عارضه های خطرناکی که در کمین مشتریان خالکوبی نشسته است


عارضه های خطرناکی که در کمین مشتریان خالکوبی نشسته است

رکنا: یک متخصص در خصوص عوارض درمان ناپذیر خالکوبی و تتو در مراکز غیر اصولی هشدار داد.

عارضه های خطرناکی که در کمین مشتریان خالکوبی نشسته است

یک متخصص پوست با اشاره به اینکه تتو زدن به شیوه غیر بهداشتی، عوارض خطرناک و گاه غیرقابل درمانی به همراه دارد، نسبت به انجام خالکوبی در مراکز غیر بهداشتی زیرزمینی با استفاده از مواد نامناسب و توسط افراد غیر متخصص هشدار داد.

دکتر زهره نیکبخت افزود: در گذشته، برخی افراد به دلیل ابتلا یه بیماری پوستی مثل برص یا پیسی و یا به دلیل وقوع حوادث Accidents مختلف، دچار بدشکلی هایی در نقاط مختلف بدن خود می شدند و به همین دلیل، با انجام تتو سعی بر پوشاندن معایب اعضای بدن خود داشتند، اما با گذشت زمان، تتو زدن جنبه زیبایی پیدا کرد و هم اکنون برخی افراد غیر متخصص با هدف سودجویی، در یک محیط غیربهداشتی و با استفاده از مواد رنگی کاملا نامناسب اقدام به تتو زدن می کنند که باعث بروز مشکلات متعددی برای افراد می شوند.

وی با اشاره به عوارض متعدد تتو زدن به شیوه غیربهداشتی اظهار کرد: عفونت و تورم پلک چشم از جمله عوارض انجام تتو در مراکز غیربهداشتی است که درمان آن به زمان نسبتا طولانی نیاز دارد و بیمار باید چند دوره آنتی بیوتیک مصرف کند. در صورت بی توجهی بیمار به درمان، عوارض ناشی از تتو ممکن است کره چشم را درگیر کند که عوارض ناگواری برای بینایی فرد به همراه دارد.

این متخصص پوست ادامه داد: در شرایط وخیم تر ممکن است گرانولوم هایی (ضایعات برجسته گوشتی) در محل تتو ایجاد شود که درمان آن بسیار دشوار است و در مواردی امکان دارد این ضایعات به هیچ درمانی پاسخ مناسبی ندهد و فرد تا پایان عمر با آن درگیر باشد.

نیکبخت با بیان این که برای انجام تتو، حداقل به مراکز شناخته شده با مجوز بهداشتی مراجعه شود، به افراد توصیه کرد تا از مراجعه به افراد غیرمتخصصی که با استفاده از هر نوع رنگی اقدام به تتو می کنند، خودداری کنند تا از عوارض بعضا درمان ناپذیر آن در امان بمانند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است