سرطان معده، شایعترین سرطان در خراسان شمالی


سرطان معده، شایعترین سرطان در خراسان شمالی

متخصص آنکولوژی و سرطان بالغین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرطان معده در این استان همانند دیگر مناطق ایران در هر دو جنس شایع ترین نوع سرطان است .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر هادی محمد دوست افزود: سرطان به عنوان یکی از سه علت مرگ و میر در جوامع امروزی از اهمیت به سزایی برخوردار است .

وی ادامه داد: پیشرفت های نوین در تشخیص و درمان انواع سرطان سبب شده که هرروزه اطلاعات جدید و روش های نوین در مجلات معتبر وحتی غیر معتبر علمی را شاهد باشیم و با توجه به همین مسئله ممکن است احساس کنیم که با افزایش شیوع در انواع سرطان مواجه هستیم .

دکتر محمد دوست تصریح کرد: سرطان های زیادی نیز با این روش های نوین در مراحل اولیه شناسایی می شوند .

این متخصص آنکولوژی اظهار کرد: سرطان معده شایعترین سرطان در دو جنس زن و مرد و سرطان مری با شیوع و بروز فزاینده ای نسبت به دیگر مناطق ایران جایگاه دوم را در مردان ایجاد کرده که امید است به زودی روش های نوین تشخیصی در آزمایشگاه های ایران در دسترس عموم قرار گیرد .

وی با تاکید بر لزوم خود مراقبتی و افزایش آگاهی های فردی مربوط به حفظ و بهبود سلامتی خاطرنشان کرد: در مقوله درمان بیماری های سرطانی نیز هرروز شاهد کار آزمایی های مختلف و گوناگون در مجلات وسایت های معتبر علمی هستیم که نشانگر تلاش دانشمندان و پزشکان برای مقابله با این بیماری جامعه گستر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)