درنگ : پروانه معصومی گفت: یکی از سکانس‌های فیلم «گل های داوودی» در نیمه شبی اتفاق می‌افتاد که من باید از خواب بیدار می‌شدم و ناگهان به سمت فرزندم می‌رفتم. قبل از فیلمبرداری به من گفته شد که این سکانس باید بدون حجاب انجام شود، به دلیل اینکه در خانه و در نیمه شب بود. من با این موضوع مخالفت کردم؛ چون اعتقاد داشتم که باید تحت هر شرایطی در سینما حجاب خودم را حفظ کنم.

وی اضافه کرد: به هیچ عنوان شرایط راحتی نداشتیم. به عنوان مثال برخی بازیگران می‌گفتند که چگونه در یک صحنه فیلم سینمایی، بازیگر زن با روسری بخوابد. اما همیشه اعتقاد من این بود که ما باید از اصول پیروی کنیم. اصل یک فیلم و داستان آن مهم است و این موضوعات را باید طبق قوانین رایج در جمهوری اسلامی رعایت کرد.

سکانسی که پروانه معصومی حاضر نشد بدون حجاب بازی کند | خوابیدن بازیگر زن با روسری برای برخی معضل بود
پروانه معصومی: اصل یک فیلم و داستان آن مهم است و باید قوانین رایج در جمهوری اسلامی را رعایت کرد

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با نام پیشین سکینه کبودرآهنگی متولد ۱۳۲۳ در تهران است. نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم کوتاه «سفر» بازی کرد. بازی در «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی، «گل‌های داوودی» رسول صدرعاملی، «جهیزیه‌ای برای رباب» و «شکوه یک زندگی»، «یوسف پیامبر» و … در کارنامه وی دیده می‌شود. او با فیلم «رگبار» بیضایی معروف شد.

معصومی در روز ۱۲ تیر ۱۳۸۹ در دیدار جمعی از بازیگران و سازندگان سریال‌های تلویزیونی با رهبر انقلاب یکی از سخنرانان جلسه بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر