20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول


20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

آیا تا به حال پیش خود اندیشیده‌اید که در میان صدها شخصیت رنگارنگ و بزرگ در سری مشهور هری پاتر، کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟ با گیم‌شات همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به 20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر. طی سری هری پاتر ما با شخصیت‌های فراوانی آشنا می‌شویم که به لطف جادوی قلم نویسنده سری...

آیا تا به حال پیش خود اندیشیده‌اید که در میان صدها شخصیت رنگارنگ و بزرگ در سری مشهور هری پاتر، کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟ با گیم‌شات همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به 20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر.

طی سری هری پاتر ما با شخصیت‌های فراوانی آشنا می‌شویم که به لطف جادوی قلم نویسنده سری یعنی جی. کی رولینگ، می‌توانیم لحظات حضور آن‌ها را حتی اگر مدت کوتاهی باشد، به خوبی در داستان حس کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنیم. لیست‌های فراوانی دست به رتبه‌بندی شخصیت‌های این مجموعه زده‌اند ولی با این تفاوت که همه آن‌ها تنها به رتبه‌بندی شخصیت‌های انسان پرداخته و سایر موجودات جادویی این مجموعه را به باد فراموشی سپرده شده‌اند. همانطور که می‌دانید امسال دومین قسمت از سری فیلم‌های موجودات جادویی و چگونگی پیدا کردن آن‌ها (بر اساس کتابی به همین نام) منتشر می‌شود و به همین منظور ما دست به تهیه لیستی زدیم که تمامی موجودات جادویی دنیای هری پاتر، اعم از انسان‌ها، هیولاها و… را بر اساس میزان قدرت‌مندی درون خود پوشش بدهد. با توجه به این نکات، ما تنها به دسته‌بندی شخصیت‌هایی می‌پردازیم که در مجموعه کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر نقش کلیدی ایفا کرده‌اند و سایر موجودات فرعی و آن‌هایی که تنها ازشان نام برده شده و حضور فرعی دارند در لیست جایی ندارند (مانند اژدهایان). با در نظر داشتن این شرایط، خوش آمدید به لیست 20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول.

رتبه بیستم: نویل لانگ باتم (Neville Longbottom)

ما چند کتاب اول سری را صرف همدردی با شخصیت نویل لانگ باتم کوچک و مفلوک کردیم که آزارش به کوچک‌ترین موجودی نمی‌رسید و بسیار مظلوم و مهربان بود. با این حال این شخصیت در آخرین لحظات حماسه هری پاتر نشان داد که همیشه یک فرد ضعیف نبوده و در سخت‌ترین شرایط می‌تواند کمک حال دوستان خود باشد. در واقع مشکل نویل هیچگاه ضعیف بودن قدرت جادویی‌اش نبوده، بلکه کمبود اعتماد به نفس بود که وی را در انزوا فرو می‌برد. در یادگاران مرگ، شاهد هستیم که نویل بلاخره آن اعتماد به نفس را به دست آورده و زمانی که شمشیر گریفیندور برایش ظاهر می‌شود (تا آنجایی می‌دانیم این شمشیر تنها برای شجاع‌ترین افراد ظاهر می‌شود) وی خشم نهفته خود را با کشتن یکی از هورکراکس‌های ولدمورت نشان داده و تبدیل به یک شخصیت‌ قدرتمند می‌شود. ریشه‌های خانوادگی نویل که اصالت خون جادوگری در آن موج می‌زند از دیگر دلایلی است که وی یک شخصیت‌ قدرتمند است.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه نوزدهم: گریپهوکِ جن (Griphook The Goblin)

اولین شخصیت غیر انسان این لیست Griphook است که به سه شخصیت اصلی کمک کرد تا وارد صندوق بلاتریکس لسترنج در بانک گرینگوتز شوند. پیش این واقعه، وی یکی از جن‌هایی بود که در بانک گرینگوتز کار می‌کرد و در دومین خیزش قدرت ولدمورت نیز از دست وی فراری بود. با اینکه Griphook در ورژن سینمایی کشته می‌شود، در کتاب وی زنده می‌ماند؛ این موضوع از این جهت خیره کننده است که وی نه تنها توسط مهاجمان دستگیر نمی‌شود، بلکه دست مرگ خواران نیز پس از دزدیدن شمشیر گریفیندور، هرگز به وی نمی‌رسد. نقش وی درون گرینگوتز و همچنین طی دومین جنگ جادوگری وی را یک سر و گردن بالاتر از سایر جن‌ها قرار می‌دهد و از وی یک شخصیت‌ قدرتمند می‌سازد که به تنهایی بسیار قدرتمند هستند. جن‌ها جادوهای مخصوص به خود را داشته و همچنین می‌توانند بدون داشتن چوب جادوگری طلسم انجام دهند.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه هجدهم: هرمیون گرینجر (Hermione Granger)

هری پاتر هیچگاه نمی‌توانست از مانع‌ها و دشواری‌های سری بدون کمک هرمیون نجات پیدا کرده و موفق شود. شاید همه وی را با توانایی‌های جادویی‌اش بشناسند؛ با این حال وی بدون هیچ دلیل باهوش‌ترین جادوگر در سن خود نامیده نشده است. هرمیون همچنین کلی قابلیت جادویی مختلف دارد که تمامی عقاید جادوگران خون خالص را که عقیده دارند که افراد خون کثیف نمی‌توانند مانند آن‌ها جادو کنند را زیر سوال می‌برد. هرمیون تنها زمانی که تازه در قطار مدرسه بود و هنوز وارد هاگوارتز نشده بود، می‌توانست تعدادی از جادوهای ساده را انجام دهد. وی به سرعت تمامی همکلاسی‌های خود را پشت سر گذاشته و توانست در انواع درس‌های جادویی، طلسم‌ها و حتی دوئل کردن خبره شود. می‌توان گفت که اگر طلسم محافظ وی نبود، در همان ابتدای کتاب هفتم، سه شخصیت اصلی به سادگی کشته می‌شدند.با اینکه وی یک شخصیت‌ قدرتمند است، تمامی این قدرت‌ها از مهارت بوده و وی قدرتی از خود ندارد.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه هفدهم: کینگزلی شاکلبولت (Kingsley Shacklebolt)

قبل از اینکه وی به عنوان وزیر جادوگری انتخاب شود، کینگزلی شاکلبولت یکی از با استعدادترین آئورورس‌های وزارت بود. وی همچنین یکی از کلیدی‌ترین اعضای محفل ققنوس نیز به حساب می‌آمد. در طی دورانش به عنوان یک آئورور، کینگزلی شاکلبولت توانست که دو بار با لورد تاریکی مبارزه کرده و زنده بماند تا بتواند داستان آن را تعریف کند. همین موضوع به تنهایی پتانسیل این را دارد که وی در این لیست قرار بگیرد، با این حال وی از توانایی‌های فوق‌العاده خود در جادو به عنوان یک شخصیت‌ قدرتمند رونمایی می‌کند که جایش را در این لیست حتمی کند. در محفل ققنوس، زمانی که محفل در حال مبارزه است، وی در اغلب اوقات در حالی دیده می‌شود که در حال مبارزه با دو مرگ خوار در آن واحد است که توانایی‌اش در دوئل را نیز به عنوان یک شخصیت‌ قدرتمند ثابت می‌کند. وی از بالق‌ترین افراد سری بوده که طلسم پاترونوسش نیز بسیار قوی و مرگ بار برای هر دیمنتوری است.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه شانزدهم: آملیا بونز (Amelia Bones)

طرفداران معمولی سری هری پاتر به طور قطع با آملیا بونز آشنایی ندارند (از آنجایی که وی در سری سینمایی تنها یک سکانس ظاهر شد که در پنجمین فیلم یعنی محفل ققنوس بود؛ وی یکی از جادوگرانی است که از هری در زمان حضورش در دادگاه سوالی می‌پرسد) با این حال در کتاب اطلاعات کافی از این شخصیت‌ قدرتمند و توانایی‌هایش وجود دارد. آملیا بونز رئیس بخش اجرای قانون وزارت جادویی بوده که در نتیجه وی حتی از آئرور کینگزلی نیز قدرتمندتر بوده است. قدرت وی در جامعه جادوگری زبان زد خاص و عام بود و وی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جادوگران دوره خود می‌شناختند. وی آنچنان بزرگ و با اهمیت بود که ولدمورت وی را به دلیل مقاومتش با دستان خود کشت و تمامی مدارکی که نشان از رخ دادن یک درگیری بزرگ بود را نیز نابود کرد. متاسفانه در سری از وی آنچنان استقبال نشده و حیف است که نتوانستیم وی را بیشتر ببنیم زیرا قطعاٌ کسی نبوده که بشود با وی شوخی کرد.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه پانزدهم: هری پاتر (Harry Potter)

هری بهترین دانش آموز مدرسه هاگوارتز نبود ولی موفق شد به عنوان یک شخصیت‌ قدرتمند هنرهای جادویی را به خوبی از بر کند. وی در سن سیزده سالگی توانایی اجرای یک طلسم پاترونوس را داشت که بسیاری از بزرگسالان از انجام آن ناتوان بودند. وی همچنین استعدادی ذاتی در درس دفاع در برابر هنرهای جادوی سیاه داشت و می‌توانست طلسم‌های بسیار قدرتمندی را زمانی که احساساتی می‌شود به کار گیرد که بارها علیه شخص لورد تاریکی به کار گرفته شدند. با این حال هری در این لیست نمی‌تواند در رتبه بالاتری قرار داشته باشید، زیرا در تمامی موفقیت‌های وی، همیشه پای فرد دیگری در میان بوده که به وی کمک کند و یا همیشه شانس به یاری او شتافته تا یک شخصیت‌ قدرتمند باشد. حتی زمانی هم که وی موفق به شکست لورد ولدمورت شد، کلی برنامه و نقشه در این میان چیده شده بود که وی مسئول تمامی آن‌ها نیست. شخصیت اصلی داستان بدون شک یک شخصیت‌ قدرتمند است، ولی نه آن فردی که بتوانیم به عنوان بهترین شخصیت‌ قدرتمند از وی نام ببریم.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه چهاردهم: جینی ویزلی (Ginny Weasley)

نسخه‌های سینمای سری هری پاتر به طور کامل شخصیت اشتباهی از جینی ویزلی ارائه دادند. جوان‌ترین فرزند ویزلی‌ها و تنها دختر خانواده تنها یک شخصیت ساده برای وجود معشوقه‌ای برای قهرمان اصلی نبوده و به طرز خارق‌العاده‌ای نیز قدرتمند است که از این جهت حتی در برخی موارد می‌تواند از یار مشهورش نیز فراتر برود. عدد هفت نقش مهمی در جهان هری پاتر دارد و جینی نیز هفتمین فرزند آرتور و مالی ویزلی است. وی همچنین اولین دختر در خانواده ویزلی طی هفت نسل گذشته است؛ این دو هفت شاید از دلایلی باشند که وی یک شخصیت قدرتمند است. نفرین‌های وی بسیار خطرناک بوده و همانند هری، جینی نیز در سن چهارده سالگی موفق به اجرای یک پاترونوس کامل شد. وی حتی موفق شده بود تا از خود جلوی چندین مرگ خوار حرفه‌ای در طی نبرد هاگوارتز دفاع کند. دست کم گرفتن جینی ویزلی آخرین اشتباهی بود که یک شخصیت پیش از طلسم شدن توسط وی می‌کرد.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه سیزدهم: ریموس لوپین (Remus Lupin)

از دوست داشتی‌ترین و باهوش‌ترین شخصیت‌های سری. ریموس لوپین یکی از قدرتمندترین نیمه انسان های سری نیز بوده است. وی توانایی تبدیل شدن به یک گرگینه را دارد. همین موضوع از وی یک شخصیت قدرتمند از یک زاویه دیگر را می‌سازد؛ هر چند که این موضوع برای وی بیشتر به مانند یک نفرین در طول زندگی اش بوده تا یک موهبت. در کنار گرگینه بودن، لوپین به تنهایی یک جادوگر بسیار قدرتمند نیز است. وی یکی از خالقان نقشه نقاط مخفی هاگوارتز است که همین موضوع نیازمند استعداد فراوانی است. به عنوان یک از اعضای محفل ققنوس، وی اغلب به ماموریت فرستاده می‌شد و جزو سه نفر از دایره حل معماها نیز است. وی همچنین استعداد خود را در جادوهای بزرگی نظیر پاترونوس و البته نانوربال نشان داده است.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه دوازدهم: گولگاموثِ غول (Golgomath The Giant)

شخصیت قدرتمند بعدی لیستمان شخصیت مشهوری نیست، حتی برای طرفداران سرسخت سری، با این حال دلیل نمی‌شود که از بار قدرتمندی وی کاسته شود. در فیلم‌ها، تنها غولی که می‌بینیم Grawp برادر ناتنی هاگرید است و همچنین یک غول بدغواره که در طی نبرد هاگوارتز در سمت ارتش تاریکی است. با اینحال در کتاب‌ها، هاگرید و مادام ماکسیم به عنوان نماینده به سوی غول‌ها فرستاده می‌شوند زیرا دامبلدور حدس می‌زند که ولدمورت قصد ساخت ارتشی از آن‌ها را داشته باشد. یک از این غول‌ها گولگاموث نام دارد. وی یکی از اعضای قبیله غول‌هایی است که هاگرید و مادام مکسیم در حال بازدید هستند. زمانی که این دو نیمه غول سعی در متقاعد کردن رئیس قبیله غول‌ها یعنی Karkus هستند، گولگاموث سر وی را از تنش جدا می‌کند. گولگاموث با ظاهر یک جنگجوی بسیار قدرتمند و توانا توصیف شده است. قدرت‌های وی متفاوت است، ولی با توجه به اندازه‌اش (وی حدود هشت متر قد دارد)، توانایی وی به عنوان یک رهبر برای تمامی غول‌ها و قدرت‌های جادویی‌اش، توانسته این جایگاه را برای وی در این لیست به ارمغان بیاورد.

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

رتبه یازدهم: سیریوس بلک (Sirius Black)

شما برای اینکه بتوانید از توانایی تغییر چهره و تبدیل شدن به یک حیوان بهره ببرید، باید قدرت و دانایی جادویی بسیار قدرتمندی داشته باشید و این موضوع می‌تواند برای هر جادوگری پدیده‌ای بسیار طاقت فرسا و البته جذاب باشد. با این حال موضوع در جایی جذاب می‌شود که شما به این توانایی پیش از اینکه تست O.W.L (تستی که همه دانش آموزان در کلاس پنجم می‌دهند تا توانایی جادوگری خود را ثابت کنند) را بدهید به دست بیاورید. این تازه یکی از شگفتی‌هایی بود که سریوس بلک توانسته بود با آن ها قدرت بیمانند خود را در دنیای جادوگری به رخ بکشد و البته وی در همینجا متوقف نشد و این شگفتی ادامه دار بود. همانند دوست صمیمی‌اش ریموس لوپین، وی یکی از خالقان نقشه همه چیز بین بود و از طلسم‌های ردیابی بسیار دشواری جهت دیدن تمامی وضعیت قلعه بر روی نقشه استفاده کرده بود. وی همچنین در زمان حضورش در محفل ققنوس ثابت کرد که یک دوئلیست بی‌رقیب است. در نهایت شاید مهم‌ترین نکته‌ای که از سیریوس بلک یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های سری هری پاتر را می‌سازد، حبس بودن به مدت دوازده سال درون زندان مخوف آزکابان بود، بدون اینکه تحت کوچک‌ترین تاثیری از دیمنتورهای مخوف قرار بگیرد (برای اطلاعات بیشتر، به مطالعه این مقاله بپردازید). اغلب مردم با حضور کوتاه مدت در آزکابان تا مرز جنون و دیوانگی می‌روند، این در حالی است که سیریوس که می‌دانست بی‌گناه است، با همین انگیزه خود را در قالب سگ درآورد و توانست در این مدت میان دیمنتورها زندگی کند و در نهایت نیز تبدیل به یکی از معدود افرادی در تاریخ شد که توانسته از زندان آزکابان بگریزد. آیا همین موضوع، از وی یک شخصیت قدرتمند نمی‌سازد؟

20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

ادامه دارد…

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
20 شخصیت قدرتمند در سری هری پاتر؛ قسمت اول

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر