پروژه ساخت دفن گاه زباله در منطقه مورد نظر به طور حتم اجرایی می‌شود


پروژه ساخت دفن گاه زباله در منطقه مورد نظر به طور حتم اجرایی می‌شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شده برای جانمایی کمپوست تغییر نخواهد کرد، گفت: پروژه ساخت دفن گاه زباله در شهرستان بجنورد در منطقه مذکور به طور حتم اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صالحی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه زمین در نظر گرفته در حوالی روستای نجف آباد است، افزود: اقدامات کارشناسی به طور دقیق برای اجرای این پروژه در این منطقه انجام شده است و فقط ممکن است تاریخ اجرای این پروژه کمی جلو یا عقب شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید بنا را بر این بگذاریم تا کارها به صورت برنامه محور انجام شود، اظهارکرد: اگر هدف گذاری برای اجرای کارها انجام نشود نخواهیم دانست که به کجا خواهیم رسید و به خودی خود دچار روزمرگی خواهیم شد.

وی در پاسخ به اظهار یکی از اعضای شورا مبنی بر اینکه برخی از قوانین مربوط به شهرداری نیازمند اصلاح است، بیان کرد: باید حداکثر استفاده لازم از قوانینی که می توان از آن ها استفاده کرد، برد و از سوی دیگر قوانینی که نیازمند اصلاح هستند را باید احصاء و به افرادی همچون نمایندگان اعلام کرد تا پیگیری های لازم را برای اصلاح آن ها در مجلس انجام دهند.

صالحی ادامه داد: چرا باید این تفکر وجود داشته باشد که شهرداری باید دست نیاز دراز کند؟ این درحالیست که پتانسیل های بالقوه زیادی در این مجموعه وجود دارد که می توان با به بالفعل رساندن آن ها، امکان توسعه و رونق این مجموعه و شهر را فراهم کرد.

وی به پروژه پارکینگ طبقاتی در شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه حدود هفت سال است که در این شهر مطرح شده و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه بنده دیروز از مسئولان ذی ربط درباره اینکه نظر اعضای شورای شهر بجنورد نسبت به اجرای این پروژه چه چیزی است، افزود: اگر قرار بر این است تا در منطقه مورد نظر پارکینگ اجرایی شود، مشکلات آن نیز قابل حل است.

مقام عالی دولت در استان همچنین با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا توقف کوتاهی به زائرانی که از خراسان شمالی عبور می کنند، داده شود، اظهار کرد: بعد از آن باید به این افراد عادت داده شود تا خراسان شمالی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند که برای تحقق این امر باید فضاهایی برای چادر زدن و ... فراهم شود.

وی تصریح کرد: مردم از پرداخت هزینه برای دریافت خدمات ناراحتی نمی‌کنند بلکه چیزی که موجب ناراحتی آن ها می شود تبعیض و نارسایی ها و مواد قابل حلی است که هیچ تلاشی برای مرتفع کردن آن ها انجام نمی شود.

وی درباره عمارت و آئینه خانه مفخم نیز خاطرنشان کرد: به طور مسلم باید این آثار تاریخی نگهداری و به مردم ارائه شوند اما چرا باید دولت برای نگهداری آن جا هزینه کند؟

مجید پور عیسی رئیس سازمان برنامه ریزی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه در حوزه شهری، ناکارآمدی و رانت بسیار زیاد است، گفت: وجود مواردی همچون مطالبات نشان دهنده است این امر است.

وی افزود: باید فرآیندهای شهری دوباره تدوین و به صورت الکترونیکی شوند.

وی با اشاره به ورود شهرداری در امر سرمایه گذاری اظهار کرد: همه دستگاه ها از تخصص کافی برای انجام همه امور ندارند و برای اینکه بتوانند در انجام امور موفق باشند باید مشاوران توانمندی را به کار گیرند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)