عملکرد پایین مزارع پنبه در خراسان شمالی از علل کاهش قیمت این محصول


عملکرد پایین مزارع پنبه در خراسان شمالی از علل کاهش قیمت این محصول

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملکرد پایین مزارع پنبه در خراسان شمالی از علل کاهش قیمت این محصول در این استان است.

دکتر تشکری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به گلایه پنبه کاران درباره پایین بودن قیمت پنبه در این استان اظهار کرد: پنبه یکی از محصولاتی است که مقداری از آن برای رفع نیازهای داخلی کشور وارد می شود و فقط پنبه تولیدی، کفاف نیازهای کشور را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور ترکمنستان یکی از مناطقی است که از آن پنبه وارد ایران می شود، ادامه داد: کشور ترکمنستان برای صادرات پنبه خود یک سری مشوق هایی را به واردکنندگان اعطا می کند که این امر نیز بر واردات پنبه در کشور و تاثیر آن بر قیمت این محصول در داخل کشور موثر است.

تشکری اظهار کرد: از سوی دیگر صنایع نساجی کشور اعلام می کنند که کیفیت پنبه های وارداتی خوب بوده و آن ها نیز متمایل به استفاده از آن هستند اما کیفیت محصول تولیدی در داخل کشور نیز مطلوب است.

وی تصریح کرد: هر چقدر میزان تولید محصول پنبه افزایش یابد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت و کشاورزان باید به دنبال مسائلی همچون عملیات به زراعی، شیوه های نوین آبیاری، استفاده از بذور کارآمد و تکنولوژی های نوین باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: متاسفانه برای کشت پنبه در خراسان شمالی دلال ها وارد عرصه می شوند و بذور کم بازده را در میان کشاورزان توزیع و همچنین مساعده هایی را نیز برای دریافت محصول به آن پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: خرده مالکی یکی از مشکلات پیش روی کشت پنبه و کاهش میزان محصول در استان است که خود کشاورزان باید چاره ای برای آن بیندیشند و به سوی تجمیع این مزارع گام بردارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این سازمان در سال جاری برای حل مشکل کاهش قیمت پنبه در این استان قیمت تضمینی با رقم 3196 تومان را اعلام کردند که بعد از آن قیمت پنبه کاهش نیافت و البته واسطه ها رقم های بیشتری را نیز ارائه دادند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری