شهدا در وصیت نامه خود از حضرت زهرا (س) چه گفته اند؟


سیزدهم جمادی الاولی در تاریخ هجری قمری به روایتی مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که امسال با یازدهم بهمن ماه، مقارن شده است.

 شهدا در وصیت نامه خود از حضرت زهرا (س) چه گفته اند؟
16119.jpg

به گزارش شریان نیوز،شهیدان همواره به حضرت زهرا (س) متوسل می شدند و در وصیت نامه های خود زنان را به الگوگیری از این بانوی یگانه دعوت کرده اند. سال 1394 کتابی با عنوان «فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در کلام شهدا» نوشته ملیحه وفا مقدم توسط انتشارات «هزاره ققنوس» منتشر شد که این کتاب گزیده ای از وصیت نامه 141 شهید دفاع مقدس است که به نام حضرت زهرا (س) اشاره کرده اند.

 شهدا در وصیت نامه خود از حضرت زهرا (س) چه گفته اند؟

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گزیده وصیت نامه تعدادی از شهیدان از این کتاب انتخاب شده که در ادامه می خوانید:

شهید عزیز امینی خواه (1361- 1340 خوزستان)

همانند حضرت فاطمه(سلام الله علیها) حجاب خود را حفظ کنید؛ فاطمه(سلام الله علیها) زنی که زندگی ساده و بی آلایش او، شخصیت والای او، روحیة پرخاشگر و انقلابی او باید سرمشق شیرزنان و شیردختران مسلمان قرار گیرد تا زن ایرانی از فرهنگ مصرفی و مرده غرب بیرون بیاید و دنباله رو[ی] فرهنگ اصیل اسلامی باشد.

شهید احمد خاکبازی نیکوییان (1365- 1341 تهران)

اما خواهرانم! سیره و روش حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را برایتان سفارش می کنم و ثانیاً حجاب که مسئلة اصلی این است، وقتی حجاب محکم شد مشت ها بر دهان دشمن فرود می آید.

شهید عزیز دشت بزرگ (1365- 1349 خوزستان)

سفارشم به مادران و خواهران این است که حجاب روحی و جسمی خود را شدیداً حفظ نمایند و برای خدا عفت و عصمت و پاکدامنی خویش را پاک و محفوظ از هر گناه و زشتی نگاه دارند و اولاد و فرزندان پاک و آزاده تربیت نمایند که این همه انسان آزاده و بزرگوار از دامن مادران به وجود آمده اند و تربیت آن ها در سعادت و یا شقاوت انسان ها تأثیر خواهد گذاشت. ان شاء الله خداوند به همة شما توفیق دهد با الگو قرار دادن اخلاق و رفتار حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) زنانی نمونه در جامعة خود باشید و به دیگر زنان دنیا بفهمانید که ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است و در سایة حفظ حجاب و پاکدامنی، کسب ایمان و تقوی و محافظت عفت و عصمت زن میتواند به عالی ترین درجات انسانی و اسلامی نائل آید.

شهید دوست محمد رضایی (1367- 1341 خراسان شمالی)

خواهران و مادران! اخلاق و رفتار حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را برای خود الگو قرار دهید و بی اعتنایی کنید به حجاب کاذب و دروغی که کوبندة حجاب اصیل و فقاهتی می باشد.

شهید حمیدرضا عباسزاده مقدمی (1365- 1349 اصفهان)

به خواهرم توصیه می کنم که حجاب را حفظ کن و زندگی حضرت فاطمه و زینب(سلام الله علیهما) را الگوی خود قرار بده و هیچ گاه از الگوی غرب و مد روز استفاده نکن و هرگز نگذار که پردة عفت و حجابت کنار زده شود؛ چون این آرزوی دشمنان است و حجاب تو کوبنده تر از سرخی خون من است.

شهید ناصر کبیری (1364- 1340 لرستان)

همسرم سلام. سلام بر تو که جزء همسران شهدا شده‌ای. امیدوارم که مرا ببخشی و بدی هایم را نادیده بگیری. در نبودنم زندگی ات مانند گذشته فاطمه گونه باشد؛ زیرا حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است.

شهید الله رحیم ترک (1365- 1345 تهران)

ممکن است که من نیز مانند بعضی از یارانم مفقودالجسد باشم یا ممکن است که جنازة من را نیاورند، هرگز ناراحت نباش؛ زیرا مادر شهدای اسلام، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نیز قبر نداشت. در ضمن قبر داشتن و قبر نداشتن برای هیچ شهیدی ارزش ندارد؛ زیرا شهدای اسلام در جوار حق تعالی روحی شاد و آسوده خاطر دارند.

شهید اباصلت صلامی (1366- 1349 ممسنی)

حجابتان را حفظ کنید که حجاب شما اسلحه محکمی است برای جنگیدن با دشمنان اسلام. حجاب خود را حفظ کنید و از حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) درس بگیرید و از پوشیدن لباس های بد خودداری کنید و به بچه های خود نیز نپوشانید.

منبع: نویدشاهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها