زیر ساخت های مناسب داروسازی در فارس لازم است


زیر ساخت های مناسب داروسازی در فارس لازم است

شیراز _ استاندار فارس گفت: استان فارس به علت دارا بودن ظرفیت های کم نظیر در حوزه پزشکی شایسته است زیر ساخت های مناسب داروسازی برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در بازدید از مرکز رشد دانشکده داروسازی با تاکید بر اینکه در دانشکده‌هایی همچون دانشکده داروسازی تلفیق علم و عمل نتیجه بخش خواهد بود، افزود: استان فارس به علت دارا بودن ظرفیت های کم نظیر در حوزه پزشکی شایسته است از زیرساخت های مناسب داروسازی نیز برخوردار باشد .

تبادار با بیان اینکه در بازدید از این مرکز توجه به علم بیش از اقتصاد مورد نظر بوده است، خاطر نشان کرد: مرکز رشد داروسازی نوید دهنده نوآوری های نوین در زمینه سلامت پیش از مباحث درمانی است .

وی با اشاره به اینکه در این مرکز اساتید برجسته، جوانان و دانشجویان فعالیت می کنند، موفقیت و ثمربخشی آن را نویدی برای آینده دانست و تاکید کرد: به نتیجه رسیدن زحمات در مراکز رشد جوانان و دانشجویان را به تلاش و فعالیت امیدوار می کند .

استاندار فارس نگاه متمرکز همه دستگاه ها به فعالیت چنین مراکزی را امری ضروری دانست و افزود: ایجاد تغییر در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی، کارآفرینی و ... در فضای استان با هم افزایی، همراهی، عملکرد متمرکز و همسویی جمعی همراه با تغییر در نگاه های مدیریتی در این راستا محقق خواهد شد .

تبادار همچنین از همه دستگاه های اجرایی خواست هرگونه اقدامی که سبب ارتقا فعالیت های این مرکز رشد می شود را به سرعت انجام داده و زمینه تجاری سازی و انبوه سازی محصولات آن را فراهم کنند .

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاریخچه بسیار غنی و جایگاه مهم علمی در کشور و سطح بین المللی دارد و باید زیر ساخت های مناسب دارو سازی را داشته باشد، خاطر نشان کرد: بی تردید تقویت زیرساخت های دارو سازی نه تنها در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی استان و ارتقا درجه علمی دانشگاه علوم پزشکی موثر است، بلکه نقش تاثیر گذاری در ارائه خدمات درمانی به بیماری های خاص و نگران کننده از جمله ام اس و سرطان در سطح کشور خواهد داشت .

استاندار فارس با بیان اینکه احساس مسئولیت و قانون باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند، گفت: نباید کارشناسان ما در انجام امور قانون را مانعی برای توقف فعالیت ها و پیشبرد اهداف دانسته بلکه با در نظر گرفتن قانون راه هایی برای گشایش و تسهیل فراهم کنند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت