درمان گردن درد با 3 حرکت کششی


درمان گردن درد با 3 حرکت کششی

به گزارش بهداشت نیوز، اسپاسم یا درد ناگهانی نوعی سفت شدن عضلات در یک اندام مشخص از بدن است. اسپاسم با درد شدید طولانی مدت همراه است. این نوع درد ممکن است در هر قسمتی از بدن به خصوص گردن ایجاد شود. نشانه های گردن درد شدید و اسپاسم شامل...

به گزارش بهداشت نیوز، اسپاسم یا درد ناگهانی نوعی سفت شدن عضلات در یک اندام مشخص از بدن است. اسپاسم با درد شدید طولانی مدت همراه است. این نوع درد ممکن است در هر قسمتی از بدن به خصوص گردن ایجاد شود. نشانه های گردن درد شدید و اسپاسم شامل موارد زیر می شود:

احساس درد شدید و ناگهانی با حرکت دادن گردن احساس درد عمیق در بافت عضلانی سفت شدن عضلات تحت تاثیر در گردن و شانه احتمال انتقال درد به سایر اندام های اطراف گردن

در بیشتر موارد بدون نیاز به دارو، درد گردن با انجام حرکات کششی مناسب قابل درمان است. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر گونه حرکت ناگهانی درد و سفت شدن عضلات را تشدید می کند، پس با آرامش از سه حرکت ورزشی زیر بهره بگیرید:


1. کشش ساده گردن

درمان گردن درد با 3 حرکت کششی

پاها را هم عرض شانه ها باز کرده و بایستید. پنجه پاهای خود را به سمت جلو جهت دهید. دست راست خود را به آرامی و بدون فشار پشت سر گذاشته، و از عضلات گردن خود برای چرخاندن سر به سمت راست کمک بگیرید. با کمک محسوس دست، چانه صورت را به سمت راست قفسه سینه حرکت دهید. آرام باشید و سر خود را به مدت 15 ثانیه بر روی سینه نگه دارید. این حرکت را 3 بار برای هر سمت از گردن تکرار کنید.

2. کشش اسکیلین گردن

درمان گردن درد با 3 حرکت کششی

پاها را هم عرض شانه ها باز کرده و هر دو دست خود را پشت گردن در پایین کمر نگه دارید. یک طرف از شانه های خود را پایین ببرید، سپس گردن خود را به سمت مخالف آن متمایل کنید تا کشش محسوسی در عضلات گردن احساس کنید. این کشش را به مدت 15 تا 30 ثانیه حفظ کنید، سپس به حالت ابتدایی تمرین بازگردید، همزمان شانه پایین رفته را بالا بیاورید. حرکت را برای هر سمت از بدن 3 بار تکرار کنید.

3. بالا آوردن سر با چرخش گردن

درمان گردن درد با 3 حرکت کششی

به پشت بر روی یک سطح صاف دراز بکشید، زانوهای خود را خم کرده و کف پاهای خود را صاف بر روی زمین بگذارید. چانه صورت خود را به سمت سینه خم کرده و سر خود را حدود سه اینچ از زمین بالا بیاورید، اما در این حرکت شانه ها باید بر روی زمین قرار داشته باشند و هیچ حرکتی نکنند. کشش موجود را 10 ثانیه حفظ کنید. این تمرین را 5 بار تکرار کنید. همزمان با ادامه دادن این حرکت ورزشی، سعی کنید، کشش موجود را تا 20 یا 30 ثانیه نیز حفظ کنید.


اصلی ترین عوامل ایجاد کننده گردن درد چه مواردی هستند؟

متداول ترین دلایل بوجود آمدن گردن درد و اسپاسم موارد زیر هستند:

استرس روحی و احساسی حمل گردن یک شیء سنگین با هر دو دست خمیدگی کمر یا قوز پشت (عدم رعایت فرم طبیعی کمر) قرار دادن گردن در یک حالت غیر طبیعی برای مدت طولانی مانند خواب کم شدن شدید آب بدن (دهیدراته شدن) سردرد شدید کوفتگی و خستگی بیش از حد حین ورزش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی