افتتاح نهمین دوره طرح بین المللی «مادران آسمانی»


افتتاح نهمین دوره طرح بین المللی «مادران آسمانی»

نهمین دوره بین المللی مادران آسمانی، با حضور سردار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسدارارن انقلاب اسلامی، اعضای ستاد، خادمین و خانواده های شهدا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیین افتتاح نهمین دوره بین المللی مادران آسمانی، با حضور سردار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسدارارن انقلاب اسلامی، اعضای ستاد، خادمین و خانواده های شهدا در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

در ابتدای مراسم سردار نقدی با اشاره به افرادی که در طرح مادران آسمانی فعالیت می کنند، گفت: بزرگواران خدا را سپاس بگویید که این توفیق بزرگ را خدا به شما روزی داده است. این توفیقی است که بتوانید نور امید را در جامعه زنده کنید و دل های خانواده های شهدا را که این روزها سخت آماج تیرهای دشمن قرار گرفته، التیام دهید و شاد کنید. امروز وقتی به وضعیت دنیا نگاه می کنیم دلایل و حجت ها برای امیدوار بودن به آینده بسیار زیاد است.

وی افزود: شکست در لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و ایران همه در عرض 2 ماه نصیب مستکبرین شده است. شکست بزرگی که آنها در افکار عمومی آفریقا و آمریکی لاتین خوردند، با حرف های زشت و سخیفی که رییس جمهورشان زد، در مدت کوتاهی رخ داد. همه این ها علایم پیروزی های قریب الوقوع مستضعفین است. استحکام و بیداری ملت ایران و ملت های منطقه، همگی نوید بخش پیروزی های بزرگی است که در راه هستند. باید بدانیم که پیروزی های درخشانی به میمنت این صبر، ایستادگی، بیداری و در صحنه بودن، پیش روی ما قرار دارد. دشمن همه توان خود را علیه این حقیقت بسیج کرده است تا صحنه پیروزمند و شکست های خود را وارونه جلوه دهد و ملت را مایوس کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمن می خواهد شیرینی پیروزی های متوالی که نصیب ما می شود را تلخ کند و خود را پیروز جلوه دهد. وقتی در عرصه واقعی نمی توانند، در فضای مجازی و با عملیات روانی می خواهند این کار را انجام دهند. با نفوذی هایی که در جایگاه های قرار دارند می خواهند مردم را خسته کنند. با معلق کردن کارها، نرسیدگی به امور و کار مردم یا میدان دادن مفسدین، مردم را به ستوه آورده و خسته کنند. با حرف های تفرقه افکن، ضد ارزشی و دینی می خواهند مردم را از آینده روشنی که پیش روی آنها است، مایوس کنند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه ما و مردم بیدار هستیم، خاطرنشان کرد: این حرکت های دشمنان، اخباری را که می شوند، عملیات های روانی و تهمت ها و دروغ هایی که علیه نظام می زنند، مقایسه های غلط و نادرست، حرکت های اخلال گر که برخی افراد در بعضی مناصب انجام می دهند، دل های نازک مادران شهدا و فرزندان آنها را لرزانده و آزرده می کند. دستبوسی مادران کار خوب و جلوه شورانگیزی بوده که یکی از صحنه های امید است. پیام نسل جوان این است که مادر، من در راه فرزند تو گام برمی دارم و هر کجا که هستیم، چون میدان جبهه وسیع نیست، بدان که هر گاه شرایط اقتضا کند، من همان فرزند تو هستم که به صحنه خواهم آمد و همانطور که از ارزش های خود دفاع کرده ام، از انقلاب اسلامی هم دفاع می کنم.

وی افزود: خداوند، جمعی این چنین را با این توطئه های پیش رو از پای در نمی آورد. قدمی که فهم و بصیرت دارد، قدر مادر شهید را می شناسد و جوانی که خود را خدمتگزار خانواده های شهدا می داند، نشانه امید است که راه شهدا کم نشده است. مادری که با دیدن این جوان، امید در دلش زنده می شود و دل او را خوش می کند، دعای آن لحظه مادر در حق آن جوان، چیزی نیست که پاک شود.قطعا این دعا کار خود را می کند و از این جوان، همان شهید و جانشین واقعی شهید را می سازد و از خطرات و آسیب ها مصون نگه می دارد. این حرکت ستودنی بوده و یک موهبت الهی است که به شما داده است و قدردان آن باشید. این حرکت های فرهنگی، یادواره های شهدا، برنامه مادران آسمانی، راهیان نور و دیگر حرکت های ارزشمند که جامعه ما را با شهدا پیوند داده، همگی حجم توطئه تهاجم فرهنگی دشمن را شکست داده است و وقتی توطئه ای می شود، مردم خودجوش به میدان آمده و از نظام با وجود تمام مشکلات، دفاع می کنند و قدر نظام و راه شهدا را می دانند که نتیجه حرکت های فرهنگی معنادار است که با اخلاص جوانان انجام می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن بداند آنهایی که با حرف های زشت و نادرست خود قلب مادران شهدا را می لرزانند و آنهایی که دل جوان های مومن را با رفتارهای نادرست، می شکنند، راه به جایی نمی برند و همه شکست می خورند. پاسخ شما هم این بیان نورانی مادر شهید است که با دست عنایت الهی مشکلات را حل و با راه شهدا تا آزادی قدس و نابودی استکبار ادامه خواهیم داد. این راهی است که از آن عظمت و عزت گرفته ایم.

افتتاح نهمین دوره طرح بین المللی «مادران آسمانی»

تکریم مادران شهدا و ترویج فرهنگ شهادت از اهداف طرح است

در بخش دیگری از مراسم، امیر محمد دوست دبیر ستاد طرح بین المللی «مادران آسمانی» با اشاره به اهداف این طرح، اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح این است که در روز مادر به نیابت از فرزند شهید، خدمت مادر شهید برسیم و این روز را تبریک گفته و هدیه دهیم. هدف ما این است که تکریم خانواده شهدا را در جامعه جا بیندازیم و فرهنگ شهادت را در سراسر کشور نهادینه کنیم. می خواهیم به مردم یاد دهیم که وظیفه سرکشی و تکریم مادر و خانواده شهدا در هر محله ای به عهده اهالی محل است.

وی گفت: وقتی 15 هزار نفر مادر شهید در تهران را خوشحال می کنیم، یعنی 15 هزار شهید را در عالم ملکوت خوشحال می کنیم که اتفاق مقدسی است. از نقاط قوت این طرح، حضور گروه های مردم است. امسال تعداد مادران شهدا در این طرح را به دو برابر سال گذشته و به 30 هزار نفر رساندیم که این دیدارها در بازه زمانی 2 الی 3 روزه اتفاق می افتد. هر کجا که برنامه ای برای خانواده شهدا می گیرند، خانواده شهدا به آنجا می روند ولی در این طرح ما به دیدار آنها می رویم. 160 مجموعه مردمی در سراسر کشور در این طرح کمک می کنند، همچنین به دیدار مادران شهدا در دو کشور عراق و لبنان هم رفته ایم.

محمد دوست تصریح کرد: 3 هزار نفر از جوانان به عنوان خادمین شهدا در سراسر کشور در این طرح شرکت می کنند. گروه های مختلفی از جمله هیئت های مذهبی، بسیج مدارس، گروه های دانشجویی، گروه های فرهنگی و حوزه علمیه در این طرح کمک کرده اند و به دنبال این فضا هستیم تا بتوانیم در سرکشی خانواده شهدا مردم حضور داشته باشند.

مادر شهید مدافع حرم:مهدی،تمام عمر خود را فدای رهبر کرد

در بخش دیگری از مراسم، از مادر شهید مدافع حرم «مهدی نوروزی»معروف به «شیر سامرا» توسط سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر شد. مادر شهید درباره خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش گفت: مهدی کسی بود که در همه مسائل، ولایتمداری، خانواده داری، مسائل دینی و اعتقادی شاخص بود. هر چه از مهدی بگویم، کم است. او دائم الوضو بود و هر مرتبه که من را می دید، دست و پایم را می بوسید و جلوی پای من می ایستاد. شهامت، شجاعت و سخاوت زیاد داشت. مهدی بسیار ولایتمدار بود و تمام عمر خود را فدای رهبر کرد و می گفت:«وظیفه است.»خداوند به حق امام زمان(عج) رهبر را حفظ کند و آنهایی که با او هستند، عاقبت بخیر شوند و کسانی که ضد نظام هستند، هر کدام به مکافات عمل برسند.

در بخش پایانی مراسم از برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «مادران آسمانی» در بخش فیلم و عکس و خادمین برتر شهدا با اهدای تندیس یادگاری، تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس