علل و درمان فوری کراتینین بالا


علل و درمان فوری کراتینین بالا

پزشک می تواند از طریق آزمایش خون کراتینین، سطح کراتینین خون را اندازه گیری و تشخیص دهد. کراتینین یک ماده زائد است که غالبا زمانی که کراتین در عضله شما افزایش می یابد، شکسته می شود. سطح کراتینین در خون می تواند به شما اطلاعاتی را در مورد کارکرد صحیح کلیه و درمان کراتینین بالا […] نوشته علل و درمان فوری کراتینین بالا اولین بار...

پزشک می تواند از طریق آزمایش خون کراتینین، سطح کراتینین خون را اندازه گیری و تشخیص دهد. کراتینین یک ماده زائد است که غالبا زمانی که کراتین در عضله شما افزایش می یابد، شکسته می شود. سطح کراتینین در خون می تواند به شما اطلاعاتی را در مورد کارکرد صحیح کلیه و درمان کراتینین بالا ، ارائه دهد.

نبض ما– کراتینین یکی از مواد معدنی است که از طریق کلیه های شما از بدن خارج می شوند. پزشکان سطح کراتینین را در خون برای بررسی عملکرد کلیه اندازه گیری می کنند چرا که درمان کراتینین بالا بسیار ضروری است.

در هر کلیه، میلیون ها واحد کوچک فیلتر خون به نام نفرون وجود دارد که به طور مداوم خون را از طریق یک خوشه بسیار کوچک از رگ های خونی شناخته شده به عنوان گلومرولی، هدایت می کند. این سازه ها به عنوان فیلتر مواد زائد، آب اضافی و سایر ناخالصی ها را از خون می گیرند. سموم در مثانه ذخیره می شود و سپس در طی ادرار دفع می شود.

علل و درمان فوری کراتینین بالا

سطح کراتینین بالا ممکن است نشان دهنده این باشد که کلیه شما آسیب دیده و به درستی کار نمی کند. کراتینین آزمایش خون معمولا با چند آزمایش دیگر انجام می شود، از جمله آزمایش خون نیتروژن اوره خون (BUN) و پانل متابولیک پایه (BMP) یا پانل متابولیسم جامع (CMP) .

این آزمایش ها در طول آزمایشات فیزیکی معمول انجام می شود تا به تشخیص بیماری های خاص و بررسی مشکلات مربوط به عملکرد کلیه شما کمک کند. درمان کراتینین بالا می تواند به اشکال مختلفی باشد:

درمان کراتینین بالا با Ketosteril

یک درمان مهم غیر دیالیزی برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیه است. این درمان نیز ممکن است سطح بالای کراتینین، علائم و عوارض و پیشرفت بیماری را کاهش داده و کلیه ها را حفظ کند.

دیالیز

دیالیز همانند کلیه مصنوعی برای حذف میزان آب بالا ، الکترولیت ها و مواد سمی مانند کراتینین، اسید اوریک و اوره از بدن عمل می کند. اما، دیالیز جایگزین کلیه ها نبوده ودر اندازه گیری سایز کوچک سموم، کاربرد بالایی ندارد. این درمان برای بیماری کلیه نیست و خروجی ادرار شما کمتر از دیالیز شما می شود.

پیوند کلیه

پیوند کلیه می تواند عملکردهای جدید کلیه بیماران را فعال کند، اما همیشه احتمال آن وجود دارد که کلیه پیوندی بدن خود را از بین ببرند.

علل و درمان فوری کراتینین بالا

داروهای چینی

بسیاری از گیاهان و درمان های طبیعی وجود دارد که می توانند به پاک کردن کلیه ها و بهبود عملکردهای فیلتراسیون کلیوی کمک کنند تا کراتینین و دیگر مواد زائد را از بدن بشویند. معروف ترین و موثرترین آن، اسموتراپی پزشکی میکرو چینی است که به تدریج به بهبود عملکرد کلیه کمک می کند.

میکرو چینی Osmotherapy پزشکی

ترکیبی از داروهای چینی و تجهیزات پیشرفته است که هدف آن اصلاح آسیب های کلیوی و بهبود عملکرد کلیه است. این روش ، یک عمل جراحی نیست و می تواند به طور طبیعی باعث کاهش کراتینین بالا شود.

چطور کراتینین را پایین بیاوریم؟

چندین نوع از تغییرات غذایی در افراد ممکن است باعث درمان کراتینین بالا و کاهش سطح کراتینین شود، از جمله:

– کاهش مصرف پروتئین

– انتخاب منابع گیاهی پروتئینی مانند آجیل و توفو که ممکن است سطوح کراتینین را کاهش دهد و در درمان کراتینین بالا موثر است.

– مصرف پروتئین بیش از حد می تواند موجب افزایش ناگهانی کراتینین، حتی در افراد سالم باشد. در افرادی که قبلا دچار سطح بالای کراتینین بوده اند، می تواند سطح بیشتری را افزایش دهد.

– مصرف گوشت قرمز پخته شده به میزان بالا، توصیه نمی شود. گوشت قرمز به طور طبیعی حاوی کراتین است. پخت و پز این گوشت باعث می شود کراتین به کراتینین تجزیه شود، بنابراین وقتی گوشت قرمز مصرف می کنید، سطح کراتینین خود را افزایش می دهید و درمان کراتینین بالا موثر است.

علل و درمان فوری کراتینین بالا

افرادی که به طور منظم مقدار زیادی پروتئین مصرف می کنند، سطح کراتینین خود را در بدن افزایش می دهد. فرد می تواند با کاهش میزان گوشت قرمز و افزایش محصولات لبنی یا با تغییر پروتئین های گیاهی مانند لوبیا این موضوع را حل کند.

درمان سنتی و گیاهی کراتنین بالا

افزایش فیبر رژیمی

اکثر مردم می دانند که مصرف فیبر در غذا کمک می کند تا سیستم گوارش را متعادل نگه دارید، فیبر ممکن است برای افرادی که دارای سطح بالای کراتینین هستند، سودمند باشد. بررسی ها نشان داده است که مصرف فیبر در رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه به کاهش سطح کراتینین کمک می کند.

علل و درمان فوری کراتینین بالا

محققان خواستار مطالعات طولانی مدت در مورد این موضوع شده اند تا به شکل موثر تری از فیبر استفاده شود.بسیاری از مواد غذایی گیاهی، از جمله میوه ها، سبزیجات، دانه ها و دانه های کامل حاوی فیبر هستند.

توجه به مصرف مایعات

هر چند مصرف بیش از حد مایعات می تواند برای بیماری کلیوی آسیب رسان باشد، اما از طرفی نیز کم آبی و کمبود مایعات می تواند سطح کراتینین را در بدن افزایش دهد.

بهتر است فرد به طور مستقیم با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در ارتباط باشد تا مقدار و میزان مصرف مایعات را تعیین کند. اگر آب نوشیدنی لذت بخش نیست، سعی کنید یک تکه لیمو یا خیار را به آب اضافه کنید تا به آن طعم بهتری ببخشید.

بسیاری از مردم می دانند که از طریق نوشیدن چای های گیاهی و چای سبز می توانند به درمان انواع بیماری ها کمک کنند. چای سبز برای کاهش سطح کراتینین بسیار موثر است. بر طبق مطالعه ای آزمایشگاهی مشخص شد که کیتوزان به میزان قابل توجهی کراتینین را در موشهایی که نارسایی کلیه دارند کاهش می دهد.

علل و درمان فوری کراتینین بالا

مکمل های چیتوسان ممکن است انتخاب خوبی برای افرادی باشند که قصد دارند سطح کراتینین خود را به طور طبیعی کاهش دهند، اما بهتر است در مورد مصرف هر مکمل ، با پزشک خود مشورت کنید. اجتناب از مکمل های مبتنی بر کراتین ، توصیه می شود.

می توان گفت برخی مکمل ها می توانند سطح کراتینین را کاهش دهند و برخی دیگر نیز ممکن است علائم را تشدید کند. به عنوان مثال، بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان مکمل های حاوی کراتین را به منظور قدرت بیشتر عضلات خود مصرف می کنند. عضلات از انرژی کراتین استفاده می کنند، اما اگر آن را استفاده نکنید، تبدیل به کراتینین خواهد شد. افرادی که سطوح بالای کراتینین دارند باید از مصرف مکمل های کراتین جلوگیری کنند.

استفاده از گیاهان

بسیاری از گیاهان و داروهای گیاهی در بازار با انواع برچسب های بهداشتی وجود دارد. مهم است که در مورد خریداری گیاهان دارویی مخصوصا در بیماری های خاص و حساس ، دقت بالایی به خرج دهید.

مریم گلی یکی از گیاهان قابل توجهی است که برای درمان کراتینین بالا استفاده می شود. این دارو اغلب در طب سنتی چینی برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات کلیوی استفاده می شود.

علل و درمان فوری کراتینین بالا

دیگر دیورتیک های طبیعی می توانند به حمایت از حذف کراتینین در بدن کمک کنند، اما در صورت استفاده توصیه می شود که حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. مصرف برخی از گیاهان دارویی بدون شناخت و آگاهی ممکن است سبب آسیب بیشتر شود.

داروهای گیاهی و گیاهان طبیعی که ممکن است در درمان کراتینین بالا مفید باشد شامل:

دارچین برگ گزنه برگ جینسینگ بابونه میوه ها و سبزیجات غلات و حبوبات

به هر ترتیب، بالا بودن کراتینین خطرناک است. سطح کراتینین در خون و ادرار در صورت عدم رسیدگی به موقع، می تواند شدت یافته و اثرات بدی بر روی عملکرد و کارایی بهینه کلیه ها به جای گذارد. در صورت هر گونه اختلال در سیستم دفع و یا دیگر مشکلات ادراری، با پزشک خود مشورت کنید.

نبض ما– مترجم: ضحاکی

منبع: www.healthline.com

سیسمونی بیماری های جنسی دندانپزشکی زیبایی زیباسازی واژن کاشت موی سر
علل و درمان فوری کراتینین بالا
امتیاز شما :

سوال پزشکی دارید ؟!؟
همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !
کانال نبض ما رو نمی دانید ؟!! می توانید از طریق کانال تلگرام نبض ما آخرین مطالب سایت را دنبال کنید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن