اشتغال مددجویان بر اساس آمایش سرزمین انجام می‌شود


اشتغال مددجویان بر اساس آمایش سرزمین انجام می‌شود

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: کمیته امداد بر اساس آمایش سرزمین طرح‌های اشتغال‌زایی را بررسی و سپس ایجاد می‌کند.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی امسال ۶۷۶ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان روستایی خراسان شمالی بااعتباری بالغ‌بر ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایجادشده است.

اهرابی افزود: کمیته امداد برمبنای محل زندگی مددجو و ظرفیت ایجاد مشاغل در آن منطقه وام اشتغال به مددجویان روستایی اعطا می‌کند.

وی بابیان اینکه اقتصاد روستاییان برپایه کشاورزی و دامپروری است، تصریح کرد: بیشترین وام‌های اشتغال‌زایی که برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته‌شده برای مشاغلی همچون دامپروری، پرورش گوسفند، پرورش گاو شیری، کشت زعفران، احداث باغ، خرید تراکتور، نیسان و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و حمل‌ونقل است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: همچنین برای آن دسته از مددجویانی که قادر به کار کشاورزی و دامداری نبوده، وام برای احداث مغازه، تولیدی خیاطی، جوراب‌بافی و صنایع‌دستی خاص آن منطقه در نظر گرفته‌شده است.

اهرابی تقویت کشاورزی با شیوه آبیاری قطره را یکی دیگر از طرح‌های کمیته امداد اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه با مشکل کم‌آبی روبرو هستیم از همین رو طرح‌های کشاورزی کم آب رابین مددجویان علاقه‌مند به کشت را تقویت می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به ایجاد ۳۵۰ طرح اشتغال در بین زنان روستایی گفت: به‌منظور اشتغال‌زایی در بین زنان تحت پوشش کمیته امداد، اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تقویت صنایع‌دستی هر منطقه را برای رسیدن به توسعه اقتصادی مؤثر دانست و تصریح کرد: تقویت صنایع‌دستی علاوه بر رشد اقتصادی زمینه شناخته شدن آن را در کشور مهیا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...