عملی که عزت دنیا و آخرت را به همراه دارد


عملی که عزت دنیا و آخرت را به همراه دارد

کارشناس علوم قرآنی گفت: برای سلامتی پدر و مادر قرائت آیه الکرسی و سوره های کافرون، اخلاص، فلق و ناس بسیار توصیه شده و در روایات آمده است. همچنین افراد می توانند برای رضای خدا و دعا برای سلامتی پدر و مادر نماز به جا آورند.

به گزارش جام نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی درباره جایگاه و مقام پدر و مادر گفت: آن چه درباره پدر و مادر توصیه شده است را درباره هیچ کسی نداریم. خداوند در این باره به صراحت در بخشی از آیه 23 سوره اسراء می فرماید: "وَ قَضی‌ رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً". "پروردگارت مقرر داشت که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید". بنابراین بعد از توجه به خدا توجه به پدر و مادر مهم است.

وی در همین راستا افزود: اگر فرزند در برابر پدر و مادر -هر چه که باشند ولو مسلمان نباشند- کوچکی کند خدا او را بزرگ می کند، چه بسا افرادی که در برابر پدر و مادر گردنکشی کردند و ذلیل شدند و در عین حال نیز فرزندانی بودند که به پدر و مادر محبت کردند، در برابر پدر و مادر التماس کردند، به پای پدر و مادر افتادند و اگر ذلیل هم بودند، خدا از ذلت نجاتشان داده است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره رفتار فرزندان با پدر و مادر گفت: جوانان ما باید بدانند احترام به پدر و مادر، صرف‌نظر از عزت در آخرت، در دنیا هم عزیزشان می کند، اگر کسی در دنیا سعادت خواسته باشد، باید به پدر و مادر خویش احترام بگذارد. چون بعد از خداوند هیچ شخصی به اندازه پدر و مادر زحمت فرزند را نکشیده و برایش تلاش نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز فرزندان کمتر برای پدر و مادر اهمیت قائل می شوند، گاهی به شکل طلبکار با پدر و مادر حرف می زنند و به آنها به دلیل ناتوانی در فراهم کردن امکانات توهین می کنند و این بسیار بد است.

وی درباره شیوه های رفتار با پدر و مادر و عزت دنیا و آخرتی که در احترام به آنها نهفته است، توضیح داد: اگر کسی عزت دنیا و آخرت بخواهد، باید به پدر و مادر احترام بگذارد. هر کسی به اندازه توان خود می تواند احترام بگذارد. یکی بر والدین سلام کند و دست و پای او را ببوسد، دیگری برای والدین خانه فراهم کند و آن ها را مسافرت ببرد و شخص دیگری مشکلات زندگی والدین را رفع کرده و یا برای درمان بیماری های آنان اقدام کند.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: برای سلامتی پدر و مادر قرائت آیه الکرسی و سوره های کافرون، اخلاص، فلق و ناس بسیار توصیه شده و در روایات آمده است. همچنین افراد می توانند برای رضای خدا و دعا برای سلامتی پدر و مادر نماز به جا آورند.

میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا