معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید


معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید مسکن های دندان درد-مفنامیک اسید برای دندان درد-درمان درد دندان عقل دندان درد شبانه-علت درد دندان-کپسول برای عفونت دندان این مطلب تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شود و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک... نوشته معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن...

دندان درد مشکلی است که باید سریعا رفع شود در غیر این صورت می تواند مشکلات بزرگتری مانند بیماری های قلبی را برای شما به وجود آورد. برای آنکه بتوانید دندان درد خود را برای مدتی تسکین دهید می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

* ابتدا دقت داشته باشید که هنگام خواب باید حتما زیر سر بلند باشد، اگر بالشت کاملا تخت باشد، خونرسانی در سر بیشتر می شود و درد دندان افزایش می یابد.

* از خوردن غذا یا نوشیدن مایعات گرم جدا پرهیز کنید. مایعاتی که دمای بالایی دارند ریشه دندان را نشانه گرفته و به هیچ عنوان درد ان را تسکین نمی دهند.

* با استفاده از کمپرس سرد از روی صورت و در ناحیه درد، درد دندان کمتر می شود و هر چه کمپرس بیشتر باشد، نتیجه بهتری دارد. کمپرس سرد را می توانید با استفاده از یک حوله نرم به همراه بسته ای یخ استفاده کنید.

* شست و شوی داخل دهان با آب نمک سرد یکی از موثرترین راه های درمان دندان درد است. از این راه می توانید در هر موقع شب استفاده کنید.

* استفاده از قطره های گیاهی مثل عصاره گیاه میخک که باید به طور مستقیم روی حفره پوسیدگی دندان ریخته شود راهی دیگر برای تسکین درد است. البته هنگام استفاده از این قطره ها از سالم بودن و البته درست استفاده شدن آن دقت داشته باشید.

کمتر کسی است که حداقل یکبار در عمرش دندان درد را تجربه نکرده باشد. گاهی این دردها به قدری شدید است که مسکن ها هم تسکین دهنده آن نیستند.علاوه بر این در برخی شرایط امکان مراجعه به دندانپزشک وجود ندارد.
در این مواقع استفاده از راهکارهای طبیعی وخانگی مثل معجزه عمل کرده و درد دندان رابه سرعت تسکین می دهند.
قطره یا شربت سرفه
قطره یا شربت های سرفه معمولا حاوی مقدار کمی ماده بی حس کننده هستند که در کاهش و از بین بردن درد دندان موثر هستند. کافی است فقط یک یا دو قطره از این داروها را روی دندان ریخته ومعجزه آن را نظاره گر باشید.
پماد ویکس مسکنی قوی برای دندان درد
استفاده از پماد ویکس یک راهکار عجیب اما موثراست. در این روش این پماد را بر روی صورت در ناحیه ای که دندان شما درد می کند همراه با یک حوله راروی آن قرار دهید،حالا بر روی طرفی از صورتتان که درد می کند بخوابید تا سریع تر از آنچه که تصور می کنید درد کاهش یابد.
میوه ای دندان درد را تسکین می دهد
یکی از بهترین بی حس کننده ها دندان خیار است. یکبرش ازاین میوه را برروی دندان دردناک خود قرار داده و کاهش درد را بااین مسکن طبیعی تجربه کنید. علاوه بر این، برخی از مواد طبیعی مانند پیاز، سیر، علف گندم، آب نمک و اسفناج نیزدر تسکین درد دندان موثراند.
کیسه های چای معجزه رفع دندان درد
به منظور کاهش درد دندان یک چای کیسه ای داغ را مستقیم برروی دندانتان قرار دهید. چای به دلیل اسید تانیک در تسکین درد تاثیرگذاراست.
روغن این گل دندان درد را از بین می برد
روغن میخک یکی از محبوبترین درمان های مورد استفاده در طب گیاهی برای کاهش درد دندان است.این روغن به دلیل وجود اوژنول دارای خواص ضد باکتری و بی حس کنندگی است.
یک توپ پنبه را در مخلوطی از ¼ قاشق چای خوری روغن زیتون و دو یا سه قطره روغن میخک فرو برده و آن را در روی دندان مورد نظرقرار دهید. در سال های اخیر شرکت های داروسازی قطره میخک را تولید ودر داروخانه ها عرضه کرده اند.
با زنجبیل درد دندان را فراموش کنید
زنجبیل را به قطعات کوچکتربرش زده و آن را بر روی محل دردناک قرار دهید. به تدریج درد شما با این راهکار تسکین پیدا می‌کند. زنجبیل های باقی مانده را در یخچال قرار داده و برای دفعات بعد از آن ها استفاده کنید.
زیره سیاه درد دندان را تسکین می دهد
نصف قاشق چای خوری از سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری روغن زیره سیاه مخلوط و آن ها را حرارت دهید.سپس این ترکیب را پس از سرد شدن دهان خود را با آن شورید. این ترکیب از التهاب و عفونت جلوگیری می کند.
ساده ترین روش تسکین درد دندان
بهترین راه حل برای از بین بردن درد غیر قابل تحمل ‎ استفاده از کمپرس سرد است. کافی است که روی ناحیه دردناک را کیسه یخ قرار داده و فروکش کردن درد را به سرعت ببینید.
توجه داشته باشد بعد از تسکین درد به محض امکان‌پذیرشدن شرایط به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دندان شما عفونت کرده و در اثر بی توجهی درنهایت مجبور به کشیدن دندانتان شوید.

8 داروی طبیعی برای دندان درد

هیچ دردی را نمی توانید با آن قیاس کنید؛ وقتی می گیرد، تمرکز، آرامش و حواس تان را فلج می کند و رمق انجام هیچ کاری را برای تان باقی نمی گذارد. دندان درد؛ همان دردی که بعید است بارها و بارها گریبان شما را نگرفته باشد و یک روز آرام را برای تان سیاه نکرده باشد.

اگر برای آرام کردن دردهای گاه و بی گاه دندان، همیشه انواع مسکن ها و اسپری های بی حس کننده را در کابینت آشپزخانه نگه می دارید، این مطلب را بخوانید.

ما برای آرام کردن درد شما، نسخه های طبیعی، ارزان و بی ضررتری را در اختیار داریم. پس به این نسخه ها اعتماد کنید و همه داروهای پرضرری که به خاطر ترس از دندان درد در خانه نگه داشته اید را دور بریزید.

داروی شماره یک

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

روغن میخک
میخک، یک داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. در این گیاه، یک مسکن طبیعی وجود دارد که البته در صورت استفاده درست، به آرام شدن درد شما کمک می کند.

اگر بافت لثه یا زبان تان حساس باشد، ریختن روغن روی منطقه درد می تواند حال تان را بدتر کند، پس برای گرفتن نتیجه دلخواه تان از این روش کمک بگیرید:

دو قطره از روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد، پشت دندان تان قرار دهید. اما می توانید سراغ راه طبیعی تری هم بروید. کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

میخک را می توانید به مدت نیم ساعت یا تا زمانی که دردتان آرام بگیرد، در دهان خود نگه دارید.

داروی شماره دو

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

سس زنجبیل و فلفل

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند. شما می توانید هر کدام از این دو ادویه را به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهید، چراکه هر دوی این مسکن ها، پیام تسکین درد را به مغز می فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید. از روش زیر کمک بگیرید:

میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید.

بعد هم آن را درست روی دندان تان (جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند) بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.

داروی شماره سه

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

محلول آب نمک
نمک یک ضدعفونی کننده قوی است؛ پس اگر درد دندان شما به خاطر عفونت ایجاد شده باشد، استفاده از نمک می تواند زودتر از هر راه دیگری شما را آرام کند. آب نمک دور دندان را ضدعفونی می کند و مایع هایی که باعث التهاب می شوند را خارج می کند.

از این روش درمانی می توانید هر زمان که به آن نیاز پیدا کردید، به روش زیر استفاده کنید:

یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید تا داروی فوق العاده ای بسازید. این محلول التهاب را کم کرده و بقایای آلودگی را از دهان شما پاک می کند. 30 ثانیه آن را در دهان تان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

اگر هم حوصله درست کردن آب نمک را ندارید، یک سرم نمکی از داروخانه بخرید و تا چند روز از محلولی که در سرم وجود دارد غرغره کنید.

داروی شماره چهار

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

دم کرده نعناع
دمنوش نعناع هم عطر خوبی دارد و هم می تواند به عنوان یک بی حس کننده خوب مورد استفاده قرار بگیرد. البته تنها دمنوش نعناع نیست که درد شما را آرام می کند، بلکه چای سیاه هم خاصیت ضد التهاب دارد و با کم کردن تورم می تواند به کاهش درد هم کمک کند. برای گرفتن نتیجه بهتر از این دو نوشیدنی، به شیوه زیر عمل کنید:

یک قاشق چای خوری نعنا خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و برای دم کشیدنش 20 دقیقه صبر کنید. وقتی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

اگر هم نعناع در دسترس ندارید و می خواهید از چای سیاه استفاده کنید، یک تی بگ را خیس کنید و روی ناحیه دردناک بگذارید و یا اینکه چای سیاه گسی را درست کنید و پس از خنک شدن، آن را چند بار در دهان تان غرغره کنید.

داروی شماره پنج

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

آب اکسیژنه
اگر درد دندان شما با بدمزگی دهان و حتی تب همراه بود، بهترین راه برای کم کردن مشکل، استفاده از آب اکسیژنه است. اما مثل تمام روش های طبیعی، این هم یک روش موقتی است و تنها تا روز ویزیت پزشک شما را آرام نگه می دارد و عفونت دندان تان را کمتر می کند. اگر چاره ای جز تسکین خانگی درد ندارید، از این روش کمک بگیرید:

برای کشتن باکتری ها و کم کردن ناراحتی تان، کمی آب اکسیژنه 3 درصد را قرقره کنید.

از این محلول تنها برای شستشو استفاده کنید و پس از چرخاندن آن در دهان تان، محلول را بیرون بریزید. بعد هم چند بار دهان تان را با آب خالی شست وشو دهید.

داروی شماره شش

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

یخ
فرقی نمی کند درد دندان شما را کلافه کند یا پا درد عذاب تان دهد؛ یخ همیشه مسکن موقتی خوبی برای انواع درد ها بوده است. اگر می خواهید تا رسیدن به مطب دندانپزشکی سرپا بمانید، از این روش کمک بگیرید:

چند قالب یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و برای بی حس شدن دندان تان، 15 دقیقه آن را روی قسمتی از صورت خود که دندان دردناک در محدوده آن قرار دارد، بگذارید.

قدیمی ها می گفتند اگر دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام می شود. آنها ادعا می کردند وقتی یخ را بین انگشت سبابه و شست می گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می فرستند و پیغام آرام شدن درد هم به دندان شما می رسد.

داروی شماره هفت

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

صمغ مر
شیره درخت مرمکی یا همان صمغ مر می تواند دندان درد شما را آرام کند، پس اگر تا امروز نامش را نشنیده بودید، همین حالا برای تهیه کردنش به عطاری محله تان بروید. این صمغ التهاب دهان تان را کم کرده و به از بین رفتن باکتری ها کمک می کند. اگر یک عطاری کاردرست می شناسید که این صمغ در آن پیدا می شود، پس از تهیه کردن، آن را به این شیوه مصرف کنید:

یک قاشق چای خوری از پودر مر را در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید محلول تان خنک شود. بعد هم برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو را در یک فنجان آب بریزید و 5 تا 6 بار در روز غرغره این محلول را ادامه دهید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

داروی شماره هشت

معرفی بهترین و قوی ترین قرص و مسکن های دندان درد شدید

سیر
خوردن سیر تنها سیستم ایمنی بدن تان را تقویت نمی کند. این داروی طبیعی علاوه بر اینکه نمی گذارد هر نوع بیماری سراغ تان بیاید و بیهوده درد بکشید، مسکن خوبی برای درد دندان هم به حساب می آید. برای گرفتن بهترین نتیجه از سیر درمانی، به این توصیه عمل کنید:

یک حبه سیر را روی دندان تان بگذارید و آن را بجوید. درد شما چند دقیقه بعد از جویدن سیر آرام می شود. پس اگر نتیجه را فورا مشاهده نکردید، به جویدن سیر ادامه ندهید.

این گیاه نه تنها درد شما را آرام می کند، بلکه مصرف مداومش دندان تان را محکم تر هم می کند.

منابع:حرف تازه/بیتوته/ساتین

گردآوری و بازنشر: خاتون آنلاین

مطالب مرتبط:

عادتهای مضر برای سلامت دندان ها

نکاتی که باید برای سالم بودن دندان رعایت کنید

عوامل تخریب کننده مینای دندان

همه چیز درباره دندان عقل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت دهان و دندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا