برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن و کنگره بزرگداشت آیت الله فقیه


برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن و کنگره بزرگداشت آیت الله فقیه

شیراز- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز از تصویب برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن کریم و کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله فقیه خبر داد.

فاطمه قرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن کریم و کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله فقیه مصوبه سفر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نی ریز بود گفت: اولین نشست فعالان قرآنی شهرستان نی ریز با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرمانداری نی ریز برگزار شد که در این نشست، مهدی امید بخش، معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی احمدی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس و مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان و جمعی از مسئولین و مدیران و فعالان موسسات قرآنی حضور داشتند، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه ما باید با باور و عمل صحیح قرآنی، آموزگار عمل و سبک زندگی قرآنی باشیم، از تدوین سامانه جامع فعالان قرآنی کشور خبر داد و از تفاهم‌نامه‌هایی برای اجرایی کردن این سامانه خبر داد و این کار را برای پیشگیری از موازی کاری ها و تضعیف و عدم مدیریت منسجم فعالیت های قرآنی کشور دانست.

این در حالیست که به گفته فقهی زاده، موسسات باید با هم تعامل داشته باشند چرا که ما در مقابل یکدیگر نیستیم؛ تاکید دولت و وزارت ارشاد توجه درست و بهینه به مؤسسات مردمی است، هدف ما اول و آخر توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش‌های قرآنی است و این وظیفه و شناسنامه ماست.

وی با اعلام نگرانی از کاهش بودجه های فرهنگی کشور در سال آینده گفت: هر مؤسسه‌ای باید بتواند برای خودش تولید فرهنگی داشته باشد، البته ما هم تلاش می‌کنیم تا برای مؤسسات مردمی خود یک نوع خوداتکایی فراهم کنیم، و حمایت‌ از برنامه‌ های قرآنی را گسترش خواهیم داد که این مسئله دو فایده دارد، نخست اینکه از برخی از سلیقه کاری‌ها و ارتباطات خاص می‌کاهد و دوم اینکه مایه و ماده علمی و معنوی اثرگذاری انواع آموزش‌های قرآنی را در مؤسسات مردمی می‌افزاید.

فقهی زاده همچنین به برخی از موارد مطرح شده مبنی بر وجود تبعیض‌ها در تخصیص بودجه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: اگر قبلاً امتیازات خاص بوده و به جاهای خاصی داده شده است حتماً تعدیل خواهیم کرد و قطعاً بازنگری صورت می‌گیرد و این عزم وجود دارد تا عدالت نسبی را برقرارشود.

وی از مسئولان شهرستان نی‌ریز خواست تا الگوهای قرآنی را معرفی و تجلیل کرده و به آن‌ها مسئولیت دهند.

فقهی زاده تصریح کرد: مسئولان ماهی یک بار از جلسات قرآنی شهر خود سرکشی کرده و با نسل خردسال ارتباط برقرار کنند چرا که این مسئله به درخشش فرهنگ‌های قرآنی در شهرستان‌های بزرگ و کوچک می‌افزاید.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز همچنین اعلام کرد: در بخشی از این نشست فعالان قرآنی و مدیران موسسات قرآنی به طرح ایده ها و بیان مشکلات خود پرداختند.

وی افزود: در پایان با قول مساعد دکتر فقهی زاده برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآن کریم و کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله فقیه، مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به نی ریز دیدار با امام جمعه، بازدید از موزه خط و کتابت، مسجد جامع و آرامگاه استاد میرزا احمد نی ریزی و بازدید از ساختمان قرآنی خیابان نواب صفوی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان