بادکش گرم و خشک تخمدان، تاثیری بر باروری دارد؟


بادکش گرم و خشک تخمدان، تاثیری بر باروری دارد؟

بادکش گرم و خشک تخمدان چیست و چه تاثیری بر روی تخمدان ها دارد؟

بادکش گرم و خشک تخمدان چیست؟ بادکش گرم چه تاثیری بر روی تخمدان ها دارد؟ چه زمانی بادکش گرم برای تخمدان ها توصیه می شود؟ بادکش گرم تخمدان چه نقشی می تواند در باروری زنان داشته باشد؟ آیا بادکش تخمدان ها می تواند عملکرد آن ها را بهبود بخشد؟ آیا می توان کیست تخمدان را با بادکش گرم درمان کرد؟ آیا بادکش گرم تاثیری بر درمان تنبلی تخمدان دارد؟ آیا بادکش خشک تخمدان تاثیری در رفع سردی تخمدان دارد؟ آیا این سؤالات و سؤالات مشابه آن ها ذهن شما را هم به خود مشغول کرده است؟ آیا در پی یافتن جواب مناسب برای این نوع سؤالات هستید؟ آیا شمانیز از مشکل کیست ، سردی یا تنبلی تخمدان رنج می برید و به دنبال راه درمان آن از این طریق هستید؟ آیا از درمان های شیمیایی برای کیست یا تنبلی تخمدان نتیجه نگرفته و به دنبال درمان سنتی و طبیعی آن هستید؟ پس با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد بادکش گرم تخمدان ها صحبت کنیم و ببینیم که اصولا بادکش گرم تخمدان چیست؟
کیست ، تنبلی و سردی تخمدان ها سه مورد از مشکلات شایع زنان هستند که ممکن است برخی از خانم ها بنا به دلایلی در طول زندگی خود به آن ها مبتلا شوند. این مشکلات باعث می شوند که در کار عادی تخمدان ها خلل ایجاد شده و علاوه بر بروز مسائل دیگر ، ممکن است منجر به ناباروری در زنان هم بشوند. کیست تخمدان یا تنبلی و سردی تخمدان سبب می شود که در کار آزاد شدن تخمک از تخمدان مشکل ایجاد شده و تخمک آزاد نشود ؛ از این رو اگر چنانچه خانمی خدای ناکرده دارای هر یک از این مشکلات تخمدانی باشد و از طرفی هم قصد باردار شدن داشته باشد لازم است که ابتدا این ناراحتی ها درمان شود تا خانم بتوانند باردار شوند.
در مورد درمان مشکلات تخمدان ها ، هر یک از دو طب سنتی و جدید ، راه کار خود را دارند. در این مطلب در مورد روش مربوط به طب جدید صحبت نمی کنیم و بحث ما مربوط به یکی از روش های طب سنتی جهت درمان مشکلات تخمدان زنان است که به آن بادکش گرم تخمدان گفته می شود. همانطور که عرض شد ، یکی از روش های درمان مشکلات تخمدانی شامل کیست تخمدان ، تنبلی تخمدان و یا سردی تخمدان در طب سنتی ، استفاده از بادکش گرم تخمدان ها است.
کلا بادکش یکی از روش های درمانی در طب سنتی محسوب می گردد که به آن ، حجامت خشک هم گفته می شود. بادکش به دو صورت سرد و گرم انجام می گیرد. بادکش جهت ایجاد مکش در قسمت های مختلف بدن به کار می رود که این کار سبب بهبود عملکرد اعضاء بدن در آن قسمت می گردد. بادکش گرم ، علاوه بر ایجاد مکش در ناحیه مورد نظر ، موجب ایجاد گرمی در آن ناحیه هم می شود. بادکش گرم تخمدان هم به منظور گرم کردن ناحیه تخمدان ها و بهبود عملکرد آن ها و در نتیجه ، درمان مشکلات تخمدان نظیر کیست تخمدان یا تنبلی و سردی تخمدان کاربرد دارد.
ناحیه مربوط به تخمدان ها در زنان ، در قسمت زیر شکم و در طرفین آن واقع شده است. این نواحی را با قرار دادن لیوان مخصوص بادکش یا استکان که هوای داخل آن ها گرم شده باشد ، بادکش می کنند. چون این نوع بادکش در قسمت زیر شکم انجام می شود ممکن است به آن ، بادکش گرم زیر شکم هم اطلاق شود. فرق بین بادکش گرم با سرد فقط در آن است که در بادکش گرم ، ابتدا هوای داخل لیوان بادکش ، گرم شده و سپس ، لیوان بادکش بر روی محل مورد نظر گذاشته می شود و به دلیل وجود همین هوای گرم ، باعث مکش سریع ناحیه مورد نظر می گردد ؛ در حالی که در بادکش سرد ، ابتدا لیوان بادکش در محل مورد نظر قرار داده شده و به وسیله یک دستگاه تخلیه که به انتهای لیوان متصل می شود ، هوای داخل لیوان تخلیه شده و این عمل موجب مکش ناحیه مورد نظر می گردد.
بادکش گرم تخمدان ها اگر با دقت و به دفعات مناسب و به روش صحیح انجام شود به فضل الهی می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در درمان مشکلات تخمدانی نظیر کیست تخمدان ، تنبلی تخمدان و سردی تخمدان داشته باشد و خانم ها را از درمان های شیمیایی گران یا حتی عمل جراحی کیست تخمدان بی نیاز کند. چون بادکش گرم تخمدان موجب بهبود کارآیی و عملکرد تخمدان می شود و این بهبود عملکرد می تواند در آزاد شدن تخمک مؤثر باشد و وجود تخمک آزاد شده هم می تواند موجب بارداری شود ، از این رو می توان گفت که بادکش گرم تخمدان می تواند سبب باروری زنان گردد. لازم به توجه است که به دلیل وجود علل مختلف کیست تخمدان ، ممکن است بادکش گرم به تنهایی نتواند سبب رفع مشکلات تخمدان شود و از این رو در کنار بادکش گرم تخمدان ها ، شاید لازم باشد که از روش های دیگر که شامل مصرف برخی داروهای گیاهی باشد هم استفاده گردد.
همانگونه که در بالا هم عرض شد ، به بادکش ، حجامت خشک هم اطلاق می گردد و اگر عبارت بادکش خشک تخمدان را شنیدید ، منظور همان بادکش گرم تخمدان می باشد.
آنچه ذکر شد در باب آشنایی با بادکش گرم و خشک تخمدان بود و بهتر است این کار زیر نظر یک پزشک حاذق طب سنتی انجام شود. یک پزشک طب سنتی می تواند راهنمایی بهتری در مورد الزام ، نحوه ، دفعات و سایر شرایط مربوط به بادکش گرم تخمدان ارائه دهد. بادکش گرم تخمدان یکی از گزینه های مهم جهت رفع مشکلات تخمدانی می باشد و می تواند نقش ارزنده ای در باردار شدن و درمان نازائی زنان داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟