6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید


کوالالامپور به خاطر نیاز نداشتن ویزا یکی از بهترین گزینه ها برای سفر هستش. این شهر زیبا که تو جنوب شرقی آسیا قرار داره پایتخت مالزی بوده و بیشتر اماکن اداری و وزارت خونه هاش تو پوتراجایا (Putrajaya) قرار دارند. کوالا که بزرگترین شهر مالزی قدمت به قرن نوزده میلادی برمیگرده و تعداد جاذبه های دیدنی که تو سفر به کوالالامپور می تونید ببینید انقدر...

کوالالامپور به خاطر نیاز نداشتن ویزا یکی از بهترین گزینه ها برای سفر هستش. این شهر زیبا که تو جنوب شرقی آسیا قرار داره پایتخت مالزی بوده و بیشتر اماکن اداری و وزارت خونه هاش تو پوتراجایا (Putrajaya) قرار دارند. کوالا که بزرگترین شهر مالزی قدمت به قرن نوزده میلادی برمیگرده و تعداد جاذبه های دیدنی که تو سفر به کوالالامپور می تونید ببینید انقدر زیاده که شاید برای دیدنشون حتی یک هفته اقامت کافی نباشه.

فرهنگ مردم کوالالامپور

مردم کوالالامپور در کل خیلی خونسرد و مهمون نواز هستند و رستوران هایی که توسط مسلمان ها اداره میشن با آرم حلال مشخص شدند. در کل مردم این کشور چون بیشتر هندوها و برهما ها و چینی ها هستند به طبیعت بخشنده معتقدند و به همین دلیل خیلی مهربون هستند.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

آب و هوای کوالالامپور

در هر صورت کوالالامپور یه شهر استوایی هستش پس جای تعجب نداره که تابستون هاش واقعا گرمه و حداقل دما تو مالزی ۲۲ درجه هستش اما همیشه امکان باریدن بارون هست و برای خیس شدن زیر بارون آماده باشید. در کل پیشنهاد می کنم تو ماه های خشک تر به این شهر سفر کنید.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

فرودگاه های کوالالامپور

این شهر دو تا فرودگاه داره اوی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور که تو منطقه سلانگور قرار داره و دیگری فرودگاه سلطان محمود و تو منطقه ترنگانو قرار داره.

پس موقع انتخاب بلیط حتما به فرودگاه دقت کنید.

جاذبه های کوالالامپور

مگه میشه آدم کوالالامپور بره اما برج‌های دوقلوی پتروناس رو نبینه. این بربرج ۸۸ طبقه هستش و ۷۸ تا آسانسور داره

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

آکواریوم KLCC رو حتما ببینین که هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ غروب بازه. این آکواریوم یه تونل ۹۰ متری داره و بیش از پنج هزار نوع آبزی توش زندگی میکنن.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

معبد تئان هو یا تین هو که یه معبد چینی هستش تو ارتفاع خیلی بالا قرار داره و یکی از با شکوه ترین دیدنی های کوالالامپور هستش.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

باتو کیو یا همون غارهای باتو هم یه ۱۵ کیلومتری با خود کوالا فاصله داره اما دیدنش خالی از لطف نیست و طبیعت دست نخورده ای داره.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

خوراکی های کوالالامپور

آمبویات (Ambuyat) از نشاسته شیرین و نخل ساگو گرفته میشه و می تونین تو همه جای شهر خیلی راحت بخرین. کوکودوک (Cokodok) یه میان وعده ای محلیه که معمولا از آرد و موز سرخ شده درست میشه اما می تونین تو شکل ها و طعم های دیگه مثل ماهی، میگو، پیاز یا ذرت بخرین. باک کو ته (Bak kut teh) یه غذای گوشتیه که با ترکیبی از ادویه ها و دونه های گیاهای محلی طبخ می شود که کلا تو مالزی و سنگاپور رایجه. اگه دیدین که برنج رو روی برگ مو ریختن و میفروشن تعجب نکنین چون این یه روش سرو مالایی هستش که با اومدن هندوها به این کشور اومده.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

کمک سفر کوالالامپور

کیفیت آب شهر خوب نیست اما نگران نباشید چون آب معدنی ارزون هستش و به راحتی میتونید بخرید. سعی کنید اگر کارت بانکی دارید از عابر بانک های داخل فضای بانک ها استفاده کنید و خلاصه مراقب پولتون باشید. یادتون باشه که وقتی سوار تاکسی شدین از راننده بخواین که از تاکسی متر استفاده کنه. برای دیدن برج های دوقلو سعی کنید از جای معتبر بلیط بگیرید. یه سری میوه های استوایی مثل دوریان به خاطر بوی شدید تو بعضی هتل ها ممنوع هستند پس قبل از خرید از هتل یا هاستل اجازه بگیرید.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

امیدوارم مطلبم بدردتون بخوره و بتونین ازش استفاده کنید و اگه به مالزی سفر کردین یا چیزی راجع به کوالالامپور میدونید تو قسمت نظرات برامون بنویسین تا همه بتونن ازش استفاده کنند. راستی به بقیه مطالب مملیکا هم سر بزنید.

6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

هانیه .ه

سلام، من هانیه هستم، ۲۶ سالمه و همیشه عاشق سفر بودم و هستم. رشته تحصیلیم زبان و به تکنولوژی علافه زیادی دارم. کلی کشور هست که آرزوی دیدن، عکاسی و چشیدن غذاهای محلیشون رو دارم و تو تنهایی هام واسه خودم کلی اطلاعات جمع میکنم که دلم میخواد باهاتون به اشتراک بزارم.

More Posts

Follow Me:
6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید6 موضوع مهم که باید برای سفر به کوالالامپور بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی