زمین لرزه های شب گذشته وامروز گلستان خسارت نداشت


زمین لرزه های شب گذشته وامروز گلستان خسارت نداشت

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: سه زمین لرزه شب گذشته و صبح امروز در مناطق مختلف استان، خوشبختانه خسارتی نداشته است.

صادقعلی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زمین لرزه های خفیف مناطقی از شهرستان های رامیان، گمیشان و کلاله را تکان داد.
وی در این پیوند بر آمادگی شهروندان و مقاوم سازی منازل روستایی و شهری استان تاکید کرد و افزود: ریشتر پایین این زمین لرزه ها نباید ما را از ضرورت مقاوم سازی، آمادگی و آموزش مقابله با آسیب های این حادثه طبیعی دور کند.
مقدم در عین حال از آمادگی همیشگی مجموعه مدیریت بحران استان برای کاهش آسیب های حوادث غیر مترقبه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر با توجه به بارش برف و باران و کاهش شدید دما در استان نیروهای ما از آمادگی کامل برای خدمت رسانی برخوردار بودند.
به گزارش ایرنا از مرکز زلزله نگاری موسسه ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران، از نیمه شب گذشته تا ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز، سه زمین لرزه در شمال غرب و شرق استان گلستان رخ داد.
اولین زمین لرزه شب گذشته به بزرگی 2.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 23 و 32 دقیقه و 16 ثانیه شهرستان رامیان در شرق استان گلستان را لرزاند.
این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین، در عرض جغرافیایی 36.911 درجه شمالی و طول جغرافیایی 55.284 درجه شرقی رخ داد.
دومین زمین لرزه ساعت 5 و 40 دقیقه و 58 ثانیه به بزرگی 2.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بخش هایی از شهرستان گُمیشان در شمال غرب استان را تکان داد.
به گزارش ایرنا از مرکز ژئوفیزیک این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین، درعرض جغرافیایی 37.412 درجه شمالی و طول جغرافیایی 53.901 درجه شرقی روی داد.
سومین زمین لرزه صبح امروز سه شنبه به بزرگی 2.4 ریشتر ساعت 9 و 16 دقیقه و 50 ثانیه امروز شهرستان کلاله در شرق استان را لرزاند.
این زمین لرزه در عرض جغرافیایی 37،312 درجه شمالی و طول جغرافیایی 55،535 درجه شرقی و در عمق 8 کیلومتر زمین رخ داده است.
استان گلستان از مناطق زلزله خیز کشور است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است