احتمال اصلاح قیمت جهانی طلا در شرایط فعلی وجود دارد


احتمال اصلاح قیمت جهانی طلا در شرایط فعلی وجود دارد

سایت طلا : بزرگترین بانک جهان هشدار داده است که احتمال افت قیمت طلا در شرایط کنونی وجود دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، آی سی بی سی استاندارد بانک در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که گرچه قیمت طلا در بلندمدت روندی کاملا صعودی خواهد داشت ولی این احتمال وجود دارد که با توجه به رشد فزاینده قیمت در هفته های اخیر، قیمت طلا در شرایط کنونی با اصلاح و کاهش نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش مارکوس گاروی تحلیلگر ارشد بانک آی سی بی سی در این باره تاکید کرد: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند مهمترین دردسر و مانع قیمت جهانی طلا باشد. از نظر تاریخی این مساله ثابت شده است که افزایش نرخ بهره به ضرر قیمت جهانی طلا بوده است.

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2018 میلادی تاکنون روندی کاملا صعودی داشته و به بالاترین سطح خود در 4 ماه اخیر رسیده است.

گاروی در ادامه تصریح کرد: بی شک قیمت طلا و نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا ارتباط تنگاتنگی دارند. به نظر من سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا اروپا و ژاپن مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود.

وی افزود: بی شک یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر، افت متوالی ارزش دلار آمریکا بوده است. شاخص ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی و پس از افزایش چشمگیر و متوالی در هفته های گذشته، نیاز به استراحت و احتمالا کمی اصلاح داشته باشد. البته قیمت طلا به نظر من در بلندمدت روندی کاملا صعودی خواهد داشت. قیمت طلا در سال 2018 میلادی نیز برای سومین سال متوالی با افزایش روبرو خواهد شد. تقاضای فیزیکی نیز رو به افزایش است و تنش های سیاسی در عرصه بین المللی می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

این بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از 1312 دلار خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد