توصیه نتانیاهو به ترامپ درباره برجام


توصیه نتانیاهو به ترامپ درباره برجام

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس داووس در سوئیس دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس داووس شرکت کردند.

ترامپ خطاب به نتانیاهو گفت: «رایزنی‌ها با اسرائیل درباره موضوعات مختلف از جمله روابط بازرگانی ادامه دارند؛ اما یک حرکت بزرگ و اقدام بسیار تاریخی این بود که ما سفارتمان را به اورشلیم (قدس) منتقل خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما برنامه داشتیم این کار را ظرف چند سال انجام دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم این اقدام را در مقیاسی کوچکتر، سال آینده عملی کنیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس را «تصمیمی تاریخی» خواند و گفت که این اقدام تا نسل‌ها در اذهان اسرائیلی‌ها خواهد ماند.

نتانیاهو مدعی شد این تصمیم، باعث خواهد مذاکرات «صلح»، رو به جلو حرکت کنند «زیرا، تاریخ و واقعیت‌های موجود را به رسمیت می‌شناسد و صلح را تنها می‌توان بر پایه حقیقت، بنا نهاد.»

وی اضافه کرد: «علاوه بر این، ما کاملاً از شما و مواضعتان در خصوص توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم. شما گفتید که (برجام) توافقی فاجعه‌بار است. شما گفته‌اید که اگر نقائص مرگبار آن اصلاح نشوند، بایستی از آن خارج شوید و می‌خواهم این را خاطر نشان کنم که اگر تصمیم به انجام این کار بگیرید، تمام و کمال از شما حمایت خواهیم کرد.»

نتانیاهو گفت: «ضمناً اینکه همراه با ما و سایر طرف‌ها در منطقه با تجاوزگری‌های ایران، به نحوی بی‌سابقه مقابله می‌کنید را می‌ستائیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «ائتلاف واقع‌گرایانه ایالات متحده با اسرائیل و با دیگر متحدان آمریکا در دنیا و منطقه، هیچ‌گاه به اندازه دوران رهبری شما قوی و یکپارچه نبوده است.»

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس