ضرورت نظارت بر مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد سمنان


ضرورت نظارت بر مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد سمنان

استاندار سمنان بر ضرورت توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه فعال در استان تاکید کرد و گفت: این توسعه باید با نظارت دقیق انجام شود.

به گزارش ایسنا، سید شهاب‌الدین چاووشی در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد استان سمنان بر لزوم تلاش برای دسترسی به راه‌کارهایی به منظور افزایش دستگیری از مددجویان تحت حمایت این نهاد و کمک به نیازمندان واقعی تاکید و اظهار کرد: توانمندسازی نیازمندان و خانواده‌های تحت‌پوشش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی خیران بیش‌ازپیش برای حمایت از افراد نیازمند جامعه ضروری است افزود: استفاده از رسانه‌های جمعی، دیدار چهره به چهره با خیران برای تشویق و دعوت به یاری‌رسانی به افراد نیازمند باید اجرایی شود.

چاووشی یکی از راه‌کارهای افزایش حمایت از نیازمندان جامعه را گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه برشمرد و گفت: راه‌اندازی و افزایش این مراکز باید با نظارت لازم اجرایی شود.

وی بر حفظ چهره مطلوب شهر با نبود متکدیان تأکید کرد و گفت: شناسایی نیازهای متکدیان، حمایت از آنان برای رفع مشکلات معیشتی در این استان باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار سمنان بر حمایت خود برای انجام هر چه‌بهتر مأموریت‌های کمیته امداد به‌ویژه در توانمندسازی مددجویان، تأکید کرد و افزود: استانداری از احیای سنت حسنه زکات، گسترش مشارکت اقشار مختلف مردم در کمک به نیازمندان و دیگر طرح‌های حمایتی حمایت می‌کند.

سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۸۹۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان در ۹ ماهه سال جاری ایجادشده است، افزود: کمیته امداد این استان در سال جاری ۷۰۰ فرصت شغلی را در کارگروه اشتغال تعهد کرده بوده که بر این اساس ۱۲۷ درصد تعهد اشتغال این نهاد محقق شده است.

وی بیان کرد: از زمان وقوع زلزله تاکنون یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان سمنان از طریق کمیته امداد به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به نیازسنجی خانه به خانه برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان در تمام نقاط این استان اشاره کرد و گفت: این نیازسنجی با هدف اولویت‌بندی نیازهای خانوار در سرفصل‌های تأمین جهیزیه، اشتغال، کمک‌هزینه‌ تحصیلی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، مشاوره، حقوقی و مسکن انجام‌شده و در حال پیگیری است.

وی به تحقق بیش از 100 درصدی جمع‌آوری زکات در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات برای کمیته امداد استان سمنان پیش‌بینی‌شده بود که در ۹ ماهه نخست امسال هفت میلیارد دو ۷۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق