شیخیه، بابیه و بهائیت به روایت درسنامه فرقه های انحرافی


شیخیه، بابیه و بهائیت به روایت درسنامه فرقه های انحرافی

خبرگزاری شبستان: کتاب درسنامه فرقه های انحرافی (شیخیه، بابیه و بهائیت) با پرداخت به موضوعاتی همچون تمرکز بر نقدهای جدید به عقاید فرقه ها در مسائل کلامی و...، توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، کتاب «درسنامه فرقه های انحرافی (شیخیه، بابیه و بهائیت)» نوشته احمد حاج قلی،حجت حیدری چراتی، جواد اسحاقیان، و محمدعلی حججی در 400 صفحه توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت منتشر شد.

این درسنامه که تهیه پیش نویس متن اصلی آن که شامل توصیف فرقه ­ها، ادعاها و نقدهای تخصصی جدید بر عقاید و ادعاهای آنان بود، حدود چهار سال به طول انجامید، در راستای روشنگری و تبیین برخی از فرقه های دو قرن اخیر که دارای تأثیرگذاری در بخشی از مردم بوده و با تفاسیر غلط و نیز تأویلات باطل آیات قرآن، باعث ایجاد مشکلات عقیدتی و عملی متعددی در عرصه فرهنگ مهدویت شده اند، تالیف شده است.

مراجعه به منابع اصلی فرقه ها در توصیف و ادعاهایشان؛ تمرکز بیشتر بر نقدهای جدید بر عقاید فرقه ها در مسائل کلامی آنان؛ بهره گیری از آثار قدیم و جدید که در نقد این فرقه ها نگارش یافته است و بررسی جدیدترین ادعاها و تطوراتی که در عقاید آنان (خصوصا بهائیت) واقع شده، ازجمله امتیازات این درسنامه است.

شیخیه، بابیه و بهائیت به روایت درسنامه فرقه های انحرافی

ضرورت پرداخت علمی و روزآمد به پیامدهای باورداشت آموزه مهدویت به فراخور شرایط کنونی، لزوم آسیب‌شناسی در حوزه رویکرد به آموزه مهدویت به منظور تبیین عرضه صحیح و دفاع معقول از اندیشه مهدویت، و زدودن پیرایه‌های موهوم و موهون از ساحت قدسی این اندیشه و مبارزه با جریان های انحرافی از رسالت‌های مرکز تخصصی مهدویت است.

با توجه به اینکه عموم فرقه های انحرافی از لحاظ عقاید و شگردهای انحرافی دارای اشتراکات فراوانی هستند؛ لذا این متن برای شناخت و نقد فرقه های مشابه نیز مفید است.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند این کتاب را با هزینه 16 هزار تومان طی تماس با شماره تلفن های ۸۸۹۹۸۶۰۰-۰۲۱ - ۳۷۸۴۱۱۳۰-۰۲۵ یا با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به نشانی www.mahdaviat.ir تهیه کنند.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو