پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

در این نوشته به معرفی و بررسی اجمالی پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا در از نگاه مجله متعبر IMDB خواهیم پرداخت…

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق درباره اخبار و اطلاعات مربوط به دنیای هنر هفتم که به صورت منظم و در بازه‌های مختلف زمانی، فهرستی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته در آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا را منتشر می‌کند. وب‌سایت IMDB در حال حاضر متعلق به شرکت آمازون است.

بیشتر بخوانید : لیست کامل برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۸

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه)

در دومین هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی، سه فیلم جدید The Commuter و انیمیشن Paddington 2 و ‍Proud Mary با فروش مناسب در گیشه توانستند در اولین هفته اکران و نمایش عمومی خود جایگاهی را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته به خود اختصاص دهند. فیلم The Post نیز با فروشی خیره کننده توانست پس از سه هفته ناکامی، رتبه دوم را در این فهرست به خود اختصاص دهد. قسمت دوم فیلم جومانجی نیز مانند هفته گذشته بر صدر این جدول تکیه زد.

بر اساس اعلام IMDB پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) عبارتند از:

Darkest Hour Pitch Perfect 3 Proud Mary Paddington 2 Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi The Greatest Showman Insidious : The Last Key The Commuter The Post Jumanji : Welcome to the Jungle

۱۰. Darkest Hours

(IMDB : 7.4 – Metacritic : 75)

فیلم سینمایی Darkest Hours با فروش قابل قبول خود توانست توانست جایگاه دهم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم توانست به فروشی در حدود ۴.۵ میلیون دلار (معادل ۱۹.۸ میلیارد تومان با احتساب دلار ۴.۴۰۰ تومان در زمان نگارش مطلب) در هشتمین هفته نمایش عمومی خود در گیشه دست یابد. به این ترتیب میزان کلی فروش این فیلم پس از ۸ هفته اکران و نمایش عمومی به رقمی در حدود ۳۵.۷ میلیون دلار (معادل ۱۵۷ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم Darkest Hour یک در ژانر سینمای فیلم‌های درام تاریخی است. کارگردانی این عنوان توسط جو رایت (Joe Wright) انجام شده و وظیفه نگارش فیلمنامه نیز بر عهده آنتونی مک کارتن (Anthony McCarten) قرار داشته است. از هنرمندان ایفای نقش کرده در فیلم Darkest Hour می‌توان به گری اولدمن (Gary Oldman) در نقش وینستون چرچیل (Winston Churchil)، کریستن اسکات توماس (Kristin Scott Thomas) در نقش کلمی (Clemmie)، لیلی جیمز (Lily James) در نقش الیزابت لیتون (Elizabeth Layton)، بن مندلسون (Ben Mandelsohn) در نقش پادشاه جورج و استفن دیلین (Stephen Dillane) در نقش هالیفاکس (Halifax) و رونالد پیک آپ (Ronald Pickup) در نقش نویل چمبرلین (Neville Chamberlane) اشاره نمود.

گری اولدمن نیز توانست با ایفای نقش وینستون چرچیل در کنار هنرمندانی مانند دنزل واشینگتون (Denzel Washington) ، مت دیمون (Matt Damon) و بن افلک (Ben Affleck) و برد پیت (Brad Pitt) در جمع بهترین هنرپیشگان مرد سال ۲۰۱۷ میلادی قرار گیرد. این فیلم درام مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۵ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

خلاصه داستان

داستان این فیلم تاریخی در خلال جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. در اوایل این جنگ سرنوشت اروپای غربی در دستان نخست وزیر جدید بریتانیا، وینستون چرچیل (با بازی گری اولدمن) قرار داد. تصمیم وی مبنی بر مذاکره با هیتلر و یا ورود به جنگ ، مهمترین اتفاق زندگی وی بوده و در پی این تصمیم بسیار مهم…

بیشتر بخوانید : فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته در سال گذشته

۹. Pitch Perfect 3

(IMDB : 6.3 – Metacritic : 40)

رتبه نهم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به فیلم کمدی موزیکال Pitch Perfect 3 اختصاص پیدا کرد. این فیلم آخرین قسمت از سه گانه فیلم‌های Pitch Perfect بوده که در سال ۲۰۱۲ میلادی ساخته شد و توانست نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب نموده و نمره ۷.۲ از ۱۰ را از کاربران وب سایت IMDB دریافت کند. این فیلم توانست با فروشی موفق و برابر با ۵.۷ میلیون دلار (معادل ۲۵ میلیارد تومان) در سومین هفته اکران و نمایش عمومی این مکان را در این فهرست به نام خود نماید. به این ترتیب میزان کلی فروش این فیلم پس از سه هفته اکران و نمایش عمومی به رقمی در حدود ۹۴.۷ میلیون دلار (معادل ۴۱۷ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم Pitch Perfect 3 یک فیلم در ژانر سینمایی کمدی بر پایه موسیقی و رقص است. کارگردانی این فیلم توسط تریس سی (Trish Sie) انجام گرفته و فیلمنامه و سناریو آن نیز توسط کی کنون (Kay Cannon)، مایک وایت (Mike White) و بر اساس داستانی از میکی راپکین (Mickey Rapkin) به رشته تحریر در آمده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان حاضر در فیلم Pitch Perfect 3 می توان به نام هایی چون آنا کندریک (Anna Kendrick) در نقش بکا (Beca) ،بریتانی اسنو (Brittany Snow) در نقش کلوئی (Chloe)، ربل ویلسون (Rebel Wilson) در نقش ایمی (Fat Amy) ، آنا کمپ (Anna Camp) در نقش آبری (Aubrey) اشاره کرد.

هانا مائه لی (Hanna Mae Lee) در نقش لیلی (Lily)، کریسی فیت (Chrissie Fit) در نقش فلو (Flo)،هایلی استینفیلد (Hailee Steinfield) در نقش امیلی (Emily)، استر دین (Ester Dean) در نقش سینتیا رز (Cynthia Rose) و شلی رگنر (Shelley Regner) در نقش اشلی (Ashley) از دیگر ستارگان Pitch Perfect 3 هستند. این فیلم شاد و موزیکال و سرگرم کننده مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین) ساخته و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

پس از برنده شدن در مسابقات قهرمانی، گروه از هم جدا شده اند. اما برای شرکت در یک تور جهانی و شرکت در آخرین مسابقه خوانندگی، دختران دوباره دور هم جمع می‌شوند. اما در حین اجرای مسابقه با رقبایی برخورد می‌کنند که از صدا و سازهای خود به بهترین نحو استفاده کرده و موجب بروز مشکلاتی در اجرا و روند پیروزی آنها می‌شوند.

بیشتر بخوانید : تصاویر سه بعدی بودن یا نبودن مساله این است ؛ بررسی جامع تاریخچه و مشکلات تصاویر سه بعدی

۸. Proud Mary

(IMDB : 5.2 – Metacritic : 35)

فیلم Proud Mary توانست علیرغم کسب نمرات پایین ار کاربران و منتقدین رتبه هشتم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم اکشن ترسناک توانست با فروشی معادل ۱۰ میلیون دلار (معادل ۴۴ میلیارد تومان) در گیشه این جایگاه را در فهرست پرفروشترین فیملهای سینمایی هفته گذشته به خود اختصاص دهد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم Proud Mary یک نمونه در ژانر سینمایی اکشن ترسناک است. کارگردانی آن بر عهده بابک نجفی بوده و فیلمنامه و سناریو نیز توسط جان استیوارت نیومن (John Stewart Newman)، کریستیان سویگل (Christian Swegal) و استیو انتین (Steve Antin) بر اساس داستانی از نیومن و سویگل به رشته تحریر در آمده است.

هنرپیشگان

از هنرمندان ایفای نقش کرده در فیلم سینمایی Proud Mary می توان به اسامی فهرست زیر اشاره کرد:

تاراجی هنسون (Taraji P. Henson) در نقش ماری بیلی براون (Billy Brown) در نقش تام یاهی دی آلو وینستون (Jahi Di’Allo Winston) در نقش دنی نیل مک دونا (Neal McDonough) در نقش والتر مارگارت آوری (Margaret Avery) در نقش مینا ژاندر برکلی (Xander Berkley) در نقش عمو راد سربدزیا (Rade Serbedzija) در نقش لوکا (Luka) دنی گلاور (Danny Glover) در نقش بنی (Benny)

فیلم Proud Mary مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۲۹ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (تماشای افراد کمتر از ۱۷ سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

ماری (با بازی تارا هنسون) یک آدمکش حرفه‌ای است که برای یک خانواده جنایتکار و مجرم سازمان یافته در شهر بوستون آمریکا فعالیت می‌کند. زندگی ماری پس از برخورد با یک پسر جوان که بر سر راه وی قرار می‌گیرد به طور کلی تغییر کرده و مسیر زندگی وی به سوی دیگری هدایت می‌گردد. پس از تصمیم وی مبتنی بر خروج از این حرفه…

۷. Paddington 2

(IMDB : 8.1 – Metacritic : 89)

جایگاه هفتم در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به فیلم انیمیشن/سینمایی Paddington 2 اختصاص پیدا کرد. این فیلم دومین مجموعه بر اساس ماجراهای این خرس کوچک و جذاب خلق شده توسط مایکل باند (Michael Bond) بوده که اولین بار در سال ۲۰۱۴ به نمایش عمومی درآمد. فیلم Paddington 2 توانست با فروشی در حدود ۱۰.۶ میلیون دلار (معادل ۴۷ میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته به این رتبه دست پیدا نماید و با کسب نمرات بالا، نظر منتقدان و کاربران را به خود جلب نماید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم Paddington 2 یک فیلم کمدی فانتزی ماجرایی ترکیبی (انیمیشن و رئال) بوده که توسط پاول کینگ (Paul King) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش سناریو و فیلمنامه نیز بر عهده خود کارگردان و سایمون فارنابی (Simon Farnaby) بر اساس شخصیت پدینگتون خرس ساخته مایکن باند قرار داشته است. فیلم Paddington 2 مدت زمانی برابر یا ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG (مشاهده با نظارت والدین) طراحی، تهیه و اجرا شده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان و صداپیشگان حاضر در فیلم سینمایی انیمیشن Paddington 2 می‌توان از نام‌های زیر یاد نمود:

مایکل گامبون (Michael Gambon) با صداپیشگی عمو پاستوزو (Uncle Pastuzo) ایملدا استانتون (Imelda Staunton) با صداپیشگی عمه لوسی (Aunt Lucy) بن ویشاو (Ben Whishaw) با صداپیشگی پدینگتون سالی هاوکینز (Sally Hawkins) در نقش ماری براون (Mary Brown) هیو بونویل (Hugh Bonneville) در نقش هنر براون (Henry Brown) ساموئل یوسلین (Samuel Joslin) در نقش جوناتان براون جولی والترز (Julie Walters) در نقش خانم برد (Mrs. Bird) بن میلر (Ben Miller) در نقش کلنل لنکستر (Lancaster) هیو گرنت (Hugh Grant) در نقش فونیکس بوچانان (Phoenix Buchanan) ماری فرانس آلوارز (Marie France Alvarez) در نقش خانم دوبویس خلاصه داستان

پدینگتون (با صدای بن ویشاو) زندگی خوش و خرمی را با خانواده براون داشته و به عنوان یک عضو شاد و محبوب در بین خانواده و جامعه شناخته می شود و هر جا که پا می‌گذارد، موجب سرگرمی و سرخوشی حاضرن می‌شود. وقتی که پدینگتون به دنبال یک هدیه مناسب برای تولد ۱۰۰ سالگی عمه لوسی دوست داشتنی خود (با بازی ایملدا استانتون) می گردد، با یک کتاب عتیقه فروشی مواجه می‌شود. برای تهیه و خرید این کتاب پدینگتون مجبور به پشت سر گذاشتن ماجراها و کارهایی عجیب می‌شود. اما این کتاب به طور ناگهانی دزدیده شده و وظیفه پیدا کردن سارق و کتاب بر عهده او قرار می‌گیرد…

بیشتر بخوانید : پرفروشترین فیلمهای سینمایی ۲۰۱۷

۶. Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi

(IMDB : 7.5 – Metacritic : 85)

عنوان ششم در جدول پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به آخرین قسمت از سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای اختصاص پیدا کرد. فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi هشتمین عنوان از این سری فیلمهای علمی-تخیلی فضایی بوده که اولین بار در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط جورج لوکاس (George Lucas) ساخته شد. این فیلم توانست در پنجمین هفته اکران و نمایش خود مطابق انتظار و مانند هفته‌های گذشته فروشی موفق را تجربه کرده و درآمدی برابر با ۱۱.۳ میلیون دلار (معادل ۵۰ میلیارد تومان) را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب مجموع کلی فروش این فیلم پس از پنج هفته به رقمی فوق العاده و در حدود ۵۹۱.۵ میلیون دلار (معادل ۲.۶۰۰ میلیارد تومان) رسید.

فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi توانست با توجه به استقبال فوق العاده مخاطبان با تنها ۳ هفته اکران و نمایش عمومی به عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شود.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi یک فیلم علمی تخیلی اکشن است. این فیلم توسط ریان جانسون (Rian Johnson) کارگردانی شده است. نگارش فیلمنامه نیز بر عهده رایان جانسون و بر اساس شخصیت های خلق شده توسط جورج لوکاس بوده است.

هنرپیشگان

از فهرست بلندبالای هنرپیشگان حاضر در فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi می‌توان به نام‌هایی مانند دیزی ریدلی (Daisey Ridley) در نقش ری (Rey)، مارک همیل (Mark Hamill) در نقش لوک اسکای واکر (Luke Skywalker)، کری فیشر (Carrie Fischer) در نقش لیا اورگانا (Leia Organa)، آدام درایور (Adam Driver) در نقش کایلو رن (Kylo Ren)، جان بویگا (John Boyega) در نقش فین (Finn) اشاره نمود.

سایر ستارگان حاضر در این فیلم عبارتند از : اسکار آیزاک (Oscar Isaac) در نقش پو دامرون (Poe Dameron)، اندی سرکیس (Andy Serkis) در نقش اسنوک (Snoke)، لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) در نقش ماز کاناتا (Maz Kanata)، گوندولین کریستی (Gwendoline Cristie) در نقش کاپیتان فاسما (Phasma)، بنیچیو دل تورو (Benicio Del Toro) در نقش دی جی (DJ) و فرانک اوز (Frank Oz) برای نقش یودا (Yoda).

فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi یک عنوان طولانی بوده و مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه دارد. این فیلم مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه و تولید شده است و یکی از بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۷ نیز به حساب می آید.

خلاصه داستان

داستان فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi حول شخصیت‌های فیلم‌های پیشین این سری بوده و در فضا و سه دهه پس از ماجراهای فیلم‌های قبلی اتفاق می افتد. ری (با بازی دیزی اسکات) به کمک لوک اسکای واکر (با بازی مارک همیل) توانایی‌ها و قابلیت‌های جدید را در خود کشف می‌کند. در همین زمان گروه مقاومت نیز قصد دارد تا آماده جنگ جدید با گروه شکست خورده First Order شده و…

بیشتر بخوانید : واقعیت مجازی (Virtual Reality) چیست؟

۵. The Greatest Showman

(IMDB : 8.0 – Metacritic : 48)

فیلم The Greatest Showman توانست با فروشی مناسب در آخر هفته رتبه پنجم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم با فروشی در حدود ۱۱.۸ میلیون دلار (معادل ۵۲ میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته توانست این جایگاه را به نام خود ثبت نماید. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم The Greatest Showman پس از چهار هفته نمایش به رقمی در حدود ۹۴.۶ میلیون دلار (معادل ۴۱۶.۲ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم The Greatest Showman یک فیلم در ژانر درام تاریخی موزیکال بوده و توسط مایکل گریسی (Michael Gracey) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش فیلمنامه و سناریو این فیلم نیز بر عهده جنی بیکز (Jenny Bicks) و بیل کاندون (Bill Condon) بر اساس داستانی از جنی بیکز قرار داشته است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان ایفای نقش کرده مطرح در فیلم The Greatest Showman می توان به هیو جکمن (Hugh Jackman) در نقش پی. تی بارنام (P. T. Burnam)، زک افرون (Zac Efron) در نقش فیلیپ، میشل ویلیامز (Michelle Willimas) در نقش چریتی بارنام (Charity Barnum)، زندایا (Zendaya) در نقش آنه ویلر (Anne Wheeler)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) .در نقش جنی لیند (Jenny Lind) و یحیی عبدالمتین در نقش دبلیو. دی. ویلر (W. D. Wheeler) و الیس رابین (Ellis Rubin) در نقش کودکی بارنام و اسکایلار دان (Skylar Dunn) در نقش کودکی چریتی اشاره کرد.

این فیلم موزیکال مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه داشته و به عنوان یک فیلم جذاب و مناسب برای گروه سنی PG (نظارت با والدین) ساخته شده است. از نکات جالب توجه در خصوص فیلم سینمایی The Greatest Showman می‌توان به حضور Benj Pasek و Justin Paul از ترانه‌سارایان فیلم لا لا لند (La La Land) که موفق به کسب جایزه اسکار در سال گذشته شد اشاره نمود که ترکیب موسیقایی بسیار زیبا به این فیلم بخشیده است.

خلاصه داستان

این فیلم موزیکال بر اساس ایده‌ها و تصورات بارنام (با بازی هیو جکمن) ساخته شده و سیر تحول و تکامل نمایش‌های این گروه را از سطوح ابتدایی تا همه‌گیر شدن و شهرت در سرتاسر جهان به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید : بهترین سریال‌های سال ۲۰۱۷ میلادی

۴. Insidious : The Last Key

(IMDB : 6.1 – Metascore : 49)

فیلم سینمایی Insidious : The Last Key توانست با فروش بالا در تعطیلات آخر هفته، رتبه چهارم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم با درآمدی در حدود ۱۲.۱ میلیون (معادل ۵۳.۲ میلیارد تومان) توانست این جایگاه را در اختیار خود قرار دهد. این فیلم چهارمین قسمت از سری فیلم‌های Insidious بوده که اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی راهی سینماهای آمریکا و جهان گردید و توانست با فروشی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان به عنوانی موفق تبدیل گردد.

به این ترتیب میزان کلی فروش این فیلم ترسناک پس از دو هفته اکران و نمایش عمومی به رقمی در حدود ۴۸.۴ میلیون دلار (معادل ۲۱۳ میلیارد تومان) در دو هفته اکران رسید و توانست این جایگاه را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی آخر هفته به خود اختصاص دهد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم Insidious : The Last Key یک اثر سینمایی در ژانر وحشت ماورایی بوده که توسط آدام روبیتل (Adam Robitel) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش فیلمنامه این تریلر نیز بر عهده لی وانل (Leigh Wannell) و بر اساس شخصیت‌های خلق شده شده توسط خود او قرار داشته است. این فیلم مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) طراحی و اجرا شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان نقش آفرین در فیلم Insidious : The Las Key می‌توان از هنرپیشگان فهرست زیر یاد کرد:

لین شی (Lin shaye) در نقش الیزه رینیر (Elise Rainier) لی وانل در نقش اسپکس (Specs) انگوس سامپسون (Angus Sampson) در نقش تاکر (Tucker) کرک آسه‌وادو (Kirk Acevado) در نقش تد گارزا (Ted Garza) کیتلین جرارد (Caitlin Gerard) در نقش ایموجن رینیر (Imogene Rainier) اسپنسر لاک (Spencer Locke) در نقش ملیسا رینیر (Melissa Rainier) جاش استیوارت (Josh Stewart) در نقش جرالد رینیر (Gerald Rainier) خلاصه داستان

الیزه رینیر (با بازی لین شی) یک پزشک روان شناس است. او در ترسناک‌ترین و دلهره آورترین ماجرای زندگی خود مواجه شده و باید به رویارویی با ارواح و شیاطین در خانه خود بپردازد. علاوه بر این خانواده وی نیز در گیر این ماجرا شده و …

۳. The Commuter

(IMDB : 6.6 – Metacritics : 56)

رتبه سوم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) در اختیار فیلم The Commuter قرار گرفت. این فیلم توانست در اولین هفته اکران و نمایش عمومی خود به فروشی برابر با ۱۳.۵ میلیون دلار (معادل ۵۹.۵ میلیارد تومان) دست یافته و به این جایگاه دست یابد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم The Commuter یک فیلم در ژانر اکشن جنایی است. کارگردانی این فیلم توسط ژائوم کولت سرا (Jaume Collet Serra) انجام پذیرفته و فیلمنامه و سناریو نیز توسط بایرون ویلینگر (Byron Willinger) و فیلیپ دی بلسی (Philip de Blasi) و رایان انگل (Ryan Engle) بر اساس داستانی از ویلینگر و دی بلسی نوشته شده است. فیلم The Commuter مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان ایفای نقش کرده در فیلم اکشن The Commuter می‌توان به هنرمندان زیر اشاره کرد:

لیام نیسون (Liam Neeson) در نقش مایکل مک کالی (Michael MacCauley) ورا فارمیگا (Vera Farmiga) در نقش جوانا (Joanna) پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) در نقش الکس مورفی (Alex Murphy) جوناتان بنکس (Jonathan Banks) در نقش والت (Walt) سم نیل (Sam Neill) در نقش کاپیتان هاوتورن (Hawthorne) الیزابت مک گاورن (E;izabeth McGovern) در نقش کارن مک کالی (Karen MacCauley) کیلیان اسکات (Killian Scott) در نقش دایلان (Dylan) شازاد لطیف در نقش وینس (Vince) دین چارلز چپمن (Dean Charles Chapman) در نقش دنی مک کالی (Danny MacCauley) خلاصه داستان

یک تاجر (با بازی لیام نیسون) در هنگام بازگشت از محل کار به خانه درگیر یک ماجرایی جنایی و توطئه مجرمانه شده و مجبور است که برای رهایی از این مخمصه …

۲. The Post

(IMDB : 7.4 – Metacritics : 83)

رتبه دوم در لیست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) به فیلم The Post اختصاص پیدا کرد. این فیلم که در سه هفته اولیه اکران خود علیرغم کسب امتیازات مناسب از کاربران و منتقدان نتوانسته بود فروشی موفق را تجربه کرده و در این جمع قرار گیرد، با فروشی برابر با ۱۸.۶ میلیون دلار (معادل ۸۲ میلیارد تومان) توانست جایگاه دوم را در این فهرست به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان فروش فیلم The Post پس از چهار هفته اکران و نمایش عمومی به رقم ۲۳.۱ میلیون دلار (معادل ۱۰۲ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم The Post در ژانر درام تاریخی بوده که توسط کارگردان شهیر عالم سینما، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) ساخته شده است. فیلمنامه و سناریو نیز توسط لیز هانا (Liz Hannah) و جاش سینگر (Josh Singer) نوشته شده است. این فیلم تاریخی/بیوگرافی مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) طراحی و اجرا شده است.

هنرپیشگان

هنرپیشگان و ستارگان مشهوری در این فیلم جدید استیون اسپیلبرگ به ایفای نقش پرداخته‌اند. از فوق ستارگان حاضر در فیلم The Post می‌توان از اسامی فهرست زیر یاد نمود:

مریل استریپ (Meryl Streep) در نقش کی گراهام (Kay Graham) تام هنکس (Tom Hanks) در نقش بن بردلی (Ben Bradlee) سارا پاولسون (Sarah Paulson) در نقش تونی بردلی باب اودنکرک (Bob Odenkirk) در نقش بن بادیکیان (Ben Bagdikian) تریسی لتس (Tracy Letts) در نقش فریتز بیب (Fritz Beebe) بردلی ویتفورد (Bradley Whitford) در نقش آرتور پارسونز (Arthur Parsons) خلاصه داستان

فیلم The Post داستانی است تاریخی در خصوص ماجرای پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن خبری که در زمان چهار رئیس جمهور ایالات متحده در دهه‌های ۱۹۷۰ میلادی. در این فیلم کی گراهام (با بازی مریل استریپ) به عنوان اولین ناشر روزنامه زن در ایالات متحده و بن بردلی (با بازی تام هنکس) به عنوان یک سردبیر درگیر یک ماحرای خطرناک شده و وارد مبارزه‌ای مابین مطبوعات و دولت ایالات متحده می‌شوند.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۷ میلادی

۱. Jumanji : Welcome to the Jungle

(IMDB : 7.3 – Metacritic : 58)

رتبه اول در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) مانند هفته گذشته در اختیار فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle بود. این فیلم قسمت جدیدی از فیلم مشهور و محبوب جومانجی است. اولین قسمت این فیلم در سال ۱۹۹۵ میلادی و با بازی هنرمند فقید رابین ویلیامز (Robin Williams) ساخته شد که توانست موفقیت زیادی را کسب نماید.

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle توانست در تعطیلات آخر فروشی برابر با ۲۷ میلیون دلار (معادل ۱۱۹ میلیارد تومان) را تجربه کرده و با پشت سر گذاشتن فیلم‌ جدید جنگ‌های ستاره‌ای، میزان کلی فروش خود را پس از چهار هفته اکران و نمایش عمومی به رقم قابل توجه ۲۸۳.۲ میلیون دلار (معادل ۱.۲۴۶ میلیارد تومان)‌ برساند و عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) را به خود اختصاص دهد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle یک فیلم کمدی ماجرایی بوده که توسط جیک کاسدان (Jake Kasdan) کارگردانی شده است. فیلمنامه این اثر نیز توسط کریس مک کنا (Chris McKenna)، اریک سومرز (Eric Sommers)، اسکات روزنبرگ (Scott Rosenberg) و جف پینکنر (Jeff Pinkner) بر اساس داستانی از کریس مک کنا و بر پایه کتابی با نام جومانجی اثر کریس ون آلسبرگ (Chris Van Allsburg) نوشته شده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان حاضر در فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle می‌توان به دواین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش اسپنسر (Spencer)، کوین هارت (Kevin Hart) در نقش فریج (Fridge)، جک بلک (Jack Black) در نقش بتانی (Bethany)، کارن جیلان (Karen Gillan) در نقش مارتا (Martha) و نیک جوناس (Nick Jonas) اشاره کرد. الکس ولف (Alex Wolff) نیز در نقش جوانی اسپنسر، داریوس بلین (Darius Blain) در نقش جوانی فریج، مدیسون ایسمان (Madison Iseman) در نقش جوانی بتانی و مورگان ترنر (Morgan Turner) نیز در نقش جوانی مارتا به بازی و اجزا پرداخته اند.

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۹ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) ساخته و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

داستان بر پایه بازی مشهور جومانجی موجود در قسمت اول این فیلم اتفاق می‌افتد. ۴ نوجوان یک بازی تخته‌ای قدیمی را پیدا کرده و پس از به دام افتادن در بخش جنگل این بازی، به بازیکنانی بزرگسال مشابه نماد انتخاب شده آنها در بازی تبدیل می‌شوند. برای فرار از این چند این چهار نوجوان که اکنون ۴ فرد بالغ هستند باید…

پرفروشترین فیلمهای سینمایی آخر هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه) در یک نگاه

نام فیلم رتبه هفته رتبه هفته پیش میزان فروش هفتگی
(میلیارد تومان)
میزان فروش کلی
(میلیارد تومان)
IMDB Metascore ژانر هفته‌های نمایش
Jumanji : Welcome to the Jungle ۱ ۱ ۱۱۹ ۱.۲۴۶ ۷.۳ ۵۸ کمدی ماجرایی ۴
The Post ۲ ۸۲ ۱۰۲ ۷.۴ ۸۳ درام تاریخی ۴
The Commuter ۳ ۵۹.۵ ۵۹.۵ ۶.۶ ۵۶ اکشن ۱
Insidious : The Last Key ۴ ۲ ۵۳.۲ ۲۱۳ ۶.۱ ۴۹ ترسناک ۲
The Greatest Showman ۵ ۴ ۵۲ ۴۱۶.۲ ۸.۰ ۴۸ درام تاریخی ۴
Star Wars : Episode VIII : The Last Jedi ۶ ۳ ۵۰ ۲.۶۰۰ ۷.۵ ۸۵ تخیلی ۵
Paddington 2 ۷ ۴۷ ۴۷ ۸.۱ ۸۹ کمدی ۱
Proud Mary ۸ ۴۴ ۴۴ ۵.۲ ۳۵ ترسناک ۱
Pitch Perfect 3 ۹ ۵ ۲۵ ۴۱۷ ۶.۳ ۴۰ کمدی ۴
Darkest Hours ۱۰ ۸ ۱۹.۸ ۱۵۷ ۷.۴ ۷۵ درام تاریخی ۸

گالری تصاویر پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۲ ژانویه تا ۱۴ ژانویه)

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ منبع : IMDB
پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه)


حتما بررسی کنید: حراج پایان فصل بانی مد (فروشگاه پوشاک جین وست)


برچسب ها پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته