلخ است، طعمی که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. آیا شما هم این طعم را امتحان کرده اید؟…

گریپ فروت منبع غنی ویتامین C و B1 می باشد. پوست گریپ فروت دارای مقدار زیادی پکتین است. مهم ترین ترکیبات شیمیایی گریپ فروت ناری گین، لیموئین، سسکی ترپین، آلدئید، ژرانیول و کادینین است.

ارزش تغذیه ای

نصف گریپ فروت، افزون بر 50 درصد مقدار مجاز خوراکی توصیه شده ویتامین Cرا در بردارد. همچنین 325 گرم پتاسیم، 25 میکروگرم فولات، 40 میلی گرم کلسیم و یک میلی گرم آهن دارد. انواع سرخ و صورتی میوه یاد شده سرشار از بتاکاروتن است که بدن، آن را به ویتامین A تبدیل می سازد.

یک فنجان حاوی گریپ فروت شیرین نشده

(بدون شکر) به مقدار 95 میلی گرم ویتامین C و بیش از 150 درصد مقدار مجاز خوراکی توصیه شده (R DA) دارد.

گریپ فروت سرشار از پکتین (الیاف گیاهی حل شدنی) است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. گریپ فروت های سرخ وصورتی، سرشار از لیکوپن هستند. بررسی شش ساله دانشگاه هاروارد که توسط 48000 پزشک و سایر کارشناسان بهداشت صورت گرفت، حکایت از آن داشته است که مصرف هفته ای 10 وعده مواد غذایی سرشار از لیکوپن، سبب کاهش 50 درصدی سرطان پروستات می شود.

از دیگر مواد گیاهی موجود در گریپ فروت، می توان از اسیدفنولیک نام برد که مانع تشکیل نیتروزامین، مواد سرطان زا، بالیموندیدترپن و مونوترپن می شود. ماده مذکور موجب تولید آنزیم هایی می شود که در جلوگیری از پیدایش سرطان اثر دارند بیوفلاونوییدها مواد دیگری هستند که از عملکرد هورمون هایی که باعث رشد غده (تومور) می شود، جلوگیری می کنند.

گروهی از مبتلایان به ورم مفصل رماتیسمی، لوپوس و شماری دیگر از مبتلایان به اختلالات التهابی دریافته اند که گویی مصرف هر روزه گریپ فروت نشانه های مرضی شان را تقلیل می دهد. تصور می رود که مواد شیمیایی این میوه مانع از ایجاد پروستاگلاندین ها که عامل اصلی ایجاد التهاب هستند، می گردد.

چند نکته که باید راجع به گریپ فروت بدانید:

1. چون گریپ فروت دارای کالری کمی است نوشابه بسیار خوبی برای آنهایی است که می خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند. گریپ فروت کمتر از پرتقال قند دارد.

2. گریپ فروت داروی خواب است. اگر می خواهید خواب خوش و سنگین داشته باشید یک گریپ فروت و یا آب آن را قبل از رفتن به رخت خواب بخورید.

3. گریپ فروت ضدسرماخوردگی است و تب را پایین می آورد. در هنگام سرماخوردگی و تب آب گریپ فروت بنوشید. برخی از خوردن گریپ فروت بدون شکر، به خاطر عصاره تلخ و ترش آن خوششان نمی آید اما اگر آب پرتقال یا گریپ فروت را با هم مخلوط کنیم، نوشابه ای به وجود می آید که نیاز به شیرین کردن ندارد.

4. مهم ترین کاربرد گریپ فروت پیشگیری از بیماری قلبی است و گریپ فروت شفابخش قلب است زیرا کلسترول را پایین آورده و رگ ها را از وجود چربی ها و مواد رسوب کرده پاک می کند و پیشرفت تصلب شرایین را متوقف می سازد. تحقیقاتی که به تازگی روی بیماران مبتلا به کلسترول بالا انجام شده نشان داده است که مصرف دو عدد گریپ فروت در روز کلسترول خون را به طور متوسط 10درصد پایین می آورد و حتی مقدار HDL را که چربی مفید است، بالا می برد.

رژیم استثنائی گریپ فروت

رژیم گریپ فروت، از قدیمی ترین و پراستفاده ترین رژیم های لاغری است. این رژیم براساس اطلاعات خشک علمی نیست. درباره رژیم گریپ فروت حرف و حدیث بسیار است. این رژیم برای اولین بار در سال 1930مطرح شد. در این رژیم عنوان می شود که گریپ فروت حاوی آنزیم هایی است که چربی بدن را می سوزانند و وقتی در هر وعده غذایی، نصف گریپ فروت مصرف شود این آنزیم ها فعال می شوند البته نصف گریپ فروت در هر وعده غذایی باید با حجم کمی غذا مصرف شود. اینکه آیا واقعا گریپ فروت حاوی آنزیم هایی است که چربی بدن را می سوزانند. خیر. هیچ پایه علمی برای این ادعا وجود ندارد. گریپ فروت میوه خوبی است اما درست مثل میوه ها و سبزی های دیگر است و تفاوت خاصی ندارد.

اینکه آیا این رژیم موثر است باید بگوییم البته موثر است چون به این ترتیب، کالری مصرفی افراد کم می شود. هرچه کالری مصرفی کمتر شود و فعالیت بدنی بیشتر باشد، شما وزن از دست می دهید چه با گریپ فروت و چه بدون گریپ فروت.

علت ماندگاری رژیم گریپ فروت چیست؟

اولا این رژیم برای خیلی از افراد جادویی و سالم به نظر می رسد. شنیدن عبارت آنزیم های سوزاننده چربی کاملا جالب است. ضمنا گریپ فروت یک میوه است و مردم می دانند که یک میوه هیچ گاه مضر نیست.

دوما مردم براساس این رژیم غذایی وزن کم می کنند و فکر می کنند چون اسم این رژیم گریپ فروت است، پس حتما یک مورد خاص در گریپ فروت وجود دارد، در حالی که ممکن است بدون مصرف گریپ فروت و با کاهش کالری دریافتی به وزن ایده آل برسند.

نحوه نگهداری و مصرف

ترشی نشاط آور، پرآبی و کالری جزیی گریپ فروت توأم با خواص آن موجب شده است که گریپ فروت صورتی، به صبحانه ای مورد علاقه و یکی از مواد خاص تهیه سالاد تبدیل شود.

امکان دارد گریپ فروت از پیوند پرتقال و دارابی عمل آمده باشد. دارابی از مرکبات بسیار ترش، پُر دانه و پوست کلفت به حساب می آید اما پرورش دهنده های گریپ فروت، طعم و بافت آن را بهبود بخشیده اند. به طور تقریبی از یک صد سال پیش، رشد انواع بی هسته این میوه آغاز شده و نتیجه این عمل به تولید میوه ای آمیخته از تندی و شیرینی منجر گردیده است. از آن جایی که گریپ فروت تنها زمانی چیده می شود که به طور کامل رسیده باشد بنابراین نباید نگران باشید که کال آن به دست تان برسد. تحت برخی از شرایط رشد و نمو، پوست صورتی یا زرد میوه، بعد از رسیدن احتمالا سبز می شود اما به هیچ وجه از شیرینی اش کاسته نمی شود.

بهترین نوع گریپ فروت

سعی کنید گریپ فروت های گرد، صاف و سنگین را بردارید (چون آبدار هستند). گریپ فروت هایی که پوست شان زبر بوده، یا پفی و نرم هستند و یا یک طرف شان نوک تیز است، نامرغوب هستند. گریپ فروت های براق که دو طرف شان اندکی صاف باشد، مرغوب ترند. رنگ حنایی یا سایر کاستی های پوستی گریپ فروت بی اهمیت است و در کیفیت میوه تأثیر ندارد. امکان دارد در دمای اتاق بتوانید بوی خوش، دل نواز و ملایم میوه مورد نظر را تشخیص دهید ولی چنانچه میوه سرد باشد، رایحه مزبور به مشام نمی رسد.

روش نگهداری

گریپ فروت را می توان تا یک هفته در دمای اتاق نگه داشت و در صورتی که به جای سرد کردن، آن را گرم کنید، پُر آب تر می شود. چنانچه بخواهید میوه را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید، باید آن را در جامیوه ای بگذارید. در این صورت بین شش تا هشت هفته سالم می ماند. قبل از آب گرفتن یا خوردن، گریپ فروت را در دمای اتاق قرار دهید.

آماده سازی برای مصرف

گریپ فروت را اول بشویید، بعد ببرید. اگر گریپ فروت را با پوست تعارف می کنید، آن را از پهنا نصف کنید. قاشق مخصوص گریپ فروت را که سرش دندانه دندانه باشد، به کار گیرید تا تکه های میوه را در آورد به علاوه برای آماده ساختن میوه از کارد تیز پوست کنی یا کارد قوس دار مخصوص گریپ فروت استفاده کنید، به این ترتیب که آن را بین هر قسمت گوشت میوه و غشا «دیواره ها» فرو برید.

همچنین می توانید گریپ فروت را مثل پرتقال پوست بگیرید. برای این منظور از دستان خود استفاده کرده یا پوست میوه را با کارد تیزی در آورید، سپس تکه ای از پوست را از بالای میوه ببرید. آن گاه تکه ها را روبه پایین و دور میوه پوست بگیرید یا پوست را مثل پوست سیب به صورت مارپیچ در آورید. پس از آن قاچ ها را با دستانتان جدا کنید و در صورت لزوم غشاها را از هر قسمت بیرون آورید.

گریپ فروت سفید

این نوع میوه به خاطر رنگ گوشت، نه پوستش که زرد رنگ است، « سفید» نام دارد (سایر اقسام گریپ فروت ها هم به سبب رنگ گوشت خود، « قرمز» ، «صورتی» یا « یاقوتی» نامیده می شوند). انواع گریپ فروت های سفید که تخم دارند، بیشتر برای تهیه عصاره استفاده می شوند.

مصرف گریپ فروت و تداخل دارویی

البته در مواردی هم با تاثیر بر روی جذب کمتر داروها ممکن است دارو اثربخشی لازم را از دست بدهد و مصرف دارو تاثیر مناسب خود را نداشته باشد. مصرف داروهایی مثل داروهای کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، داروهای مخصوص پیوند اعضاء و داروهای ضد افسردگی و استرس از این قیبل داروهایی هستند که در صورت مصرف هم زمان آن ها با گریپ فروت حتما باید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت امکان از این میوه شگفت انگیز برای کاهش وزن یا سایر فواید آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا