نمایش تئاتر سریع و خشن، روی صحنه رفت


نمایش تئاتر سریع و خشن، روی صحنه رفت

نمایش زنده سریع و خشن الهام گرفته از سری فیلم‌های سینمایی "سریع و خشن" در انگلستان آغاز به کار کرد و تور جهانی آن به مدت پنج سال در سراسر جهان کار خود را ادامه می‌دهد.

جمعه شب گذشته جمعیت زیادی همراه با ستاره‌‌های معروف سینما در مجموعه تفریحی O۲ آرنا جمع شده بودند تا شاهد تور جهانی زنده سریع و خشن (Fast and Furious Live) باشند. این مجموعه تولیدی نوآورانه که الهام گرفته از سری فیلم‌های سریع و خشن است، برخی از صحنه‌های ناب آن را با خودروهای واقعی در مقابل مخاطبان زنده بازسازی می‌کند و قرار است بیش از پنج سال ادامه یابد. این نمایش با بخش اروپایی آغاز می‌شود که سال‌های ابتدایی آن در میادین ۱۴ کشور کلید زده خواهد شد و پس از آن تا پنج سال در سراسر جهان بدون توقف ادامه می‌یابد.

وین دیزل، ستاره سینما و از تهیه‌کنندگان فیلم‌های سریع و خشن؛ یکی از شرکت‌کنندگان در مراسم نخستین نمایش بود و نمی‌توانست شور و شوق خود را برای نمایش جدید پنهان کند.

نمایش تئاتر سریع و خشن، روی صحنه رفت

دیزل در این باره می‌گوید:

وای، به این میدان شگفت‌انگیز نگاه کن. برای من بسیار هیجان‌انگیز است که در اینجا حضور داشته باشم، و کار جالبی است که این نمایش را دوباره بازسازی می‌کنند. رولاند که این نمایش را کارگردانی کرد، از اول طرفدار چنین ایده‌ای بود. او طرفدار شور و هیجان بود، و اعتقاد داشت که تئاتر با خودروها در جلوی حاضران به صورت زنده اوج هیجان خواهد بود. با اجرای این نمایش همه افراد می‌توانند حسی را که ما موقع اجرای صحنه‌های فیلم داشتیم درک کنند و تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از تماشای فیلم داشته باشند.

دیزل هیچ‌گاه هنگام نمایش با کمبود واژگان روبرو نمی‌شد و توصیف زیبایی از نمایش داشت؛ او به نمایندگی از بازیگران و دست‌اندرکاران ساخت فیلم سریع و خشن از عوامل نمایش زنده تشکر کرد که این هیجان را دوباره زنده کرده‌اند. او به مرحوم پل والکر اشاره کرد که در مجموعه سریع و خشن نقش بازی کرد و حتی توانست در مسابقات حرفه‌ای موتوراسپرت نیز شرکت کند.

تیم بدلکاری متشکل از ۱۱ راننده و تعدادی از کارشناسان پارکور اکثر بازیگران نمایش زنده سریع و خشن را اجرا و ۱۸ صحنه بسیار مهم از این مجموعه فیلم را بازسازی می‌کنند. این صحنه‌ها با داستانی جدید و شخصیت‌های تازه بازنویسی شده که در این میان می‌توان به جایگزینی نقش مسابقه‌دهنده خیابانی سوفیا دیاز با الیسیا ورن و نقش داوسون با بازی مارک ابلوئه اشاره کرد. همه‌ این افراد نیروی خود را جمع می‌کنند تا از آخرین قسمت فیلم "سرنوشت خشمگین" در سال ۲۰۱۷ صحنه‌های زیبایی شکار کنند.

نمایش تئاتر سریع و خشن، روی صحنه رفت

دیاز و داوسن به لطف فناوری پیشرفته نقشه‌برداری سه‌بعدی مخاطبان را به یک ماجراجویی جهانی می‌برند؛ طوری که تمام میدان نمایش به هر مکان قابل تصوری تبدیل می‌شود، خواه این مکان خیابان‌های میامی یا این‌که دریاچه‌های یخی روسیه باشد. با تاباندن مجموعه فوق‌العاده‌ای از تصاویر واقعی به وسیله پروژکتور روی صحنه نمایش، سکانس‌های زیبایی شکل می‌گیرد که حاضران می‌توانند به خوبی حضور در مکان موردنظر را تجربه کنند. این صحنه‌ها در تلفیق با تصویر بیش از ۴۰ خودرو می‌تواند تجربه بصری باورنکردنی برای حضار در محل اجرای نمایش ایجاد کند و صحنه را طوری بازآرایی می‌کند که بسیار واقعی به نظر برسد.

کریس مورنا راننده بدلکار گروه نمایش گفت:

ما هیجان‌زده هستیم، چون در نهایت می‌توانیم نمایش زنده سریع و خشن را شروع کنیم. این کار فوق‌العاده‌ای خواهد بود و درست همان‌طور که تبلیغات به شما حقیقت را می‌گوید می‌بینید که صحنه‌هایی که ما طی ۴۰ ماه تمرین کرده‌ایم، چه اندازه دیدنی هستند. من چهار ماه به عقب باز می‌گردم، به زمانی که واقعا نمی‌دانستم آخر این کار چه می‌شود و هر هفته دوست داشتم ببینم داستان نمایش به چه منوالی پیش می‌رود. من نمی‌دانستم این کار تا چه حد هیجان دارد چون تعداد ما ۱۱ نفر راننده و تعدادی از خدمه تیم تولید بودند، ولی الان می‌بینم که جلوی جمع زیادی به صورت تور جهانی می‌خواهیم فعالیت کنیم و این هیجان کار را بیش از پیش زیاد می‌کند. ما خیلی هیجان‌زده هستیم که تمام هنر خود را به مردم نشان دهیم و الان وقت آن رسیده که این کار را انجام دهیم.

نمایش تئاتر سریع و خشن، روی صحنه رفت

رولاند فرنچ که نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد، پیش از این تور جهانی زنده تاپ‌گیر را در سال ۲۰۱۵ و با نام "کلارکسون، هاموند و می" در مجموعه تفریحی O2 آرنا مدیریت کرده است. او اذعان می‌کند که تولید جدید با فشار منحصر بفرد و علاقه شخصی خودش آغاز شده و امیدوار است این انگیزه تا پایان ادامه یابد.

رولاند به خبرنگاران گفت:

این کار بسیار متفاوتی خواهد بود، زیرا نمایش زنده سریع و خشن برای من مانند عشق است و احساس می‌کنم مالکیت همه‌ی آن به من تعلق دارد. فکر می‌کنم که نمایش زنده "کلارکسون، هاموند و می" در مورد این سه نفر است و نمایش به آن‌ها تعلق دارد و من فقط تسهیل کننده این نمایش بودم. در حالی که نمایش زنده سریع و خشن این‌طور نیست و احساس تعلق بیش‌تری به آن دارم.

تجربه قبلی کار در چنین نمایشی قطعا به رولاند کمک می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که زمان صرف شده برای هر دو بتواند شور و شوق فرنچ را حتی کمی کاهش دهد.

نمایش تئاتر سریع و خشن، روی صحنه رفت

فرنچ افزود:

من خیلی هیجان‌زده هستم؛ فکر می‌کنم نمایشی مانند سریع و خشن بیش‌تر تعاملی باشد و به مخاطب و طرفداران زنده نیاز دارد. تیم ما ماه‌ها تمرین کرده تا بتوانیم کاری که امشب انجام می‌دهیم مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد و این تجربه‌ی بزرگی است. ما سه بازیگر خود را از دست داده‌ایم ولی امیدوارم امشب شب خوبی برای من باشد. به زودی این نمایش را خواهیم دید و نمی‌توانم هیجان زایدالوصف خود را از این اتفاق پنهان کنم.

قبل از نمایش، فرنچ و دیزل در مراسم فرش قرمز با تمام بازیگران و خدمه نمایش زنده شرکت کردند. بعضی از هواداران معروف فیلم سریع و خشن، از جمله جیمز می، نیکولا رابرتس، آدریان نیوی، کارن کلیفتون، تام کریج و تعدادی دیگر نیز در مراسم حضور داشتند.

شین ریچی، بازیگر فیلم ایست اندرز (EastEnders) به خبرنگاران گفت:

من طرفدار متعصب و علاقه‌مند خودرو نیستم. من یک شاسی‌بلند فولکس‌واگن توارگ اجاره کرده‌ام (لیزینگ) و به نظرم خودروی خوبی برای خانواده‌ام است و غیر از این چیزی از دنیای خودرو سر در نمی‌آورم. اما طرفدار سری فیلم‌های سریع و خشن هستم و البته بچه‌هایم هم این‌طور هستند؛ همیشه منتظر بودیم تا قسمت جدیدی از این فیلم وارد سینما شود و آن را ببینیم.

نمایش تئاتر سریع و خشن، روی صحنه رفت

یکی دیگر از ستاره‌های محلی که در مراسم آغازین این نمایش زنده حضور داشت، بازیکن سابق تاتنهام جیمی اوهارا بود، که او هم یکی از متعصب‌ترین طرفداران خودرو است.

اوهارا گفت:

من طرفدار پروپا قرص تمام فیلم‌هایی هستم که به خودرو می‌پردازد، و علاقه خاصی هم به فیلم سریع و خشن داشتم و دارم. نمی‌توانم باور کنم که این نمایش چقدر فوق‌العاده است، و تماشای زنده آن چه لذتی خواهد داشت. من یکی از بزرگ‌ترین طرفداران خودرو هستم و در زندگیم به اندازه کافی خوش‌شانس بودم که بتوانم برخی از بهترین خودروهای دنیا را سوار شوم. من بیش‌تر سوار خودروهای درجه یک می‌شوم اما خیلی به تجربه رانندگی با بقیه خودروهای هیجان‌انگیز توجهی ندارم و شاید هم من در این مورد نمی‌فهمم.

استیون فراین مشهور به دینامو (اسم روی صحنه در نمایش تلویزیونی دینامو: جادوگر) از روزهای ابتدایی تمرین گروه برای تولید به این تیم نزدیک بوده و در موارد متعددی از تمرینات بازدید کرده و همین کار نشان‌هنده علاقه دینامو به این نمایش زنده است.

مقاله‌های مرتبط:

نگاهی به مشهورترین خودروهای فیلم سریع و خشن ۸ مصاحبه با کریس مورنا؛ برترین راننده‌ی بدلکار در هالیوود

دینامو به خبرنگاران گفت:

من فکر می‌کنم این کار کاملا حماسی است؛ من بعضی از تمرینات این گروه را دیدم، و آن‌چه را که قصد داشتند انجام دهند از نزدیک تماشا کردم. زمانی که پسر کوچکی بودم چیزهای خلاقانه زیادی می‌دیدم اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم اجرای چنین نمایش زنده‌ای امکان‌پذیر باشد.

در نهایت استیگ از برنامه تلویزیونی تاپ‌گیر بی‌بی‌سی نیز حضور داشت و زمانی که خبرنگار با او روبرو شد، به نظر می‌رسید که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. در پاسخ به سوال موتور1 درباره نمایش زنده سریع و خشن استیگ فقط گفت: "هیچی".

نمایش زنده سریع و خشن در بریتانیا پس از این در نیوکاسل، منچستر، بیرمنگام، شفیلد، بلفاست و گلاسکو انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد این نمایش بزرگ، به وب‌سایت fastandfuriouslive.com مراجعه کنید.

دانلود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان