دادن عرق بابونه به نوزاد، فواید


دادن عرق بابونه به نوزاد، فواید

بابونه گیاه معروفی است و گل آن در طب سنتی ایران مصارف زیادی دارد. اگر نوزادتان بیقرار است و خواب نامنظمی دارد می‌توانید با مشورت پزشک شروع به دادن چای بابونه به نوزاد کنید.

چای بابونه یک چای مفید برای نوزادن است؛ اما از چه سنی می توان آن را به نوزاد داد؟
بابونه گیاه معروفی است و گل آن در طب سنتی ایران مصارف زیادی دارد. اگر نوزادتان بیقرار است و خواب نامنظمی دارد می‌توانید با مشورت پزشک شروع به دادن چای بابونه به نوزاد کنید. چای بابونه را به این روش تهیه کنید و به او بدهید.
-نوزاد من سه ماهه‎ است؛ من به او بابونه با آب جوشیده‎ی خیلی کم رنگ می‎دهم؛ هر دوهفته‎ی یک بار 100 سی سی. کارم اشتباه است ؟ایرادی ندارد. بابونه می‎تواند حرکات گوارش را منظم کند. از قولنج هم جلوگیری می‎کند. درباره کولیک (قولنج) نوزاد بیشتر بدانید.
آیا وقتی بچه شیرخوار است می توانیم به او این چای بابونه رو بدهیم؟ چه زمانی برای شروع بهتر است؟ بهتر است درباره این موضوع حتما با پزشک کودکان مشورت کنید تا درباره حساسیت داشتن یا نداشتن نوزادتان به شما اطمینان دهد. اگر حساسیت نداشته باشد می‎توانند استفاده کنند اما بهتر است پس از یک سالگی باشد. در ضمن خوردن این چای، یک ساعت قبل تا دوساعت بعد از مصرف غذای اصلی یا شربت آهن نباشد چون مانع جذب آهن می شود. شاد باشید. مطلب کودک و آهن را اینجا بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...