هواپیماهای A350-1000 ایرباس آماده تحویل به قطر ایرویز


هواپیماهای A350-1000 ایرباس آماده تحویل به قطر ایرویز

قرار است تعداد 37 فروند هواپیمای ایرباس مدل A350-1000 اواسط ماه آینده میلادی به شرکت هواپیمایی قطر ایرویز تحویل داده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اکبر الباکر - مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز- امروز، شنبه، اعلام کرد که تعداد هواپیماهای ساخت شرکت هواپیماسازی ایرباس مدل A۳۵۰-۱۰۰۰ که قرار بود در سال گذشته به این ایرلاین قطری تحویل و ارائه داده شود، هم اکنون قرار است حد فاصل پانزدهم و بیستم ماه فوریه سال جاری میلادی به ناوگان حمل و نقل هواپیمایی قطرایرویز اضافه شود.

وی علت این تاخیر را نصب صندلی های مخصوص کلاس بیزینس در این نوع هواپیماها بیان کرده است.

وی در ادامه سخنانش در دفتر قطر ایرویز مستقر در شهر دوحه گفت:" پیشرفت ما در خصوص مذاکره، خرید و تحویل هواپیماهای ایرباس به ناوگان ایرلاین قطر ایرویز بسیار خوب و کارآمد بوده است ".

قطر ایرویز ۳۷ فروند از مدل هواپیمای A۳۵۰-۱۰۰۰ ساخت غول هواپیماسازی ایرباس اروپا را سفارش داده بود که هم اکنون تحویل آن در مراحل پایانی به سر می برد.

البته این هواپیماها قرار بود که زودتر از این موعد تحویل قطر ایرویز داده شود اما کارشناسان و مدیران این ایرلاین بزرگ و بین المللی مستقر در خلیج فارس، به علت مسائل مربوط به کیفیت لازم، از تحویل گرفتن این هواپیماها سر باز زده بوده و آن را لغو کردند.

ایرباس آ-۳۵۰ (Airbus A۳۵۰) یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و دو موتوره است که توسط شرکت ایرباس در دست ساخت می‌باشد. کاربرد اصلی این هواپیما جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌های طولانی اس و تعداد صندلی های آن میان ۲۸۰ تا ۳۶۶ متفاوت است.

هواپیمای A۳۵۰-۱۰۰۰ با ظرفیت ۳۵۰ نفر مسافر در سه کلاس و برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شده است و نخستین نمونه آن در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار آمد.

قطر ایرویز تاکنون بزرگترین خریدار این مدل خاص از هواپیما محسوب می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت