درنگ : مایکل فلپس که تاکنون ۲۸ مدال طلای المپیک را به دست آورده‌است، در کنفرانس سالانه انجمن کندی که یک گروه فعال در زمینه سلامت روانی است گفت در دوران افسردگی‌اش به خودکشی فکر می‌کرده‌است. وی در گفتگویی ۲۰ دقیقه‌ای درباره مبارزه‌اش با افسردگی،‌ اضطراب و افکار خودکشی صحبت کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که بهای قهرمان شدن چیست گفت: فکر می‌کنم این ساده‌ترین بخش ماجراست، تلاش زیاد کردن و تسلیم نشدن. او می‌گوید همواره تشنه بوده و بیشتر می‌خواسته‌است و خود را تحت فشار قرار می‌داده تا حداکثر توانایی خود را ببیند.

او می‌گوید پس از هر رقابت المپیک برای دو ماه دچار افسردگی شدید می‌شده‌ است که شدید‌ترین آن پس از المپیک ۲۰۱۲ بوده‌ است. او در این دوران دیگر نمی‌خواست ورزشکار باشد، حتی دیگر نمی‌خواست زنده بماند. او می‌گوید در این دوران برای چند روز متوالی گرسنه و تشنه در اتاقش می‌نشسته و فقط به مردن فکر می‌کرده‌ است.

در نهایت وی متوجه می‌شود به کمک نیاز دارد. او می‌گوید به محض اینکه با پرستار و پزشک درباره احساساتش صحبت کرده، حس بهتری در او ایجاد شده‌ است، درحدی که بارها از خود پرسیده چرا ۱۰ سال پیش این کار را انجام نداده‌است؟ او می‌گوید امروز می‌داند که خوب نبودن یک ایراد نیست. او می‌گوید مردم به دلایل مختلف، به ویژه از روی خجالت درباره افسردگی خود صحبتی نمی‌کنند، اما روی آنها نیز متوجه می‌شوند که مشکل همین جاست زیرا تنها راه تغییر همین است.

فلپس می‌گوید با اشتراک‌گذاری تجربیاتش درباره افسردگی، فرصت کمک به مردم را پیدا کرده‌ است، کاری که اثرگذاری بالایی دارد. فلپس می‌گوید آن احساسات و دورانی که پشت سر گذاشته ارزش بسیار بالاتری از مدال طلای المپیک دارند: «خیلی خوشحالم که خودکشی نکردم.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر