اسباب بازی برای کودکان، تفنگ بخرم؟


اسباب بازی برای کودکان، تفنگ بخرم؟

در گذشته، تعجبی نداشت اگر یک کودک را می‌دیدید که در خیابان‌ با تفنگ اسباب بازی خود در حال کابوی یا پلیس بازی بود. اما آیا به راستی بازی با تفنگ اسباب بازی برای کودکان درست است یا خیر؟

تفنگ اسباب بازی برای کودکم بخرم یا نه؟
در گذشته، تعجبی نداشت اگر یک کودک را می‌دیدید که در خیابان‌ با تفنگ اسباب بازی خود در حال کابوی یا پلیس بازی بود. اما آیا به راستی بازی با تفنگ اسباب بازی برای کودکان درست است یا خیر؟

کودکان با تفنگ اسباب بازی بازی کنند؟
بعضی‌های معتقدند که بازی با تفنگ اسباب بازی این پیغام را به کودک منتقل می کند که این یک سلاح کشنده است و بدتر از آن خشونت را در کودکان افزایش می‌دهد. بعضی دیگر اما می‌گویند که یک راه طبیعی برای درک چیزهای مهم‌تر زندگی، خوبی ضد بدی، و تقویت اخلاقیات و حس قدرت در نقش یک قهرمان خیالی است.

تحقیقات چه می‌گوید؟
بیشتر والدین کودکان خود را تشویق به بازی با تفنگ اسباب بازی نمی‌کنند. طبق تحقیقی از 830 والدین که در مجله Pediatrics به چاپ رسید، نزدیک 70% آنها معتقد بودند که کودک به هیچ وجه نباید با تفنگ اسباب بازی بازی کند و 66% دیگر وجود این وسیله را در خانه ممنوع اعلام کردند. آنها بر این باور بودند که بازی با این نوع اسباب بازی منجر به خشونت و پرخاشگری می‌شود.از طرف دیگر بازی با تفنگ اسباب بازی می‌تواند نتایج دردناک و حتی مرگباری را به همراه داشته باشد. کودکان بسیاری در حال بازی، توسط ماموران پلیسی که فکر می‌کردند تفنگ آنها واقعی است، کشته شدند. به همین دلیل از سال 1989 تا به حال در پشت تفنگ‌های اسباب بازی نواری نارنجی رنگ قرار دادند تا برای ماموران پلیس قابل شناسایی باشد.حتی تفنگ اسباب بازی نیز می‌تواند آسیب‌هایی را به دیگران وارد کند. اورژانس‌های بیمارستان‌ها تا به حال 20000 آسیب را از تفنگ‌های بادی و پینت بال گزارش داده اند که حدود 60% آنها کودکان سنین 17 یا جوان‌تر بودند و بیش از 25% آنها بین 10 تا 14 سال سن داشته ‌اند.در نهایت این بستگی به شما دارد که اجازه استفاده از تفنگ اسباب بازی را به کودک خود بدهید یا خیر. اگر با آن مشکلی ندارید، سعی کنید تفنگی را برای او بخرید که ظاهری واقعی نداشته باشد و به فرزند خود نیز تاکید کنید که تفنگ را هنگام بازی سمت صورت کسی نگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس