32 پرونده قضایی برای کند شدن آیفون‌های قدیمی


موبنا – شرکت اپل چندی پیش به خاطر کند شدن سرعت مدل‌های قبلی آیفون در جریان ضعیف شدن باتری گوشی‌های قدیمی خود عذرخواهی کرد. ولی به نظر می‌رسد این عذرخواهی برای کاربران کافی نبوده است و شرکت مذکور هم اکنون 32 پرونده قضایی را پیش روی خود می‌بیند که کاربران با همین هدف از شرکت مذکور شکایت کرده‌اند. اپل پس از آن تصمیم به عذرخواهی از کاربران...

موبنا – شرکت اپل چندی پیش به خاطر کند شدن سرعت مدل‌های قبلی آیفون در جریان ضعیف شدن باتری گوشی‌های قدیمی خود عذرخواهی کرد. ولی به نظر می‌رسد این عذرخواهی برای کاربران کافی نبوده است و شرکت مذکور هم اکنون ۳۲ پرونده قضایی را پیش روی خود می‌بیند که کاربران با همین هدف از شرکت مذکور شکایت کرده‌اند.

اپل پس از آن تصمیم به عذرخواهی از کاربران جهانی گرفت که متوجه شد اختلال در باتری قدیمی گوشی‌های این شرکت باعث شده است در بسیاری از موارد شارژ دستگاه کامل انجام نشود و گوشی خود به خود خاموش شود. در بسیاری از موارد گوشی‌هایی که با این مشکل مواجه شدند حین انجام کارهای مختلف به صورت خودکار خاموش شدند و صاحب دستگاه مجبور شده است دوباره آیفون را از نو راه‌اندازی کند.

به هر حال، این مشکلات باعث شده است تا در مجموع کاربران آمریکایی در ۳۲ پرونده قضایی مختلف از شرکت اپل شکایت کنند و آن را به دادگاه بکشند. البته توجه داشته باشید که اینها فقط مربوط به شکایت‌هایی می‌شوند که در کشور آمریکا مطرح شده است و هنوز آمار دقیقی از دیگر شکایت‌ها در کشورهای مختلف ارایه نشده است.

32 پرونده قضایی برای کند شدن آیفون‌های قدیمی

منابع خبری می‌گویند کاربران اپل در دیگر کشورها از جمله فرانسه، کانادا، استرالیا و کره جنوبی هم بسیار ناراضی هستند و شکایت‌های قانونی را تاکنون مطرح کرده‌اند. در هر کدام از این پرونده‌های قضایی ده‌ها کاربر با مشکل یاد شده حضور دارند و اپل هنوز اقدامی را در مقابل آنها انجام نداده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که کاهش سرعت گوشی‌های مذکور اقدامی بود که اپل در اواخیر سال ۲۰۱۷ میلادی انجام داد تا صاحبان آیفون مجبور شوند مدل‌های جدیدتر این گوشی هوشمند را خریداری کنند. با ادامه یافتن این شکایت‌ها شرکت اپل هم اکنون در تمامی فروشگاه‌های خود طرحی را به اجرا گذاشته است که به موجب آن کاربران می‌توانند به جای پرداخت ۵۰ دلار، با پرداخت ۲۹ دلار باتری آیفون‌های قدیمی که با این مشکل مواجه شده‌اند را تعویض کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !