طرز تهیه کوفته همدانی (کوفته خوشمزه همدان)


نوشته طرز تهیه کوفته همدانی (کوفته خوشمزه همدان) اولین بار در تالاب پدیدار شد. کوفته مخصوص همدان این کوفته خوشمزه و خوش طعم همدانی را برای مهمانی های خاص یا در ایام عید نوروز و برای سیزده بدر میپزند. به گزارش تالاب : طرز تهیه اش مثل کوفته تبریزیه ،فقط گوشت گوسفند را باید میکس کرد.نخود داره،ولی‌ بدون سبزی   مواد لازم کوفته همدانی :  ...

طرز تهیه کوفته همدانی (کوفته خوشمزه همدان)

کوفته مخصوص همدان

این کوفته خوشمزه و خوش طعم همدانی را برای مهمانی های خاص یا در ایام عید نوروز و برای سیزده بدر میپزند. به گزارش تالاب : طرز تهیه اش مثل کوفته تبریزیه ،فقط گوشت گوسفند را باید میکس کرد.نخود داره،ولی‌ بدون سبزی

مواد لازم کوفته همدانی :

گوشت گوسفند یک کیلو

لپه ۲۵۰ گرم

پیاز 1شماره بزرگ بای داخل کوفته و کمی سرخ کرده برای سس کوفته

نخود نیم کیلو

تخم مرغ یک دونه

برنج نصف لیوان

نمک،فلفل،زرد چئوبه ارده نخود چی‌ دو قاشق غذا خوری

مواد میانی: تخم مرغ پخته،الو،گردو،پیاز تفت داده ،کوفته ریز از همین مواد، گوشت رو با پیاز میکس کرده ،نخود ،لپه، برنج رو پخته و میکس میکنیم. همه یٔ مواد رو باهم خوب ورز داده از مواد هر اندازه که خواستیم برداشته وسطه اون مواد رو گذاشته و می بندیم ،توی دست گرد کرده تو قابلمه که آب جوش و کمی‌ نمک ،فلفل،زرد چوبه و کمی رب گوجه فرنگی و پیازداغ «سس کوفته» میگذاریم تا پخته شود حرارت باید کم باشد.

طرز تهیه کوفته همدانی (کوفته خوشمزه همدان)

نکاتی در مورد کوفته همدان :

کوفته‌های لذیذ و دوست‌داشتنی در اکثر استان‌های کشور، از محبوبیت و مصرف بالایی برخوردار است. قطعا با شنیدن نام کوفته، شهر تبریز و تصویر کوفته‌ی مشهورش در ذهن‌ها تداعی خواهد شد.

غذایی اصیل و ناب که در سراسر دنیا نیز طرفداران خودرا یافته است. حتی در رژیم غذایی عده ای از کشورها از جمله کشور گرجستان، ارمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و تعداد زیادی از کشور های آسیایی، این غذا بعنوان خوراک بومی و محلی مورد استفاده قرار می گیرد. مردم استان همدان نیز در برنامه‌ی غذایی خود نوعی کوفته‌ی لذیذ و مطبوع را طبخ میکنند که به کوفته‌ی همدانی شهرت یافته است.

آشپزها و بانوان هنرمند و خوش‌سلیقه‌ی این خطه از کشور با استفاده از موادی هم چون: گوشت گوسفند، لپه، پیاز، نخود، تخم‌مرغ، برنج، نمک، فلفل، زردچوبه، آرد نخودچی، آلو و گردو، غذایی فوق‌العاده و کاملا مغذی را تهیه و میل میکنند. مصرف این غذا همراه با نان بوده و سبزی‌خوردن، ماست، دوغ و انواع ترشی نیز مطبوع و دل چسب بنظر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا