پنتاگون: «نیروهای سوریه دمکراتیک» به نیروی «ایجاد ثبات» تغییر می‌یابد


پنتاگون: «نیروهای سوریه دمکراتیک» به نیروی «ایجاد ثبات» تغییر می‌یابد

شفقنا- وزارت دفاع آمریکا از آموزش گروه مسلح مورد حمایت این کشور در سوریه برای تبدیل آن به نیروی ایجاد ثبات و کنترل میدانی خبر داد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، «اریک باهون»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که کشورش […]

پنتاگون: «نیروهای سوریه دمکراتیک» به نیروی «ایجاد ثبات» تغییر می‌یابد

شفقنا- وزارت دفاع آمریکا از آموزش گروه مسلح مورد حمایت این کشور در سوریه برای تبدیل آن به نیروی ایجاد ثبات و کنترل میدانی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، «اریک باهون»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که کشورش گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دمکراتیک» را آموزش می دهد تا آن را از «نیروی رزمی» به «نیروی برقراری ثبات» یا «نیروی کنترل میدانی» تبدیل کند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون در گفت و گو با خبرنگار آناتولی در رابطه با بحث و جدل به وجود آمده به دنبال آن که ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا اعلام کرد که آموزش یک «نیروی امنیت مرزی» به رهبری نیروهای سوریه دمکراتیک و متشکل از ۳۰ هزار نفر را آغاز می کند، خاطر نشان ساخت که این کار را در راستای تامین امنیت برای شهروندان سوری بازگشته به خانه و کاشانه خود انجام داده با این حال آموزش نیروها از سوی کشورش به صورت اشتباه توصیف شده است.

باهون ضمن اعلام این که هدف از آموزش نیروهای سوریه دمکراتیک جلوگیری از فرار عناصر گروهک تروریستی داعش است که پایان آن نزدیک شده و فرار آنها به خارج از این کشور نیز آغاز شده، تاکید کرد که نیروی مورد نظر آمریکا برای آموزش نظامی در سوریه بر خلاف آن چه تصور می شود ارتش یا نیروی مرزبانی نیست.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوریه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر