بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG


بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

در این مقاله قصد معرفی بازی‌هایی را داریم که می‌توانند از حالت Battle Royale استفاده کنند و به رقیب جدی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، سلطان این روزهای صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شوند. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید. بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds که این روزها با نام PUBG شناخته...

در این مقاله قصد معرفی بازی‌هایی را داریم که می‌توانند از حالت Battle Royale استفاده کنند و به رقیب جدی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، سلطان این روزهای صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شوند. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds که این روزها با نام PUBG شناخته می‌شود، سبک Battle Royale را که مدت‌ها زیر خاکستر به سر می‌برد، به سر زبان‌ها انداخت. گیم‌پلی فوق‌العاده جذاب و سرگرم‌کننده‌ی این بازی باعث شده تا از خودمان بپرسیم که چرا بازی‌های دیگری در این سبک وجود ندارد؟! با سروصدایی که PUBG به پا کرده، احتمالش زیاد است که سایر سازندگان هم به فکر ساخت عنوانی در این سبک بیافتند یا حداقل آن را به عنوان یکی از حالت‌های بخش چندنفره، به بازی‌های خود اضافه کنند. موفقیت PUBG آن قدر گسترده بوده که توجه بازیکنان را به سایر بازی‌های چندنفره مشابه، جلب کرده است. بازی‌هایی مثل Arma 3، H1Z1 و Fortnite به لطف PUBG دوباره با استقبال بازیکنان مواجه شده‌اند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که اگر سایر سازندگان هم بخش Battle Royale را به بازی‌های خود اضافه کنند، می‌توانند به سود قابل‌توجهی دست یابند.

لیست پایین شامل تمام بازی‌هایی می‌شود که از نظر ما، کاملا مناسب هستند تا میزبان حالت Battle Royale باشند. در واقع بعضی از بازی‌هایی که در لیست پایین قرار دارند، حتی می‌توانند تجربه‌ای بهتر و کم‌نقص‌تر از PUBG ارائه دهند.

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

The Division

The Division ساخته‌ی شرکت یوبی‌سافت و یک بازی تماما آنلاین چندنفره است. این بازی با ترکیب حالت‌های PvP (بازیکن دربرابر بازیکن) و PvE (بازیکن دربرابر هوش‌ مصنوعی) که به کمک Dark Zone حاصل می‌شود، تجربه‌ای متفاوت را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. گرافیک فنی فوق‌العاده در کنار توجه به جزئیات محیط، سیستم کاورگیری حرفه‌ای و گان‌پلی خوب The Division باعث می‌شود تا به این نتیجه برسیم که این بازی، میزبان شایسته‌ای برای حالت Battle Royale خواهد بود. نقشه‌ی این بازی به قدری بزرگ و پرجزئیات است که همین حالا هم بدون نیاز به تغییر، مناسب این حالت است و می‌تواند تعداد زیادی بازیکن را در خود بگنجاند. در حالی که بیشتر بازی‌هایی که در قسمت پایین به آن‌ها اشاره شده، نیاز به طراحی نقشه‌ی جدیدی دارند.

مبارزه‌ی 50 تا 100 بازیکن برای بقا در شهر «نیویورک» بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با این حال اگر یوبی‌سافت نقشه‌ای این‌ چنینی داشته باشد، باید سرورها و بخش Hosting این بازی را تقویت کند تا توانایی پشتیبانی از 100 بازیکن را داشته باشد. به‌خصوص که در حال حاظر The Division سرورهای چندان قدرتمندی ندارد. نکته‌ی جالب ماجرا اینجاست که The Division برای میزبانی از حالت Battle Royale نیازی به تغییر در بخش طراحی محیط ندارد. این حالت می‌تواند در منطقه‌ی Dark Zone بازی قرار بگیرد. در نتیجه، لازم است تا ویژگی Rogue از بازی حذف شود. برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که با کشتن یکی از بازیکنان در منطقه Dark Zone، شما به عنوان Rogue علامت‌گذاری می‌شوید و سایر بازیکنان می‌توانند مکان دقیق شما را مشاهده‌ کنند که این ویژگی با حالت Battle Royale تناقض دارد و از جذابیت‌های آن می‌کاهد. کافی است این ویژگی از بازی حذف شود تا بازیکنان نتوانند یکدیگر را در نقشه شناسایی کنند. هر تیم یا بازیکنی که بقیه‌ی رقبا را از پا در بیاورد، برنده‌ی مبارزه است و می‌تواند با لوت‌های به‌دست آورده، Dark Zone را ترک کند.

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

Counter Strike: Global Offensive

CS: Go یکی از بازی‌هایی است که با معروف شدن PUBG بیشترین ضربه را خورده و تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داده است. در حالی که در این یک سال، PUBG با تبدیل شدن به الگوی بازی‌های Battle Royale سرگرم بود، CS: GO در حال از دست دادن بازیکن به دلیل تعداد بالای متقلب‌ها و هکرها بود. شرکت Valve هم با عدم توانایی در کنترل این شرایط یا به عبارت دقیق‌تر، با بی‌توجهی‌هایش سهم بزرگی در افت بازیکنان CS: GO دارد. اگر شرکت Valve خودبزرگ‌بینی را کنار بگذارد و برای کسب رضایت بازیکنان، حالت Battle Royale را به بازی اضافه کند (که بسیار بعید است!) CS: GO می‌تواند دوباره به سوگلی کاربران استیم تبدیل شود. سری Counter همواره در بین بازی‌های «شوتر رقابتی» پیشگام بوده است، پس بدون شک می‌تواند در Battle Royale هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

Call of Duty: WW II

یکی از بزرگترین فرانچایز‌های این صنعت به حالت Battle Royale نیاز دارد! خبر خوب این است که سری Call of Duty قبلا در کشور چین، دارای حالت Battle Royale بوده است و احتمالش خیلی زیاد است که مسئولان اکتیویژن به فکر اضافه کردن این حالت به نسخه‌های بعدی یا همین WWII بیافتند و آن را در دسترس همه‌ی بازیکنان قرار دهند. با توجه به تنوع بالای حالت‌های این بازی و فرصت‌طلبی اکتیویژن برای فروش بیشتر، احتمالا به زودی حالت Battle Royale را در مجموعه‌ی Call of Duty خواهیم دید. سبک «Run Gun» و گان‌پلی بی‌نقص این فرانچایز باعث می‌شود تا سری Call of Duty، گزینه‌ی شایسته‌ای برای این حالت باشد. اگر قرار باشد که این حالت به WWII اضافه شود، لازم است تا یک نقشه‌ی بزرگ برای بازی طراحی شود. نقشه‌های فعلی این بازی، اندازه‌ی کوچکی دارند و نمی‌توانند ویژگی‌های یک بازی Battle Royale را در خود بگنجاند.

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

Saints Row

تصور کنید که اگر حالت Battle Royale به Saints Row بیاید، چه میزان دیوانگی و آشوبی در نقشه‌ی بازی به وجود خواهد آمد! بازی در حالت تک‌نفره به قدر کافی جنون‌آمیز است؛ چه برسد به زمانی که 100 بازیکن با قدرت‌های ماورایی به جان هم بیافتند. فکر می‌کنم که لازم به توضیح بیشتر نیست. سازندگان «باید» این حالت را به Saints Row بیاورند. همین حالا!

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

Grand Theft Auto

در بین تمام بازی‌هایی که در این لیست حضور دارند، احتمالا GTA Online بهترین کاندید برای حالت Battle Royale است. نقشه‌ی این بازی توانایی پشتیبانی از صدها بازیکن را دارد و می‌تواند استانداردهای این حالت را ارتقا بدهد. همانند PUBG، این بازی هم شامل دو نوع دوربین «اول‌ شخص» و «سوم‌ شخص» می‌شود و سیستم کاوگیری و گان‌پلی مناسبی دارد و حتی بعضی از المان‌های مخفی‌کاری را شامل می‌شود. کافی است حالت Battle Royale به GTA Online اضافه شود تا ببینیم که آیا باز هم PUBG می‌تواند در این عرصه یکّه‌تازی کند یا خیر! مطمئنا GTA Online می‌تواند بازی PUBG را به چالش بکشد و حتی شاید با عملکرد بهترش، آن را از صفحه‌ی روزگار محو کند! تنها کمبودی که GTA Online دارد، نبود ساختمان‌های کافی برای ورود و لوت کردن تجهیزات است که به راحتی و با ایجاد اصلاحاتی در برخی ساختمان‌های بازی، حل‌شدنی است. شرکت راک‌استار در این چند سال به شکلی مثال‌زدنی از GTA Online پشتیبانی کرده و با بروزرسانی‌های پرمحتوا، GTA Online را به یک بازی آنلاین باثبات و متنوع تبدیل کرده است. پس اصلا بعید نیست که بروزرسانی بعدی این بازی، حالت Battle Royale را به بازی اضافه کند و تن سازندگان PUBG را به لرزه بیاندازد!

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

State of Decay 2

اخیرا شرکت مایکروسافت با همکاری Bluehole بازی PUBG را به کنسول اکس‌باکس‌ وان آورده است؛ در حالی که این فرصت را داشت تا بازی موفق State of Decay را به یک بازی Battle Royale انحصاری تبدیل کند. با این حال اکنون که کار از کار گذشته، حداقل آن‌ها می‌توانند این کار را با State of Decay 2 انجام دهند. شاید فکر کنید که تجربه‌ی یک بازی Battle Royale با محوریت زامبی‌ها، عنوانی تکراری باشد که قبلا تجربه‌ی مشابه آن را در DayZ داشته‌ایم، اما شکی وجود ندارد که نسخه‌ی اول State of Decay از هر لحاظ از DayZ سرتر است؛ چه برسد به State of Decay 2! به همین دلیل است که برای بخش Battle Royale این بازی لحظه شماری می‌کنیم.

سیستم لوت در نسخه‌ی اول State of Decay هم وجود داشت و به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده بود. گرافیک و نقشه‌ی بازی هم برای حالت Battle Royale بسیار مناسب هستند، اما تنها مشکل، گان‌پلی خشک و ضعیف این بازی است که امیدواریم در نسخه‌ی دوم اصلاح شود. با این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت وجود این حالت در State of Decay 2، با یکی از بهترین حالت‌های Battle Royale سروکار خواهیم داشت. البته بعید است که این حالت در زمان انتشار در بازی وجود داشته باشد، اما می‌توان خوش‌بین بود که بعدها به بازی اضافه ش,د.

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

Metal Gear Online

درست است که در حال حاضر Metal Gear Online در بین سایر بازی‌های چندنفره‌ یک مهره‌ی سوخته به حساب می‌آید، اما اضافه شدن حالت Battle Royale به آن ‌می‌تواند نام این بازی را دوباره سر زبان‌ها بیاندازد و تعداد بازیکنانش را افزایش دهد. تردیدی نیست که انجام این کار، هم برای فرانچایز Metal Gear و هم برای شرکت کونامی، مفید و سودآور خواهد بود، اما مشکل اینجاست که استودیوی سازنده‌ در حال کار برروی عنوانی است که هیچ کدام از طرفداران، رغبتی به تجربه‌ی آن ندارند و از همین حالا از آن متنفراند؛ یعنی Metal Gear Survive که مانند غریبه‌ای در این مجموعه است!

نقشه‌ی بیابان (Desert) بازی Metal Gear Online برای حالت Battle Royale گزینه‌ی قابل‌قبولی است و توانایی گنجاندن 70 تا 80 بازیکن را در خود دارد. سیستم مخفی‌کاری عمیق این بازی باعث می‌شود تا در صورت اضافه شدت این حالت، به متفاوت‌ترین بازی Battle Royale تبدیل شود و همین موضوع می‌تواند به پلی برای موفقیتش بدل شود. به نظر شما کونامی حاظر است این کار را انجام دهد؟ از نظر من، تقریبا محال است. احتمالا شرکت کونامی، همین حالا هم نام Metal Gear Online را فراموش کرده و به فکر پول درآوردن از سایر عناوینش است.

بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

Battlefield

Battlefield از آن IPهایی به شمار می‌آید که می‌تواند به یکی از پرچمداران Battle Royale تبدیل شود. مبارزات واقع‌گرایانه و محیط تخریب‌پذیر سری Battlefied در کنار حالت ذکرشده می‌تواند به خوبی جواب دهد. battlefield 1 همین حالا هم توانایی قرار دادن 64 بازیکن در یک نقشه را دارد و مشکلی از بابت تعداد بازیکن ندارد. با این وجود، سیستم لوت کردن به یک مشکل اساسی تبدیل خواهد شد؛ چراکه نقشه‌های این بازی به اندازه‌ی نقشه‌های PUBG بزرگ نیستند. برای این مشکل، دو راه حل وجود دارد. اول اینکه شرکت الکترونیک آرتز باید یک نقشه‌ی مخصوص برای این حالت طراحی کند یا به بازیکنان این اجازه را بدهد که با تجهیزات خودشان که از پیش به دست آورده‌اند، وارد میدان مبارزه شوند و فرشته‌ی مرگ یکدیگر شوند! آخرین نفر یا تیم باقی‌مانده به عنوان برنده معرفی ‌می‌شود. اخیرا هم شایعاتی مبنی بر ساخت بازی Battlefield Bad Company 3 منتشر شده؛ پس بهتر است دست به دعا بنشینیم که این بازی، مشمول حالت Battle Royale شود.

این لیستی از عناوینی بود که از نظر ما می‌توانند از حالت Battle Royale پشتیبانی کنند و تجربه‌ی لذت‌بخشی را به ارمغان بیاورند. به نظر شما کدام یک از بازی‌های بالا، مناسب این حالت هستند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
بازی‌هایی که به حالت Battle Royale نیاز دارند؛ رقبای PUBG

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403