سامسونگ تراشه‌های اکسینوس را برای گوشی‌های اندرویدی بیشتری عرضه می‌کند


سامسونگ تراشه‌های اکسینوس را برای گوشی‌های اندرویدی بیشتری عرضه می‌کند

بار دیگر پیش‌بینی‌ها از کاهش سهم بازار گوشی‌های هوشمند در سال‌های آینده، سامسونگ را به فکر انداخته تا روی توسعه سهم بازار تراشه‌های اکسینوس خود از طریق عرضه‌ی آن‌ها به دیگر سازندگان اندرویدی ثالث تمرکز کند.

مقالات مرتبط:

سامسونگ دو تراشه اکسینوس جدید با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید می‌کند

رسانه‌ی خبری دی‌جی تایمز، اخیرا اعلام کرده که سامسونگ به‌دنبال گسترش عرضه‌ی پردازنده‌های اکسینوس خود به سایر گوشی‌های هوشمند از طریق فروش آن‌ها به سازندگان ثالث است. این حرکت ظاهرا بخشی از یک هدف وسیع‌تر است تا سهم غول فناوری کره‌ی جنوبی در بازار تراشه‌‌های تلفن همراه را با تمرکز اصلی روی محصولات میان رده افزایش دهد. سامسونگ با این حرکت به طور مستقیم به کوالکام و مدیاتک می‌پیوندد و انتظار می‌رود که شرکت کوالکام بزرگ‌ترین هدف در گسترش این شرکت باشد. همچنین در این گزارش اشاره شده است این غول فناوری مستقر در سئول، احتمالا اوایل امسال عرضه‌ی تراشه‌‌های خود را به سازندگان اندرویدی ثالث آغاز خواهد کرد.

مقالات مرتبط:

هر آنچه باید در مورد تراشه اکسینوس 8895 سامسونگ بدانیم

جدای از هدف سامسونگ برای گسترش میزان پذیرش عرضه‌ی تراشه‌های Exynos سری SoC، این شرکت احتمالا به‌دنبال پاسخگویی به راکد بودن تقاضا در فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نیز است. بر اساس گزارش‌های اخیر رسانه‌ی استراتژی انلیتیکس؛ به طور خاص، انتظار می‌رود که فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال‌جاری کاهش یابد. یک شرکت تحقیقاتی بازار در ماه دسامبر پیش‌بینی کرد که سازندگان گوشی در سال ۲۰۱۸ به حدود ۲۰.۵ درصد از سهم بازار دست پیدا خواهند کرد. با این اوصاف انتظار می‌رود سامسونگ امسال حدود ۳۱۹ میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. از این رو با نزول سهم بازار سازندگان گوشی‌های هوشمند، طبیعی است که سامسونگ به فکر بیافتد تا روی دیگر بخش‌های بازار نظیر بخش پردازنده تمرکز کند، هر چند این شرکت درحال حاضر به‌دنبال غول‌های بازار پردازنده مانند کوالکام و مدیاتک حرکت می‌کند. جالب است بدانید کوالکام در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ بازار تراشه‌های گوشی‌ هوشمند را احاطه کرده بود.

مقالات مرتبط:

سامسونگ تراشه‌ اکسینوس 9810 را معرفی کرد

درحالی‌که مشخص نیست سامسونگ چه اقداماتی را برای افزایش سهم خود در بازار SoC گوشی هوشمند انجام خواهد داد، این شرکت در سال‌های اخیر به شدت روی تجارت حافظه‌ی فلش تلفن‌های همراه سرمایه‌گذاری کرده است. در ماه ژولای سال گذشته، سامسونگ در پی افزایش تقاضای جهانی، فعالیت‌های خود را به منظور گسترش حافظه‌ی فلش NAND گسترش داد که به این شرکت کمک کرد تا از اینتل سبقت بگیرد و عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه در جهان در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص دهد. سپس در ماه آگوست، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد در سال‌های پیش‌رو مبلغ ۷ میلیارد دلار روی کارخانه‌های ساخت حافظه‌ی فلش NAND مستقر در چین به منظور به‌روز کردن تجهیزات، توسعه‌ی کارخانه‌ها و استخدام نیروی جدید سرمایه‌گذاری کند. البته انتظار می‌رود در سال‌های آینده تلاش‌های مشابهی از جانب شرکت‌های دیگر نیز صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد