سطح دین داری دانشگاهیان از متوسط جامعه بالاتر است


سطح دین داری دانشگاهیان از متوسط جامعه بالاتر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سطح دین داری در جمع دانشگاهیان از متوسط جامعه بالاتر است و اکثریت دانشگاهیان به انجام فرائض و شعائر دینی بویژه اقامه نماز اهتمام دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست هم اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام و برخی مسئولان وزارتخانه با رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاونان نهاد با هدف همفکری و تبادل نظر درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی، برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین محمدیان، گفت: منصور غلامی، وزیر علوم از شخصیت های متدین، متعهد و انقلابی است که امروز سکان اداره آموزش عالی کشور را برعهده دارد و وجه اخلاقی وی مایه افتخار است.

وی افزود: بخش عمده افتخارات کشور امروزه به دستاوردهای حوزه علم و فناوری مرتبط است و این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت مسئولان وزارت علوم برای هدایت علم و فناوری کشور در مسیر صحیح است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس مطالعات موجود و تحقیقات میدانی، سطح دین داری در جمع دانشگاهیان قطعا از متوسط جامعه بالاتر است و اکثریت دانشگاهیان به انجام فرائض و شعائر دینی بویژه اقامه نماز اهتمام دارند.

وی با اشاره به طرح پژوهشی، «سیمای زندگی دانشجویی» که توسط وزارت علوم انجام شده است گفت: این طرح نشان می دهد که دانشجویان اعتقادات دینی استواری دارند و در مناسک دینی نیز شرکت می کنند؛ که باید واقعیت های مرتبط با چهره دین‌مدار دانشگاه را به شکلی دقیق تر در جامعه بازتاب دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گفت: مدافع ایجاد یک فضای تک صدایی در دانشگاه ها نیستیم و دانشجویان معتقد به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران با هر گرایش و تفکر سیاسی می توانند در دانشگاه فعالیت کنند. هر چند که دانشگاه ها نباید محملی برای فعالیت جریان های ضدانقلاب باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط