سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با هدف پیشگیری از جرم


سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با هدف پیشگیری از جرم

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از برگزاری سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با هدف پیشگیری از جرم خبر داد.

مهدی افتخاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: 20 دستگاه کشور در این دوره از جشنواره با معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه همکاری دارند.
وی با بیان این که سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها در روزهای 26 و 27 بهمن برگزار می شود, گفت: از همه علاقمندان در بخش های مردمی، دانش آموزی و دانشجویی دعوت کردیم با طرح ایده های ناب و با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم و ایجاد اشتغال در این جشنواره شرکت کنند.
افتخاری ادامه داد: در این دوره از جشنواره, 25 اثر تیمی در بخش بزرگسالان داوری می شود و پس از آن با بررسی ظرفیت کارآفرینی آثار و طرح های ارائه شده؛ در نهایت سه اثر برگزیده و تقدیر خواهد شد.
دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی گفت: افراد برگزیده در این جشنواره از حمایت های مالی و معنوی برخوردار و تسهیلات وام بانکی از 15 تا 30 میلیون تومان برای تبدیل ایده های ارائه شده به محصول به آنها اعطا خواهد شد.
افتخاری افزود: بخش دانش آموزی برای اولین بار در جشنواره امسال مورد توجه قرار گرفته است که به 3 اثر برگزیده جوایزی اهدا می شود.
وی حمایت از تولیدکنندگان ناشناخته اما مستعد در زمینه پیشگیری ، کمک به کاهش بیکاری و افزایش تولید در حوزه های اجتماعی ، بهره گیری از تکنولوژی های نوین برای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و استفاده از پتانسیل جوانان و ایده های خلاقانه آنها را از مهمترین اهداف این جشنواره بیان کرد.
دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: آسیب های حوزه خانواده و جرایم فضای مجازی، اعتیاد، جرایم اقتصادی، جرایم مالکیت معنوی و سرقت ادبی، تخلفات رانندگی و جرایم و آسیب های حوزه سلامت جسم و روان محورهای این جشنواره است و 10 بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق